Eskişehir Vergi Dairesi Başkanı Osman Özbakır yaptığı yazılı açıklamada, 'Uygulama da Eskişehir Vergi Dairesi Başkanlığı adı altında ilk etapta 2 şubede hizmet verilecek. Projenin hizmete girmesiyle mükelleflerimize insan odaklı, daha kaliteli ve hızlı hizmet vermeyi hedefliyoruz' dedi.
Özbakır, şubelerden birinin şu anki Defterdarlık hizmet binasının giriş katında diğerinin ise şu anki Vergi Dairesi Başkanlığı binasında hizmet vereceğini belirterek, mükelleflerin, bu şubelerde Vergi Dairesinde yapılan işlemlerin çok büyük bir kısmını yapabileceğini bildirdi. Başkan Özbakır, şubelerimizde Vergi Dairesi Başkanlığının görev alanında faaliyet gösteren ve sürekli yükümlülüğü gerektiren vergilerden dolayı mükellefiyet giriş ve çıkışları ile ilgili yoklama işlemleri ile sicil kayıtlarının tutulacağını, tebliğ, ödeme kaydedici cihazlarla ilgili işlemler, işini terk eden mükelleflerin belge iptalleri, ilişik kesme belgeleri, borç durumunu belirtir yazı ve benzeri işler, vergi levhası, mükellefiyetle ilgili durum belgeleri ile her türlü vergi, harç, Motorlu Taşıtlar Vergisi ve Trafik Para Cezası gibi tahsilatların yapılacağını belirtti.
Gelir İdaresi Başkanlığı'nın gerek görüldüğü takdirde ihtiyaç duyulan yerlerde başka şubeler açabileceğini de ifade eden Eskişehir Vergi Dairesi Başkanı Osman Özbakır açıklamasında şu ifadelere yer verdi: 'Mükelleflerimiz, vergi ile ilgili birçok işlemini şubelerimiz aracılığı ile yapabilecek, şubelerde yapılamayan ve ihtisas gerektiren durumlarda ise Vergi Dairesi Başkanlığımız binasında bulunan ilgili birim müdürlüklerine başvuru yaparak işlemlerini gerçekleştirebileceklerdir.'
Eskişehir Vergi Dairesi Başkanı Özbakır son olarak, tek Vergi Dairesi Projesi'nin Ülkemizde ilk kez Eskişehir'de uygulanmaya başlandığını hatırlatarak, alınan her türlü önleme rağmen geçiş sürecinde istenmeden yaşanabilecek aksaklıklardan dolayı mükelleflerden anlayış ve hoşgörü beklediklerini de ifade etti. (HM)
Editör: TE Bilisim