Yetkili sendika Eğitim Bir Sen'in kayırılıp kayırılmadığını sorduğumuz Sungar, 'Artık eğitimde kadrolaşmada liyakata, tecrübeye, kıdeme bakılmadığını, yönetici atamalarında somut olarak hep birlikte gördük. Ne yazık ki kendinden olmayana yaşama hakkı tanımayan bir sistemde mesleğin gereğini yapmak gerçekten çok zorlaştı ve zarar görenin de çocuklarımızın olduğunu bilmek çok acı verici' dedi.

Eğitim İş Sendikası kaç yılında kuruldu?

1990 yılında ilk kurulan sendika Eğitim-İş'tir. Böylece öğretmenlerin ilk sendikalı olma hakkı Eğitim-İş'le kazanılmıştır. Daha sonra 2005'te yeniden kurularak küllerinden doğmuştur. TÖS ve TÖBDER'den kalan mirasa sonsuza dek sahip çıkma karşılığını sürdürecektir.

Eğitim İş Sendikasında kaç yıldır başkanlık yapıyorsunuz?

2011'de sendika yönetimine girdim ve p tarih itibariyle başkan olarak görev yapmaktayım Haziran 2014 genel kurulunda başkan olarak 2.dönemime başlamış bulunmaktayım.

Eğitim İş Sendikasına Türkiye ve Eskişehir'de kaç üye kayıtlı?

Türkiye genelinde 46 bin, Eskişehir'de 700 civarında üye sayısına ulaşmış bulunmaktayız.

Sendika olarak hedefiniz nedir?

Aslında tüm sendikaların hedefi ortaktır, o da üyelerinin mesleki ve özlük haklarını savunmak ve sorunları karşısında kamuoyunda gündem yaratmak, bilgilendirmek ve hukuki mücadele vermektir. Bizler Eğitim ve Bilim İş görenleri, laik, çağdaş, bilimsel, demokratik ulusal eğitimin savunucuları olarak öğretmen örgütlenmesinde haklı yerimizi almak hedefimizdir. Ancak ülke sorunları emeğin yok sayıldığı, yandaş sendikal anlayış karşısında mücadelemiz zorlu ancak kararlılığımız tamdır.

Eskişehir ve Türkiye'nin eğitim sorunları nelerdir?

Eskişehir'de eğitim sorunları Türkiye'de olanı yansıtmaktadır. Sorunlar çok ve çözülmeden üstüne yenileri eklendiği için tam bir kaos ortamı yaşatmaktadır. En büyük sorun 4+4+4 sisteminin uygulanması ile ilgili sorunlar dikkat çekerken, siyasi ve yandaş kadrolaşma ise bu eğitim öğretim yılına damgasını vurmuştur. Şu günlerde ise öğretmenlerin il içi yer değiştirmeleri gündemde olup norm açığı olan okulların duyurulmaması dikkat çekicidir. Arkasından il dışı atamalar ve rotasyon dayatması gerçekleştirilecek ve birçok mağduriyet oluşturacağı kesindir. Ayrıca TEOG'la ilgili yerleştirmeler, nakillerle ilgili mağduriyetler ise eğitim öğreti yılı boyunca sürmüştür. Akılcı ve bilimsellikten uzaklaşan eğitim sistemimiz, dayatmacı tavrından uzaklaşmayan bakanlığımız eğitim sistemini siyasi bir araç haline getirmekten vazgeçmemiştir.

AVCI'YI SON DERECE BAŞARILI BULUYORUM!!!

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı'yı başarılı buluyor musunuz?

Bakan Avcı'yı hizmet ettiği düşüncenin kayıtsız şartsız uygulayıcısı olarak çok başarılı buluyorum. Özellikle gerici eğitim sistemi 4+4+4 imza atan bir bakan olarak tarihe adını yazmış olması son derece manidardır.

Milli Eğitim Bakanının Eskişehirli olması Eskişehir'e yapılan eğitim yatırımlarında etkili oluyor mu?

Pilot uygulamalar, proje okulları, akıllı tahta, tablet uygulamaları gibi vitrin olan, okullardan para karşılığı zorunlu tutulan deneme sınavları ile de kimlerin yatırımlarını güçlendirdik bilemeyiz tabi ki… TDKB reklam ve promosyonlarını da unutmamak gerekir. Eğitime yapılan yatırım insana yapılmalıdır, rantçı bir anlayış kabul edilemez. Bireyin eğitim yaşantısına katkı sağlayacak, her yönüyle gelişimi sağlayacak, yatırım ve donanıma ihtiyaç vardır.

Öğretmenlerin en büyük sorunu nedir?

Öğretmenlerin en büyük sorunu mesleki saygınlığını yitirmesidir. Öğretmenlik onuru ayaklar altına alınmıştır. Kendi öğretmenlerini şikayet etme sistemi kuran bir bakanlığın öğretmeninde ekonomik ve sosyal hak kayıplarının gözlerden kaçırılması da normaldir tabi ki…

DEVLET OKULLARIMIZ KAPATILIYOR

Dershanelerin özel okula çevrilmesini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Dershanelerin özel okula dönüştürülmesi aslında devlet okullarının özelleştirilmesi projesidir. Senaryo tüm okulların sınavla kazanılır hale dönüşmesi ile başladı ve Anadolu Lisesi oldu. sınavla kolej kazanamayan TEOG mağdurları zorunlu İmam Hatip ya da meslek lisesine yerleştirildi. Şimdi önümüzdeki yıl bir seçenek daha oluştu. Özel temel liseler üstelik devam zorunluluğu yok, not kaygısı yok, neredeyse dershane fiyatına cazip hale getirildi. Okullarımızdaki başarılı çocuklarımızı da tam burslu alarak devlet okullarımız kapatılıyor. Önümüzdeki yılarda da kapasitelerini arttıran özel temel liseler devlet okullarını kiralamaya mı gidecek düşüncesi tüm eğitim camiasını karamsarlığa sürüklemiştir.

İl Milli Eğitim Müdürü Necmi Özen'le ilişkiniz nasıl?

İl Milli Müdürlükleri siyasi kadrolardır, sistemin uygulayıcılarıdır. Ancak biz makama asla saygısızlıkta bulunmayız.

Eğitim Bir-Sen gerçekten kayırılıyor mu?

Artık eğitimde kadrolaşmada liyakata, tecrübeye, kıdeme bakılmadığını, yönetici atamalarında somut olarak hep birlikte gördük. Ne yazık ki kendinden olmayana yaşama hakkı tanımayan bir sistemde mesleğin gereğini yapmak gerçekten çok zorlaştı ve zarar görenin de çocuklarımızın olduğunu bilmek çok acı verici. Ayrıca okul yöneticilerinin öğretmenler ve eğitim çalışanları üzerinde yaptığı mobing ise en çok gelen şikayetler arasında olduğunu söyleyebilirim. Yetkili gücünde örgütlenme çalışanlarını müdür odalarını kullanması baskı ve tehdit unsuru oluşturmaktadır.

Editör: TE Bilisim