Birtakım ziyaret ve incelemeler için gelen Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç, gezisinin ikinci gününde basın mensupları ile buluştu. Malkoç, Kamu Denetçiliği Kurumu'nun yapısı ve işleyişinden bahsederek, 'Kamu denetçiliği kurumu vatandaşla idare arasındaki sorunları mahkemeye gitmeden çözüm aramak için kurulmuş olan bir kurumdur. Oldukça yeni bir kurum olduğundan çok fazla bilinmiyor. Ama tanıdıkça bilindikçe insanımız tarafından sevildiğini görüyoruz. 5 yıldan beri görevimizi sürdürmekteyiz. Bu zamana kadar toplam 35 bin civarında şikayet başvurusu aldık' dedi.

EĞİTİMCİLER BİRİNCİ SIRADA
En çok şikayet büyük şehirlerden geldiğini söyleyen Malkoç, '2016 yılında en fazla şikayeti kamu personeli yaptı. 2017'deki şikayetlerde ise eğitim birinci sırada, kamu personeli şikayetleri ikinci sırada, üçüncü sırada ise yerel yönetimler var. Eskişehir'den ise 2017 yılında 143 şikayet geldi. Bunların 45'i eğitim. Çoğunluğu sınav ve sınav uygulamalarına ilişkin' die konuştu.

BİZE İLETİLMEDİ
Yapılması planlanan termik santral hakkında da görüşlerinin sorulması üzerine Malkoç, 'Bu konuda kamu denetçiliği kurumuna intikal etmiş herhangi bir şikayet yok. Tabii termik, santral, nükleer santral, enerji ile ilgili çalışmalar dünyanın birçok yerinde farklı şekillerde yorumlanıp karşılanabiliyor. Ama bir gerçekte var ki enerji ihtiyacı önemli bir ihtiyaç. Burada önemli olan yapılan işlemlerin hukuka ve kamu vicdanına uygun olmasıdır' şeklinde konuştu. MERVE ÇAKIR
Editör: TE Bilisim