Geçen hafta Mili Eğitim Bakanlığı'nın 2018 LGS (Liselere Geçiş Sitemi) ile ilgili yayımladığı rapordaki bazı çelişkilerden söz etmiştim.
MEB raporunda, sınava giren 971 bin 617 öğrencinin değil sadece 'nitelikli okullara' girmeye hak kazanan 127 bin 'başarılı' öğrencinin sınav sonuçları değerlendirmeye alındığı için çok yüksek ders ortalamaları sunulmuştu. Oysa, sınava giren tüm öğrencilerin verileri alınarak elde edilen sonuçlar ise oldukça farklı ve düşük seviyedeydi.
Aynı raporda MEB'in, 2019 LGS için önerdiği ve uygulayacağı bazı değişiklikler ise oldukça tartışma yaratacak gibi görünüyor.

MEB'İN, 2019 LGS İÇİN İKİ ÖNERİSİ;
MEB, 2018 Liselere Geçiş Sistemi (LGS) ile ilgili raporunda; bu sistemde yapılması gereken değişiklikleri içeren iki öneride bulundu;
Birincisi; sayısal bölümün süresinin uzatılmasıydı ve bu öneri kabul edildi.
Önümüzdeki yıl yapılacak sınavda, matematik ve fen bilimleri sorularından oluşan sayısal bölümün süresi 20 dakika uzatıldı.
İkinci öneride ise; okul ders başarı notlarının yerleştirme puanına dahil edilmesi isteniyordu. Bu öneri okullarda verilen ders notlarını yeniden gündeme getirdi.

MEB'İN BAŞARI PUANLARI İLE İLGİLİ YANILGISI..(!)
MEB raporunda; 'Öğrencilerin sınav başarısı ile okul notları arasında paralellik var. Okul başarı puanları eklenerek sıralama yapıldığında mevcut duruma benzer bir tablo çıkıyor. Bu yüzden okul notları 2019 LGS yerleştirme puanına eklenmelidir.' açıklaması yapıldı.
MEB, bu öneriyi savunurken; yine sadece başarılı olan öğrencilerin sınav sonuçları ile okul başarı notlarını karşılaştırıyor.
Elbette, 'çok zor soruların sorulduğu' bir sınavda başarılı olan öğrencilerin okul notları da yüksek olacaktır.
Acaba okul notlarının sınav yerleştirme puanına ekleneceği önceden duyurulsaydı ve tüm öğrencilerin notları ile sınav puanları karşılaştırılsaydı hangi sonuçlar ortaya çıkardı?

ASIL TEHLİKE; 'HAKSIZLIK VE ADALETSİZLİK'....
Liselere yerleştirmeyi belirleyecek bir sınav puanına öğrencilerin ders başarı puanlarını da katmak doğru bir yaklaşımdır ve gereklidir. Ancak bu durum daha önce doğru yönetilememiş ve haksızlıklara neden olmuştu.
TEOG Sınavlarında başarılı olan çok sayıda öğrenci, bazı okulların 'şişirme hormonlu not' vermesi yüzünden sıralamada gerilerde kalmıştı.
Bu günlerde öğretmenlerimizden yine çok yoğun şikayetler almaya başladık.
2019 LGS'de; yerleştirme puanına okul başarı puanının eklenmesi ile ilgili çalışmalar yapıldığının duyulması üzerine bazı 'okullar, veliler...' şimdiden önlem(!) almak için hareketlenmişler .
Okullarda birinci dönem karne notlarının verilmeye başlandığı bu günlerde; 'sene sonunda sıkıntıya düşmemek' için öğretmenlere 'hormonlu şişirme not' baskıları iyice artmış.
Milli Eğitim Bakanlığı ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü bu konuda gerekli önlemleri almak ve denetimleri yapmak zorundadır.
'Hormonlu not vermeyen'; doğru, düzgün, adaletli, ilkeli notların verildiği okullarda okuyan öğrencilerin cezalandırılmasının önüne geçilmelidir.
Eğer bu adaletsizliği ve haksızlığı ortadan kaldıramıyorsanız; okul başarı puanlarının yerleştirme puanlarına eklenmesi çalışmalarından vazgeçilmelidir....