Yabancı dil öğrenmenin en kolay yolu diyerek aslında yola çıkmak kolaycılık olur ki kültürel anlamda ve kendi dilimizle koordineli öğrenim anlamında zorunluluk olduğundan kolay olan değil geçerli ve kalıcı olan yol en önemlisidir.

Dünyada yabancı dil öğrenimine duyulan gereksinim teknolojik iletişim araçlarının gelişimine paralel olarak toplumlararası ilişkilerin artmasıyla daha önemli hale gelmektedir. Ayrıca yabancı dil bilmek günümüzde çağdaşlık adına önemli bir gösterge durumuna gelmiştir. Bu nedenlerle ülkemizde insanlar yabancı dil bilmenin önemini anlamış olup, dil öğrenimi açısından büyük bir çaba içerisindedirler. Devlet de halkın bu çaba ve ilgisi ile dünyadaki bu değişime yönelik yabancı dil öğretimini geliştirmek amacıyla yabancı dil derslerine ağırlık veren okulların sayısını ve okul türlerini çoğaltmaya çalışmaktadır.
Öyle ki son yıllarda yabancı dil öğretimi ilkokullarda okuma yazma öğreniminin hemen devamında öğretilmeye başlamaktadır. Dolayısıyla ülkemizdeki yabancı dil öğrenme nedeni olarak hem dünyada dil bilme gereksiniminin artması hem de okullarımızda ilkokul ikinci sınıftan lise son sınıfa kadar İngilizce'nin yabancı dil dersi olarak zorunlu okutulmasıdır.
Yaşadığımız çağda, İngilizce'nin ekonomik, sosyal, politik, sanatsal ve bilimsel alanlarda küresel olarak ortak bir dil ve uluslararası iletişim dili olması nedenleri ülkemizde de İngilizce'nin yabancı dil olarak öğretilmesi sonucunu doğurmuştur. İngilizce'nin yabancı dil olarak öğretilmesi sürecinde İngilizce öğrenenlerin dil bilgisi ile konuşma, yazma, okuma ve dinleme kabiliyetleri kazandırılması amaçlanmaktadır. Bireyin kendi anadili dışındaki dilleri öğrenebilmesi için yapılan tüm etkinlikler ve uygulamalar yabancı dil öğretimi-öğrenimi kapsamında değerlendirilir. İnsanların kendi dilleri dışında ikinci bir dil öğrenmeleri pek çok değişkene bağlıdır.

***

Önemi itibariyle dil gerçeği hayatın tamamının içindeyken bunun sadece en iyi zeminini hazırlamak çıkış yoludur. Öğrencinin buna hazır olması da bu zeminin parçalarındandır. Öğrenci açısından baktığımızda duyuşsal hazır bulunuşluğun önemli olduğu yani öğrencilerin psikolojik durumlarının dil öğrenmede büyük etkiye sahip olduğu belirtilmektedir. Ülkemizdeki yabancı dil öğrenimi konusundaki sorunların aşılması, doğal olarak, yabancı dil öğrenmeyi etkileyen unsurların belirlenmesi ve olumlu unsurların etkinliğini artırma ile olumsuz unsurlara yönelik çözüm yollarının
aranması ile sağlanabilir. Bu unsurlar öğrenciden kaynaklanan etmenler, okul ve eğitim ortamından kaynaklanan etmenler, eğitim sisteminden kaynaklanan sorunlar, aile ve ev ortamından kaynaklanan etmenler olarak sıralanabilir. Alan yazına bakıldığında bu konuya yönelik çalışmaların oldukça az olduğu görülmektedir.

***

Öğretmenin olumlu tutum ve davranışlarının bu yola etkisi her şeyden fazladır. Bu en önemli maddeler ise şu şekilde sıralanabilir:

1- Pekiştireç vermesi, sürpriz aktiviteleri ve oyunlar oynaması
2- Öğretmenin yetkinliği, ders işleme metodu ve kullandığıkaynakların kalitesi
3- Öğretmenin öğrencileri konuşmaya teşvik etmesi vepratiğe fırsat vermesi
4- Öğretmenin her ders öncesi tekrar yaparak geçmiş dersi hatırlatması ve konuların bütünlüğünü sağlayabilmesi
5- Öğretmenin öğrenciyi önemsediğini hissettirmesi, her bireye söz hakkı vermesi
6- Öğretmenin etkinlik öncesi ve sonrası öğrenciye olumlu model olabilmesi
7- Öğretmenin ders takibi yapması ve disiplinli çalışması