Toplantıda gelişen teknoloji ve dijitalleşme ile Lenovo'nın yeni ürünleri hakkında Lenovo Türkiye Pazarlama Müdürü Aysun Karabıyık Sarıkaya bir sunum gerçekleştirdi. Teknoloji baş döndüren bir hızla gelişirken, artan dijitalleşmeyle tüketiciler ve tüketim alışkanlıkları da baştan aşağı dönüşüyor. Tüketiciler değişen ve gelişen teknoloji karşısında hep daha iyisini talep ederken, teknoloji de bu talebe karşılık vermek üzere durmaksızın ilerliyor. Sektörde trendleri belirleyen yeni ürünlerin yanında, Türkiye'de ve dünyada değişen tüketici alışkanlıkları, sosyal medya kullanımı, e-ticaretin büyüme potansiyeli, iş hayatında teknolojinin kullanımı, son teknoloji trendleri ve Lenovo'nun bu süreçteki yerinin konuşulduğu toplantı yoğun ilgi gördü. Toplantıda özellikle günümüzde ve gelecekte belirleyici teknoloji eğilimlerinin başında gelen yapay zeka, nesnelerin interneti ve üç boyutlu yazıcılarla ilgili de dikkat çekici bilgi, veri ve öngörüler paylaşıldı.
GLOBAL TEKNOLOJİ DEVİ LENOVO
Aysun Karabıyık Sarıkaya'nın renkli anlatımı ile gerçekleştirilen toplantıda, Lenovo'nun en son ürünleri tanıtılırken, Sarıkaya, ayrıca teknoloji lideri Lenovo'nun dijital dönüşüme nasıl liderlik ettiğini de anlattı. Lenovo'nun 46 milyar dolar cirosu, 58 bin çalışanı ve 160'dan fazla ülkedeki faaliyetleriyle global bir teknoloji devi olduğunu belirten Sarıkaya, 'Ülkemizde en çok tercih edilen bilgisayar markası olan Lenovo, IDC rakamlarına 2016 yılını yüzde 21'lik oranla Türkiye dizüstü bilgisayar pazarının lideri olarak kapattı. Diğer yandan 2015'ten 2016'ya kadar gelirlerimizdeki %61'lik artışla da pazarın çok üstünde bir büyüme gösterdik. 2017 yılında da aynı şekilde büyümemizi sürdürüyoruz ve 2018 yılı için de hedeflerimizi aynı şekilde yine büyük tutuyoruz' dedi.
E-TİCARET PAZARI HIZLA BÜYÜYOR
Sarıkaya, 'Türkiye'de internet kullanıcı sayısı 66.4 milyona ulaşırken, mobil internet kullanıcı sayısı ise 55.3 milyonu buldu. İnternet kullanımında kadın erkek dağılımı birbirine yakın seviyede iken, gençlerin önde olduğunu görüyoruz. Sosyal medyadaki rakamlar da oldukça çarpıcı. Facebook'ta 44 milyon aylık kullanıcı, Twitter'da 13.5 milyon aylık kullanıcı rakamlarına ulaşmış Türkiye'de bu mecralara yönelik %90'lar oranındaki mobil kullanım ile de dünyada bu alanda 7. sıradayız' dedi. MELTEM KARAKAŞ
Editör: TE Bilisim