ORGANİZE-BATIKENT ARASINDA METROBÜS

2. Eskişehir Ulaşım Ana Planı Çalıştayı Taşbaşı Kültür Merkezi Kırmızı Salon’da gerçekleştirildi. Toplantıda katılımcılara kısa ve uzun vadede ulaşım konusunda planlananlar aktarıldı.

Güncel Hit: 250 / Yorum: 0 / 20 Aralık 2016 23:32
ORGANİZE-BATIKENT ARASINDA METROBÜS
-A +A

Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen, İnönü Belediye Başkanı Kadir Bozkurt, Mahmudiye Belediye Başkanı İshak Gündoğan, sivil toplum kuruluşları ve kamu kuruluşlarının temsilcileri ile diğer ilgililerin katıldığı çalıştayın açılış konuşmasını Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Engin Çakmak yaptı. Ulaşım planının kısa ve uzun vadeli olmak üzere ikiye ayrıldığını belirten Çakmak,‘‘ Bunlardan ilki kısa vadeli olan. Bu trafik üzerindeki sıkışıklıkları kaldırmaya yönelik fiziki düzenlemeleri içeriyor. Bu amaçla yeni aldığımız otobüslerin Ocak ayı sonuna kadar gelmesini bekliyoruz. İhalesini yaptığımız ve aldığımız 14 adet tramvay da 2017 yılı içerisinde hizmete sunulacak. Uzun vadeli planlarda ise 2035 yılına kadar yapılması hedeflenenler aktarılacak’’ diye konuştu.

‘İnsan ağırlıklı
bir plan olmalı’
Ardından konuşan Prof. Dr. Haluk Gerçek, ulaşım ana planlarının imar planları ile birlikte yapılması gerektiğini ancak ülkemizde bunun gerçekleşmediğini söyledi. Gerçek, Türkiye’de imar planlarının önce yapıldığını ve ulaşım ana planının sonradan buna giydirilmeye çalıştığını vurguladı. Ulaşım Ana Planı hakkında bilgi veren Gerçek,‘‘ Araç odaklı değil, insan ağırlıklı bir plan uygulamalıyız. Eskişehir’i yaya ve bisiklet ağırlıklı bir kent haline getirmeliyiz. Kentin ulaşılabilir olması gerekiyor. Kent ve otomobil çelişkisini kırmamız gerekiyor. Kentleri hep otomobile uyarladık. Oysa ki otomobiller kentleri öldürüyor. Yol deyince aklımıza otomobil yolu, trafik deyince otomobil trafiği geliyor. Bizim insan odaklı ulaşım stratejisi uygulamamız lazım’’ dedi.
Projenin şu an seçenekler ve değerlendirme aşamasında olduğunu belirten Gerçek,‘‘ En uygun çözüm bulunana kadar değerlendirme devam edecek. Yol yaparak çözüm üretemezsiniz. Hem çok maliyetli hem de işin içinden çıkılamaz. Gelecekte böyle bir Eskişehir düşünemeyiz. Bisikletli ulaşım oranı yüzde 2 civarında. Bunun çok artması gerekiyor. Hedef yıl olan 2035’te 3 milyonun üzerinde yolculuk olacak. Şu an Eskişehir’de 100 kişiden 23’ünün otomobili var bu rakam 2035’te 100 kişide 37’ye yükselecek. Bizim bu rakamı 2035’te de en azından bugünkü seviyede tutmamız gerekiyor. Avrupa’da genç nesil için otomobil artık önemsizleşmeye başladı. Gençler parasını seyahat, teknoloji gibi yönlere harcıyor. Ülkemizde de otomobil bir statü sembolü olmaktan çıkınca alınmaktan vazgeçilecek. Ancak bunun için daha çok yolumuz var. Otomobil kısıtlayıcı uygulamalar kullanarak otomobilleri kent merkezinden uzaklaştırmalısınız. Eskişehir henüz fırsatı kaçırmadı. Otomobillerin artışı ve kent merkezine girişi artarsa sonu İstanbul gibi olur’’ ifadelerini kullandı.
2035 yıllarındaki değişime göre uyguladıkları senaryolar hakkında konuşan Gerçek,‘‘ 2035 yılında Eskişehir nüfusunun 1 milyon 360 bin olması bekleniyor. Şu an 1 milyon 400 bin seviyelerinde olan yolculuk sayısının 3 milyon 200 bin civarında olacağı tahmin ediliyor. Senaryolarımızda mevcut tramvay hattına ek olarak SSK-Çarşı-Yunuskent-Organize Sanayi Bölgesi, Kent Hastanesi- Emek- Opera- Kumlubel, SSK-Opera-Otagar, SSK-İki Eylül Kampüsü, Osmangazi-Opera-Çarşı-İki Eylül Kampüsü gibi hatlar ekledik. 11 bin yolcu taşıması planlanan Sazova-Yıldıztepe-Şelale Park- Odunpazarı teleferiğini ekledik. Organize Sanayi Bölgesi ve Batıkent arasında metrobüs mantığıyla hareket edecek, otobüs için özel ayrılmış şerit ekledik. Bu şerit ile 240 bin yolcu taşınması hedefleniyor. ’’ ifadelerini kullandı.
‘Salonun havasını bozdun’
Prof. Dr. Gerçek de özellikle pik saatlerde 65 yaş ve üzeri vatandaşların toplu taşımayı ücretsiz kullanmasına sınırlama getirilmesi gerektiğini ifade etti. Ardından söz alan İnönü Belediye Başkanı Kadir Bozkurt da kentte 4 kavşak noktasında sıkıntı yaşandığını ve 1/25000’lik planlarda kentin doğusunun sanayi bölgesi olarak, batısının konut alanı olarak belirlendiğini, bunun da dikkate alınarak planların revize edilmesi gerektiğini söyledi. Kendisinin 1 kavşakta tramvay geçişi nedeniyle 1 dakika 46 saniye beklediğini aktaran Bozkurt, bu sürenin gereğinden 2 kat uzun olduğunu ifade etti. Bozkurt,‘‘ Az önce bazı konuşmacı arkadaşlar hükümet dedi ama bu siyasi ve ya politik değil. Bunun çözülmesi sağlıklı bir kent için önemli’’ dedi. O sırada Kapanoğlu’nun hükümetin getirdiği 65 yaş üzeri yasayı eleştirmesi üzerine Bozkurt sert çıkarak yasanın sadece Eskişehir’de değil tüm illerde uygulandığını ifade etti.

Facebook'ta paylaş butonu
Print
Yorum Yap
Yorumunuz
1000

Henüz yorum yapılmadı,
İlk Yorum yapan siz olun...

Facebook Yorumları
Çok Okunanlar
Çok Yorumlananlar
Arşiv
Hava Durumu
Hava Durumu
Yükleniyor...