EDA AKTAŞ

 Sağlıklı Sosyal Medya Kullanımı

7 Kasım 2018 23:59
A
a
Sosyal medyanın kullanımı arttıkça beraberinde ortaya çıkan sorunlardan sadece biri olan depresyondan geçen haftaki yazımda bahsetmiştim. Bu hafta günlük yaşantımızda önemli bir yer kaplayan sosyal medyanın sağlıklı ve yararlı bir şekilde kullanılması için neler yapabileceğimize değinmek istiyorum.
Sağlıklı sosyal medya kullanımını sağlamak için atabileceğiniz adımlardan bazıları şöyle:
  • Kıyaslamayın
 Sosyal medyada gördüğünüz hayatlar ile kendi hayatımızı karşılaştırmaktan kaçınmalıyız. İnsanlar genellikle sosyal medya hesaplarında hayatlarının göstermek istedikleri yönünü gösterirler. Bu da bireylerde başkalarının hayatlarının kendi yaşantılarından daha güzel olduğu algısı yaratabiliyor. Bu durumları yaşamamak için özellikle kendi yaşantınız ile karşılaştırma yapma düşüncesini tetikleyen kişilerin profillerine bakmaktan kaçının.
  • Kullanım Saatini Kısıtlayın
Sosyal medya da amaçsız gezinmeler ile zamanımızı çok fazla harcamamak için sosyal medya kullanma konusunda kendimize göre bir kısıtlama getirebiliriz. Bu kısıtlamanın süresi kişiden kişiye göre değişebilir.
  • Uygulamaları Kaldırın
 Sosyal medyadan uzak kalmakta zorlanıyorsanız, hesabınıza girişin kolaylaştırıldığı uygulamaları kaldırabilirsiniz. Sosyal medya ile ilgilenmediğiniz zamanlarda size gelen bildirimler, sizi sosyal medya kullanmaya teşvik edebilir. Bu yüzden uygulamaları kaldırmıyorsanız bile bildirimleri kapatabilirsiniz.  
  • Günlük yaşantınızda arkadaşlarınız ya da aileniz ile buluştuğunuzda sosyal medyayı kullanmayın  
Sosyal ortamlarda bulunurken sadece yanınızda olan kişilere zaman ayırın. Sosyal medya kullanımı çok eğlenceli olabilir ama yüz yüze iletişimlerin ve gerçek hayattaki etkileşimlerin yerini asla almamalı. Kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlayan aktivitelere yönelmeniz sosyal medya da harcayacağınız zamanı da azaltacaktır.
  • Kişisel bilgilerinizi yayınlamaktan kaçının
Güvenliğiniz ve gizliliğiniz için, çevrimiçi gönderdiğiniz şeylere dikkat etmeniz gerekmektedir.
  • Bir mola verin  
Sosyal medyanın hayatınızı olumsuz bir şekilde etkilediğini fark ederseniz, sosyal medya uygulamalarınızı bir süreliğine bir bütün olarak silerken hepsini bir arada düşünebilirsiniz. Bunun zihinsel sağlığınızı ve benlik saygınızı geliştirmede ne kadar yararlı olacağına şaşıracaksınız.
  • Siber Zorbalığı Bildirin
 Sosyal medya da sizi rahatsız eden kişi ya da kişileri ilgili birimlere mutlaka bildirin. Durumu kişisel olarak ele almayın ve başkalarını taciz etmek için sosyal medyayı kötüye kullananları şikayet edin.
  • Yatmadan Önce Sosyal Medya Kullanmayın
 Sosyal medya hesaplarınıza bakarak uykuya dalmak çoğumuzun yaptığı bir şey olabilir fakat Pittsburgh Üniversitesi'nden yapılan bir araştırmada, sosyal medyayı çok yoğun kullanan kullanıcıların uyku bozukluklarına yakalanma olasılıklarının yüksek olduğu bulunmuştur. Cep telefonunuzu baş ucunuzdan uzaklaştırmak için biraz nostaljik bir yöntem uygulayıp uyanmak için telefonun alarmı yerine eski moda bir çalar saat kullanabilirsiniz.
Unutmayın sosyal medya kullanımınızı yönlendirmek sizin elinizde.
1000
icon
Betül 8 Kasım 2018 23:28

Eda hanım yazılarınızı ilgi ile takip ediyorum. Verdiğiniz faydalı bilgiler için çok teşekkür ederim. Geçen haftaki yazınızdan sonra sosyal medya kullanımımı sınırlandırdım. Başarılarınızın devamını dilerim, Sevgilerimle.

0 0 Cevap Yaz
alinti yazarlar ALINTI YAZARLAR
hava durumu HAVA DURUMU
anket ANKET

e-gazete E-GAZETE
sayfalar SAYFALAR
arşiv HABER ARŞİVİ
linkler LİNKLER
duyurular DUYURULAR
Bu haber ilginizi çekebilir! Kapat


Eskişehir ve Eskişehirspor haberleri için gerçek kaynağınız Son Haber Gazetesi