2019 yılında ilk okumaya başladığım kitap 'Okulda Akıl Tutulması'
Kitabın Yazarı Doç. Dr. Bahadır Erişti.
Bahadır Erişti, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü öğretim üyesi.
Bahadır'ı ilk tanıdığımda Anadolu Üniversitesinde yüksek lisans öğrencisiydi. Ben de Eskişehir'de ilköğretim Müfettişiydim. Sonraki yıllarda ben Eskişehir Milli Eğitim Müdür Yardımcısı olarak görev yaptım, Bahadır da öğretim üyesi olarak Anadolu Üniversitesinde çalışmalarına devam etti.
Bahadır Hoca ile
Eskişehir Milli Eğitim Müdürlüğünde öğretmenlere yönelik birçok çalışmaya birlikte imza attık. 2000'li yıllardan itibaren Eskişehir'in merkezi sınavlarda birinci olması ve ilk üçlerde yer almasında emeği geçen hocalarımızdan.
Bahadır Hoca ile dostluğumuz ve arkadaşlığımız devam ediyor. Sık sık telefonlaşarak eğitim üzerine görüşlerini alarak, çalışmalarımı paylaşarak uzmanlığı ve bilgi birikiminden yararlanmaya devam ediyorum. Tanıdığım ender ve örnek insanlardan biridir Bahadır Erişti.
Eğitimde yol ayrımında olduğumuz şu günlerde 'Okulda Akıl Tutulması' kitabı eğitimcilerin akıllarına ve duygularına hitap eden nitelikli bir çalışma olmuş. Yirmi birinci yüzyıl, okul, eğitim ve insan niteliklerini sorguluyor ve önerilerde bulunuyor.
12 Aralık 2016 tarihinde yazdığım yazımda 'Eğitimde yol ayrımındayız. Ya geleceğimizin yok olmasına seyirci kalacağız. Ya da harekete geçeceğiz. Bilgi ve teknoloji üreten, bilimsel, dünya ile entegre olabilen, özgürlükçü ve demokratik bir eğitim modeline geçmek için yol ayrımındayız' diye yazmıştım.
Bahadır Hoca da aynı konuya değinerek 'Okulun sanayileşme ve modernizm baskısı altına girerek yörüngesini kaybettiğini, eğer okulun bir akıl tutulması daha yaşaması durumunda onarılması çok daha zor sonuçlara yol açacağını' belirtmiş. Bir bakıma Bahadır Hoca da eğitimde yol ayrımında olduğumuzun altını çizmiş.
Bahadır Hoca 21.yüzyıl becerilerinin çocuklarımıza kazandırılmasının gerekliliği ve önemi üzerinde durmuş kitabın bir bölümünde. 21. Yüzyıl becerilerini tanımlarken de küresel güçlere yön verenlerin değil ülkemizin ihtiyacı olan becerilere odaklanmamız gerektiğine dikkat çekmiş. Ve şunları yazmış.
• Doğal termal sıcak su kaynaklarını ısınma ve sağlık turizmi için kullanıma sunmak ve uluslararası saygınlıkta tesisler oluşturmak için;
• İnsanımız daha doğal ve sağlıklı beslensin, sağlık harcamalarımız ve dışa bağımlılığımız azalsın diye;
• Madenlerimizi katma değeri yüksek ürünlere dönüştürecek ve tüm dünyaya ihraç edecek çocuklar olsunlar diye;
• Tarihin her döneminde farklı kültürlere ev sahipliği yapmış olan ülkemizin tarihi ve kültürel kaynaklarını koruyacak kendi insanları ve dünya turizmine sunabilmek için;
• Doğal kaynakların işlevsel ve dengeli kullanılması ve korunmasına yönelik projeler geliştirebilsinler diye;
• Ve en çok da kendileri olabilsinler kendileri olarak var olabilsinler diye 21. yüzyıl becerilerini çocuklarımıza kazandırmak zorundayız. Diyerek becerilerin çocuklarımıza kazandırılmasının gereği ve önemi üzerinde durmuş.
'Okulda Akıl Tutulması' kitabı sadece akıl tutulmasına tutulanların değil herkesin okuması gereken bir kitap. Emeğine sağlık Bahadır Hocam.