Dünya hızla değişiyor, insanlar da bu değişime ayak uyduruyor. Ulaşım da elbette insanların yaşadığı bu değişimden payını alıyor. Kentleşmenin etkisiyle toplu taşıma, sürücüsüz araçlar ve paylaşımlı araçlara olan ilgi artıyor. Tüketiciler, otomobil markalarından yaşam tarzlarıyla uyumlu otomobiller sunmalarını beklese de kuşaklar arasındaki farklılıklar da otomobil tercihlerinde net bir şekilde hissedilebiliyor. Bugün merceğimizde, beklentileriyle otomobillerin geleceğini şekillendiren 'Y kuşağı' dediğimiz genç tüketiciler var. Yeni nesil, otomobil alırken nelere dikkat ediyor, otomobillerden ne bekliyor?

Y Kuşağı Araç Sahibi Olmayı Seviyor
Türkiye'de yeni neslin %85'i 5 sene içinde araç satın almayı düşünüyor. Diğer kuşakların ise %91'i araç satın almaya sıcak bakıyor. Avrupa'da bu oran %73. Beş sene içinde araç sahibi olmak istemeyenlerin oranı ise Türkiye'de %6 iken Avrupa'da araç sahibi olmak istemeyenlerin oranı %15.7. Yani iki katından bile daha fazla.

Y Kuşağının Tercihi Hibrit Motordan Yana
Y kuşağının %52'si 5 sene içinde hibrit, elektrikli ve doğalgazlı gibi alternatif motor teknolojileri ile çalışan araçları tercih edeceğini söylüyor. En çok tercih edilen alternatif motor teknolojileri arasında %18 oranla hibrit elektrikli motorlar ve %12 oranla fişli hibrit elektrikli araçlar yer alıyor. Yeni bir teknoloji olduğundan bilinirliği düşük olan sıkıştırılmış doğalgazla çalışan araçların tercih edilme oranı ise %7. Dizel motorlar %38 ile hala güçlü bir alternatif olmakla birlikte benzinli motorların tercih edilme oranı sadece %10. Bu da katılımcıların %54'ünün sahip olduğu benzinle çalışan otomobilleri gelecekte daha az göreceğimizi gösteriyor.

Gelecek Sürücüsüz Araçların mı?
Y kuşağının %73'ü, aracın kaymasına ya da yol hakimiyetinin kaybolmasına engel olan temel otomasyon seviyesindeki araçları tercih ederken tam otomasyon seviyesindeki araçların tercih oranı %59 seviyesine kadar düşüyor. Bu durum, büyük oranda sürücüsüz araçlara henüz yeterli güvenin oluşmamasından ve alıcıların araç kullanmaktan keyif almalarından kaynaklanıyor.

Servis Hizmeti Satışları Etkiliyor mu?
Otomotiv markalarının sağladığı servis hizmetinin kalitesi ve maliyeti, Y kuşağının %70'inden daha fazlasını etkiliyor. Ücretsiz rutin bakımlara ve bayinin tamirat yapabilme becerisine büyük önem veren tüketicilerin %42'si, hayatlarını kolaylaştıracak servisler için daha fazla ödeme yapmaya da hazır. Bu veriler, markaların konfor ve kolaylık sağlayan hizmetlerine öncelik vermeleri gerektiğini gösteriyor.
***

Türkiye'de yılın otomobili YENİ TOYOTA COROLLA
Otomotiv Gazetecileri Derneği(OGD) tarafından 2016 yılından beridir yapılan 'Türkiye'de Yılın Otomobili' yarışması sonuçlandı. OGD üyelerinin puanlarıyla bu yıl birinciliği elde eden Toyota Corolla, 7 finalist arasından birinci seçildi.
Yarışmanın ilk etabında; 21 aday otomobil arasından jüri üyelerinin oylarıyla en fazla puan alan 7 otomobil finalde yer almaya hak kazandı.
Finalistler; 'Tasarım, yol tutuş, ergonomi, yakıt tüketimi, emisyon oranları, güvenlik, donanım seviyesi, fiyat-değer oranı' kriterlerine göre yeniden değerlendirildi.
***

Mercedes-Benz Türkiye'de yeniden yapılanıyor
52 yıldır Türkiye'deki faaliyetlerine aralıksız devam eden Mercedes-Benz Türk'ün ana şirketi Daimler AG; global olarak üç şirketten oluşacak yeni bir kurumsal yapıya geçiyor. Mercedes-Benz Türk'ün ana şirketi Daimler AG, yeni mobilite çağının sunduğu fırsatları daha iyi değerlendirebilmek, müşteri memnuniyetini ön planda tutup, ürün ve hizmet tedarikçisi olarak sektördeki konumunu daha da güçlendirmek için yeni bir kurumsal yapıyı hayata geçiriyor. Daimler AG hissedarlarının 22 Mayıs 2019'da gerçekleşecek olan Olağan Genel Kurul Toplantısı onayına tabi olan bu yapı ile gelecekte Daimler AG çatısı altında yasal olarak bağımsız üç şirket olacak. Otomobil ve Hafif Ticari Araç grubu, 'Mercedes-Benz AG', Kamyon ve Otobüs grubu, 'Daimler Truck AG' ve Daimler Finansal Hizmetler grubu ise 'Daimler Mobility AG' şirketleri altında toplanacak.