Nurhan Arı

BAKANLIĞIN SÜRECİ BU!

1 Haziran 2019 23:59
A
a
Dün haberleri izlerken sunucu şöyle diyordu.
“Bayram nedeniyle Gıda ve Tarım Bakanlığı yoğun bir şekilde denetimlere başladı.”
“Bayramda halk bozuk yiyeceklerle karşılaşırsa ALO 174 Gıda ve tarım Orman Bakanlığını arasın!
Sizce sadece bayramda mı halkın sağlığı ile oynanıyor?
Bundan yaklaşık üç ay önce, Gıda ve Tarım Orman Bakanlığı Alo 174’ü aradım.
Denetim 15 iş günü içinde herhangi bir gün yapılıyor!
Bakanlığın süreci bu bizim yapabileceğimiz bir şey yok” dedi.
***
İstanbul’da bir semtte ara sıra yemek yediğim bir yere girdim.
Çorba ve kanat yemek istediğimi söyledim.
Her zamanki işletme sahipleri yoktu. O işletmenin sahibi, personelleri tamamıyla başka insanlardı.
Sanırım firma el değiştirmiş. İki tane genç içeride sigara içiyordu.
Kadın bir müşteri rahatsız olduğunu dile getirdi. Sigara içen gençler kadına kötü kötü bakarak dışarı çıktılar. Bir an kadına küfür edeceklerini düşündüm. Muhtemelen işletmenin yeni sahiplerinin kardeşleriydiler.
Çorba geldi, içinde ekmek kırıntıları vardı.
Kanatı getirdiler, her zamanki sunum aynı değildi. Kanattan bir tane alıp yemek istedim, bozuktu. Yemeyip bıraktım.
“Kanat bozuk” dedim.
“Bozuk değil, yemeyin siz bilirsiniz” dediler.
Para ödemeye içeri geçtim, içeri çok kirliydi. Benim yemediğim kanatlardan birer tane almış işletme sahibi ve çalışanlar yiyordu.
“Bak biz de yedik kanatta bir şey yok. Ben şimdi sizden ücretini almasam, yazık günah çöpe gidecek.”
Ağzında tavukla konuşurken, etrafa tükürükler saçıyordu.
“Bense, çöpe gidecek bir şey kalmamış, yediniz işte” dedim.
“Halkın sağlığıyla oynayamazsınız” dedim.
Alaycı bir tavırla “git şikâyet et” dediler.
Onların yediği kanatların da hesabını ödeyip dışarı çıktım.
Alo 174’ü aradım. Şikâyetimde bulundum.
İşyerinin çok pis olduğunu, kanatın bozuk olduğunu ve benzeri konuşmalar yaptım.
Hatırladığım kadarıyla, üç dört gün sonra denetim yapacak ekip yeri bulamamış ve beni aradılar.
Ben de o sokağın karşısındaki firmaları da söyleyerek yardımcı oldum.
Aradan biraz zaman geçince, beni aradıkları numarayı aradım.
Görevliye işletmeyi bulabildiniz mi diye sordum?
Görevli, “evet bulduk.”
“Haklıymışsınız içerisi çok pis, gerekli uyarıyı yaptık. Suriyeliler dedi.”
Neyse daha sonra aradan biraz zaman geçince mesaj geldi.
“Türk gıda kodeksi mikrobiyolojik kriterler yönetmeliğine uygun olduğu tespit edilmiştir.”
Mesajın son kısmı tavuk kriterlere uygunmuş.
Şimdi sorarım
Dört gün sonra gidilen işyerinde, dört gün önceki kokmuş tavuğu nasıl bulacaksınız?
Dört gün sonra gidilen yer, zaten benim şikayet edeceğimi biliyor.
Bakanlığın denetim sürecinin de 15 iş günü içinde olduğunu biliyor.
Tabi ki bozuk kanadı 15 iş günü içinde 15 defa imha eder.
Görevliler içerisinin çok pis olduğunu söylediler. Uyarı aldıkları için o gün temizlenmiş olabilirler, fakat bu tür işletmeler sık sık denetlenmeli.
Şikâyet edilir edilmez, görevliler hemen gelmeli.
Halk sağlığı bu kadar ucuz olmamalı.
SAĞLIK BAKANLIĞI’NIN YEŞİL DEDÖKTÖR UYGULAMASI GİBİ OLMALI HALK ŞİKÂYET EDER ETMEZ, HEMEN GÖREVLİLER GELİP MÜDAHALE ETMELİ. SAĞLIK BAKANLIĞI’NI BU GÜZEL UYGULAMASI İÇİN AYRICA KITLUYORUM.
Alo 174, siz “Bakanlığın süreci bu” dedikten sonra, bayramda arasam ne değişecek?
1000
icon

Henüz yorum yapılmadı,
İlk Yorum yapan siz olun...

alinti yazarlar ALINTI YAZARLAR
hava durumu HAVA DURUMU
anket ANKET

e-gazete E-GAZETE
sayfalar SAYFALAR
arşiv HABER ARŞİVİ
linkler LİNKLER
duyurular DUYURULAR
Bu haber ilginizi çekebilir! Kapat


Eskişehir ve Eskişehirspor haberleri için gerçek kaynağınız Son Haber Gazetesi