MEB Ders programları değiştirildi.
Değiştirilen ders programları 2017-2018 öğretim yılından itibaren uygulanmaya başlanacak.
Ders programlarındaki en önemli değişikliklerden biri ilkokul, ortaokul ve lise ders programlarının tamamında hemen hemen aynı ifadelerle Türkiye Yeterlilikler Çerçevesinde yer alan anahtar yeterliliklerin aynen yer almasıdır. Bu yeterlilikler;

· Ana dilde iletişim yeterliliği.
· Yabancı dillerde iletişim yeterliliği.
· Matematik yeterliliği.
· Bilim ve teknoloji yeterliliği.
· Dijital yeterlilik.
· Öğrenmeyi öğrenme yeterliliği.
· Sosyal yeterlilik.
· İnisiyatif alma ve girişimcilik yeterliliği.
· Kültürel farkındalık yeterliliği.

Yeni ders programlarına göre okullardan mezun olan öğrenciler bu alanlarda gerekli bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olacakmış.
Ders kazanımlarının işlenişi sürecinde bu yeterlilik ve beceriler de kazandırılarak öğrencilerin bir üst öğretim kurumunda, meslek hayatlarında ve günlük hayatlarında başarılı ve üretken bireyler olmaları sağlanacakmış.
Kulağa çok hoş geliyor. Hepimizin özlemini çektiğimiz ve gençlerimizde bulunmasını istediğimiz özellikler.
Ders programlarında yapılan ikinci önemli değişiklik beceri eğitiminin programlarda yer alması. Yine ilkokul, ortaokul ve lise ders programlarının tamamına göre öğrencilere 'eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, araştırma yapma, sorun çözme, sosyal ve kültürel katılım, girişimcilik, iletişim kurma, empati kurma, öz denetim, öz güven, yaratıcılık, kararlılık, liderlik' gibi beceriler kazandırılacakmış.
Bu da kulağa çok hoş geliyor. Yine bu ve benzeri beceriler gençlerimizde bulunmasını istediğimiz temel özellikler.
Üçüncü bir değişiklik ise değerler eğitimi. Yine tüm programların tamamına göre adil olma, eşit davranma, paylaşma, güven duyma, sadık olma, vefalı olma, yardımlaşma, doğru sözlü olma, etik davranma, güvenilir olma, sözünde durma, saygı, sevgi, sorumluluk, vatan sevgisi gibi değerler öğrencilere kazandırılacakmış.
Tabi bu da çok güzel.
Bütün anne babalar çocuklarının bu üç alandaki özelliklere sahip olmasını yürekten istiyor. İşletmeler bu özelliklere sahip yönetici ve çalışanlara sahip olmanın özlemini çekiyor.
Peki bu özelliklere sahip bireyler yetiştirebilir miyiz? Tabi ki evet. Peki nasıl? Zihniyet değişikliği ile. Milli Eğitim Müdürlerinin, okulların yöneticilerinin ve öğretmenlerin büyük bir bölümü Türkiye Yeterlilikler Çerçevesini yeni duyuyor, hatta büyük bir bölümü de henüz duymadı. En başta okul yöneticileri ve öğretmenler bu becerilere sahip değiller.
Sistem ve sistemin elemanları kendilerinde olmayan bir şeyin öğrencilerde özellik haline gelmesini nasıl sağlayacak. Önce kendisi ayrımcılık yapmayacak. Önce kendisi adil ve dürüst olacak.
Çocuklarımıza ve gençlerimize bu yeterlilikleri, becerileri ve değerleri kazandırmak istiyorsak, önce kendimizde var olmasını sağlamalıyız. Programı hazırlayanlar başta olmak üzere bakanlık üst düzey yöneticileri, milli eğitim müdürleri, okul yöneticileri ve öğretmenler kendilerini değerlendirsin. Onlarda varsa gerisi kolay.
Görünen o ki ders programları değişti ama yine bir şey değişmeyecek.