Hoşver, üç temel çeşit inovasyon olduğunu vurgulayarak şöyle sıraladı: 'Besleyici inovasyon, alttan yıkıcı inovasyon, yeni pazar yıkıcı inovasyon, yeni teknolojiler doğaları gereği yıkıcı değildir. Yıkıcı olup olmaması bu teknolojinin markete mevcut ürün veya servislerin iş modellerine göre ne derece farklı sunulduğuna piyasanın mevcut güçlü oyuncuları genelde besleyici alt yapılı inovasyon savaşlarını kazanır. Yeni girenler genelde yıkıcı inovasyon savaşlarını kazanır. İnovasyona bugün-ana işinin kuvvetli olduğu zamanda-başlamak doğrudur, yıkım aslında bir tehditten öte bir fırsattır. Bir organizasyon kendisini yıkamaz. Yıkıcı iş modelleri ana iş yapışından ve yönetiminden ayrılmalıdır' dedi. 'Piyasanın mevcut güçlü oyuncuları genelde kazanır' diyen Ford Otosan Eskişehir Fabrika Müdürü Makina Mühendisi Aysan Hoşver şunları söyledi: 'Endüstrinin en talepkar müşterilerince en çok değer verilen niteliklerde performans iyileştirmesidir. Bu iyileştirme mevcuta ilave veya yeni bir karakterde olabilir. Ana marketteki yüksek performansa daha çok ödemeye istekli müşterilerdir. Mevcut proses ve maliyet yapısını sınırlarına zorlayarak ve mevcut rekabetçi avantajını daha iyi kullanarak kar marjını korur veya iyileştirir.' HM
Editör: TE Bilisim