LobinTurkey tarafından DMW (Avrupa Diplomatlar Birliği), TÜRDER (Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Derneği'nin desteğiyle Türkiye'nin ilk ve en uzun soluklu organizasyonlarından biri olan Uluslararası Tüketici Zirvesi'nde, tüketici kültürünün yaygınlaştırılması ve kalitenin yükseltilmesi için çalışmalar yapan markalar, yaşanmış başarı öykülerini paylaştılar.

Eskişehir'den Ayten Usta Gurme, tüketici ödülünü Lobin Turkey başkanı Fahri Ustaoğlu'nun elinden aldı.

Ayten Usta Gurme'nn kurucusu Ayten Çetin, 'Tüketici Davranışları ve Marka' konulu sunumda, firmasının doğuş hikayesini anlattı.

Ayten Çetin, 'Gıda sektöründe markalaşma sanayileşmeyi beraberinde getiriyor. Sanayileşmeyle beraber dev bütçelerin ortaya çıktığı bu alanda uluslararası kabul görmüş markamız maalesef yok. Ama bu yolda çaba sarfeden güzel örnekler var. İnşallah uluslararası alanda da başarılı olurlar. Bizim için asıl dikkat etmemiz gereken yabancı markaların sektörde yoğunlaşmasıyla beraber yeme içme alışkanlıklarımızın da geleneklerimize aykırı olarak değişmeye başladığını üzülerek görmekteyiz' dedi.

Emekli öğretmen olan Ayten Çetin için girişimcilik bir tutkuyla başlamış. 2007'de öğretmenlikten emekli olan 48 yaşındaki Çetin, üç çocuk annesi bir ev hanımı olarak başladığı restorant işletmeciliğini başarılı bir zincire çevirmeyi başarmış. Çetin'in, eşine yardımcı olmak için benzin istasyonunda tost satışı başarısız olmuş. Tosttaki başarısızlık bir başarının doğmasına sebep olarak, 'Ayten Usta' markasını ortaya çıkarmış.

Çetin, Eskişehir'de iki, Bursa'da bir restorantla Selçuklu'dan, Osmanlı'dan ilham aldığını belirterek, 'O dönemdeki yemekleri güncelleyerek sunumlarını yapmaya çalışıyorum. Kısacası yemek kültürümüzün yabancı markalara alternatif sunabilmek için kendi öz değerlerimizi en kaliteli ürünlerle en hijyenik şekilde ekonomik boyutunu da göz ardı etmeden sunmaya çalışıyorum' dedi.

Editör: TE Bilisim