' Bizler elbette sınavlardan ve ödevlerden şikayetçi de olabiliriz, daha çok olsun ki çocuğumuz gelişsin de diyebiliriz; ancak ben maalesef şunu görüyorum ki bazı öğretmenler gerçekten yetersiz. Mesleğe yeni başlasa da azimle bu açığı kapatanlar var ama bizle konuşurken dahi şikayetçi olan, üşengeçliği yüzüne vurmuş, gözlem yapmayan ve bana çocuğumla ilgili geri dönüş yapamayan öğretmenler de var. Bu çok üzücü. Elbette bu bir kesim için geçerli. '

'Bizim evde her akşam bir curcuna var; hem ödevler hem testler. Ödevler ağır geliyor ve biz yapmak zorunda kalıyoruz. '

' Öğrencilerin psikolojileri de çok önemli, psikolog ya da tecrübeli rehber öğretmen desteği gerekli okullarda. '

' Geçen gün duydum bir öğretmen çok fazla argo sözcük kullanıyormuş. Bence bu da yanlış, çocuğu azarlarken ipin ucunu kaçıranlar da oluyor. '

' Dershaneye gitsek mi diye düşünüyorum, neye göre karar vereceğiz bilemedik. Tecrübeli ve çocuğun dilinden anlayan öğretmenler neredeler öğrenmek lazım. '

' Burası Türkiye, her şey gibi eğitimde de büyük sorunlar var. Sistem hep değişiyor, müfredat yenilemeleri neye göre yapılıyor, hangileri ideolojik, hangileri bilimsel aslında görebiliyoruz. '

' Ben de bir öğretmenim ve önceden yaşadığım sorunları düşünüyorum da halen varsa vah benim Türkiye'm diyeceğim. Çalışkan öğretmeni, yenilikler getiren öğretmeni kimse sevmez hatta nefret ederler. Umarım idealist öğretmenler tembel öğretmenlerden bu baskıyı görmüyordur. '

' Benim çocuğum matematikle hiçbir zaman barışamadı. Bunu nasıl yaparız bilemiyorum, çözüm nedir? Sporu çok seviyor ama matematik de olmak zorunda. '

Tam bu veli görüşünü yazarken Ayhan Hocamın yanına bir veli geliyor ve başlıyor dert yanmaya. ' Benim çocuğum ders çalışmayı bilmiyor, ne yapmalıyım? Matematiği Sosyal Bilgiler dersine çalışır gibi çalışıyor. Ezberleme yapıyor. ' Ayhan Hocam da güzel bir konuşma yapıyor ve buraya almam gerekir diyorum bu konuşmayı.
Ayhan Hoca: Çocuk aynı gün tekrar yapmak zorunda. Öğrenilenin %70'i o gün tekrar olmazsa unutulur. Matematiğin ayrı bir çalışma tekniği vardır, korkarak başlamamalı çalışmaya. '
Sanırım Ayhan Hocamla matematik çalışma teknikleri diye bir yazı üzerinde de çalışmamız gerekecek. Eğitimin genel sorunları haricinde matematik ayrı bir yere sahip, korkutan ve anlaşılmayan bir ders olarak görülen matematik nedir, nasıl başa çıkılır?