1. Elektrikli motosikletten farkı nedir?
    Yeni nesil elektrikli bisikletlerde sürücü pedal çevirdiği sürece motor hareketi destekler. Pedal çevirmeyi bıraktığında destek de durur. Yani asıl olan pedal, bisiklettir.
    Sokaklarda daha çok gördüklerimiz ise bisiklet değil, motosiklettir. Çünkü bunlarda hareketi sağlayan bir elektrik motorudur, pedal gücü değil.
  2. Bir batarya ile ne kadar yol alınıyor?
    Ekonomik modda bir batarya ile 150 kilometreye kadar yol alınabiliyor. Çok dik yollarda bu 80-100 kilometreye düşebilir.
  3. En çok ne kadar hız yapabiliyor?
    25 km'ye kadar elektrik desteği kullanılabiliyor. Sonrasında motor desteği kesiliyor ve kendi gücünüzle hızlanabiliyorsunuz.
  4. Şarj süresi nedir?
    Tam dolum süresi 4 saat, %80 dolum süresi ise 2 saat. Batarya verimli ömrü 1000 dolum.
  5. Pedal çevrilmediğinde bisiklet ilerliyor mu?
    Sürücü pedal çevirmeyi bıraktığında elektrik motoru da desteği kesiyor. Pedal çevrilirken destek için üç seçenek var. Yavaş, orta ve hızlı seçeneklerinden biri ile destek alınabiliyor. Yürüyüş modu ise bisiklet elde ilerlerken kullanılabiliyor. Düşük fiyatlı modellerde bu özellik olmayabilir.
  6. Ağırlığı ne kadar?
    Ağırlıkları 20 kilogramın üzerinde. Motor ve batarya yalnızca 5 kg'ı geçiyor.
  7. Fiyat?
    Fiyatlar uçuyor. Başlangıçta yüksek diye düşünülebilir. Ancak özel araçla gidilecek yol bisikletle gidildiğinde bir yılda kendini kurtarır. Şehir içi 20-25 km yolun aylık benzin gideri 500 lirayı geçtiği düşünülürse.
    Bazı markaların en düşük fiyatları:
    Salcano 3.500
    Ümit 6.500
    Carraro 8.500
    Mosso 13.500
    Kron 14.000
***

BİSİKLOPEDİ

BOY AYARI

Sele yükseklik ayarınız doğru değilse, yeterince yüksek değilse dizlerinizi zorlar, yıpratır.

Sürücünün seleye oturma pozisyonunda pedal aşağıdayken diz eklemi tam açık ve rahat olmalıdır. Ayak pedala tarak ekleminden basmalıdır. Doğru sele yüksekliği, kasların en iyi şekilde çalışmasını, pedallara üst düzeyde kuvvet aktarılmasını sağlar.

Bisiklet kadro boyu çok küçükse sele yükseklik ayarı yapılamayabilir. Sele borusu yetersiz gelebilir. Sele borusu üzerinde bir limit işareti bulunur. Bu limitin ötesinde sele borusunu yükseltmek sürücüyü tehlikeye atar.

***
BİLMECE / GÜLMECE
Bir yaya caddeye adımını atar atmaz bir anda bir bisikletli ona çarpar.
'Gerçekten çok şanslıymışsın' der bisikletçi.
Yaya hala kafasını ovarken, 'Deli misin sen ne diyorsun, gerçekten canım çok yandı' der.
'Normalde bir otobüs kullanıyorum da' der bisikletçi.
***
Haftanın Etkinlikleri
Tarih Düzenleyen Buluşma Yeri Saati Açıklama
20 Mart
Çarşamba
Vel-Esbid
(Esk. Bisiklet Derneği)
Kanlıkavak
Doğa Kafe
19.15 Yeni başlayanlara uygun
21 Mart
Perşembe
PAB
(Perş. Akşamı Bisikletlileri)
EsPark
Bağlar Kapısı
20.00
22 Mart
Cuma
Dorlion
Bisiklet Grubu
Kanlıkavak
Doğa Kafe
19.45