ETO başkanı Metin Güler, ES TV'de yayınlanan Eskişehir'in Nabzı programında Ali Baş ve Arif Anbar'ın gündeme dair sorularını yanıtladı.
HER ALANDA ÖNCÜ
Kongre turizmini büyütmek istediklerini belirten Güler, 2020 yılında on tane fuar yapacaklarını söyledi. Dört aylık süreçte 4 fuar olduğunu ifade eden ETO Başkanı Güler şunları söyledi: '5 bin civarında misafirimizi ağırlayacağız. Hem TÜYAP, hem de farklı firmaların talepleri var. Mesela raylı sistemler fuarını İstanbul ve İzmir yapar. Şu anda bizim çabamız raylı sistemler fuarının merkezini Eskişehir yapabilir miyiz. Buna çaba harcıyoruz. Eğer demiryolu faaliyeti yapılacaksa önce Eskişehir'de yapılmalı. 2020 yılında bu demir yolu fuarı olacak. Yurt dışı ve yurt içinden ana ve yan sanayilerimiz olacak. Hem TÜLOMSAŞ'la hem Ankara boyutuyla hem de uluslararası firmalarla görüşüyoruz. Burayla adlandıracağımız birkaç fuar olmalı. Eskişehir demiryolunun merkezi konumunda şu anda. Fuar dönemlerinde oradaki otellerin doluluk oranlarına bakın. Burada fark ortaya artı oranda çıkıyor. Bu sosyal bir organizasyon. Maç gibi düşünün. Şehirde her türlü hizmet sektöründe çalışan insanların karı arttı. Binlerce insan fuar döneminde bu şehre geliyor. Bunun bir katma değer yaratmaması mümkün değil. Bu kent seviliyor ve ziyaret edilmek isteniyor. Mesela kongre turizmi. Anadolu'nun başka kentlerinde kongre yapmanız çok zor. Ama burada kolay çünkü eğer bir kentte sosyal donatı varsa bu olur ve oluyor. Hizmet sektörü bizim için çok önemli bir geçim kaynağı. Bunun sürdürülebilirliğini sağlayarak daha da güçlendirmemiz lazım. Eskişehir ismi zaten her alanda başarı sıralarına giriyor o yüzden bu ismin altını doldurmak çok daha kolay. Kongre turizmi çok pahalı bir fiyata geliyor ve bu bizim için daha da avantaj. Çağdaş, modern ve anlaşılır bir kent. Her türlü altyapısı var. Eskişehir bundan sonraki süreçte her alanda daha da koşacağını düşünüyorum' diye konuştu
ELİMİZDE VERİ YOK
11. Kalkınma Planı kapsamında yer alan URAYSİM projesiyle ilgili konuşan Güler, 'İkisi ayrı proje bence. Şimdi siz bu merkezi buraya taşıyın, çok kısa sürede bunun çarpanlarının bu kente ekonomik olarak artısı olacak. Eğer Türkiye'de milli hızlı tren üretilecekse Eskişehir'den başka yerde üretilemez. Bunu her zaman söylüyorum. Dünyadaki hızlı tren üreten kentleri inceleyin geçmişinde hep demir yolu var. Bunun bir hikayesi yoksa ortaya çıkmıyor. TÜLOMSAŞ'ı bırakıp bunu, sıfırdan başka bir yerde üretmeye kalkarsanız hem zaman kaybı, hem de ekonomik kayıp. URAYSİM olsun, milli hızlı treni sahaya indirelim, organize bu şekilde gelişsin. Eskişehir hem çok göç alır, hem de ekonomik olarak kısa sürede çok gelişir. Ama altyapısıyla hazır olmamız gerekiyor. İlgililerin de olduğu bir toplantıda bundan bahsettim. YHT neden burada yapılmalı diye elimizde uzmanlar tarafından belirlenmiş hiçbir veri yok. TÜLOMSAŞ bunu yaptı fakat üçüncü gözle bir araştırma yapılmasını ortaya koyacağımız bir rapor lazım. Bence Eskişehir en kısa zaman da bunu halletmeli. Şu anda üzerinde çalışıyoruz' ifadelerini kullandı.
GELİŞTİRECEĞİZ
Kuzey çevre yolunun çok acil yapılması gerektiğini belirten Güler, 'Bir de yurt dışına uçamadığımız bir hava alanımız var. İç hatları açmalıyız. Bu iş tek ayaklı olmaz. Eskişehir'in bir aktarma istasyonu olması gerekiyor. Her türlü yatırım var. Bazen ben özel sektör mantığıyla verin burayı ben işleteyim diyorum. Daha rahat kullanılabilir bir duruma gelmeli. Her şey hazır ama uçuş yok. O yatırım oraya yapıldı. Biz bunu geliştireceğiz' diye kaydetti. HM
Editör: TE Bilisim