Otomobilin markası, modeli, cinsi hiç farketmezsizin onu yolda tutan teknoloji her zaman aynı: Lastik. Ancak lastik tabi ki bu kadar basit bir konu değil. Otomobilinizdeki bütün güvenlik ya da konfor donanımları lastikler olmadan bir hiçtir.
Lastiklerdeki teknoloji bugünkü kadar gelişmemiş olsaydı ne premium segmentler bu kadar konforlu, ne süpersporlar bu kadar hızlı ne de arazi araçları bu kadar performanslı olamazlardı. Bunları başarmak için bütün firmalar farklı ihtiyaçlara göre farklı lastikler üretiyor. Bize düşen ise kendimize uygun lastiği bulmak. Yani konu 'aman, en ucuz olanı alalım gitsin'den daha derin.
Bir lastiğin ilk görevi otomobili hareket ettirmek. Temel olarak baktığımızda yuvarlak herhangi bir ürün bu görevi tamamlayabilir. Fakat gitmekten daha zor görevleri de var. Asıl iş durmak ve dönmektir. Farklı sürtünme seviyelerine sahip zeminlerde en az 1 tonluk bir kütlenin durmasını ve dönmesini lastikler sağlar. Üstelik lastiğin sessiz, uzun ömürlü ve yakıt tasarruflu olması gerekir.
Dışarıdan baktığımızda ucuz ve basit gözüken lastik, dayanıklı olacak kadar sert ve yere yapışacak kadar yumuşak yapısı sayesinde bir tonluk kütlenin kontrolünü sağlıyor. Yağmurlu havalarda ıslak zeminde üstündeki kanallar sayesinde anında litrelerce suyu tahliye ediyor. Özel kauçuk yapıları ve desenleri sayesinde sessizlik ve yakıt tasarrufu sağlıyor.
Bugün aynı ebatlarda bir lastiğin fiyatı üreticisinden modeline göre 150 birim fiyattan başlayıp 400 birim fiyata kadar çıkabiliyor. Yol tutuşu, fren mesafesi, yakıt verimliliği, sessizlik ve konfor fiyat farkını oluşturuyor. Aradaki fiyat farkı sadece kauçuk almadığımızı gösteriyor.
Herkese güvenli sürüşler dilerim.

////

FIAT DA DİZELİ BIRAKIYOR
İtalyan otomotiv devi Fiat, 4 seneye kadar binek otomobillerde dizel üretimine veda ediyor. Dizel otomobiller konusunda tartışmalar sürerken, küresel bir otomobil devi daha dizel otomobil üretimini bırakıyor. Bünyesinde Jeep, Ram, Dodge, Chrysler, Maserati ve Alfa Romeo markalarını da bulunduran Fiat, taleplerde düşüş ve maliyetlerde görülen artışlar nedeniyle 2022 yılına kadar dizel araçları terk etmeyi planlıyor.

////

VW AİLESİNİN EN KÜÇÜK SUV'U T-ROC SATIŞTA
Volkswagen SUV ailesinin en yeni ve küçük üyesi T-Roc, satışa sunuldu. Adını İngilizce 'kaya' anlamına gelen 'Rock' kelimesinden alan araç, 192 bin TL'den başlayan tavsiye edilen anahtar teslim liste fiyatına sahip.
T-Roc, Türkiye'de 1.5 lt TSI 150 PS (ACT) benzinli motor ve 7 ileri DSG şanzımanla getiriliyor. Otomatik Silindir Kapama teknolojisine sahip motorla araç, 0-100 km/s hızlanma süresini 8.4 saniyede tamamlıyor.