Türkiye'de ilk ve tek 'Network Trafik Altyapılı Akıllı Kavşak' uygulaması ile trafik düzenlemesi Eskişehir'de başladı. Açılışa Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen katıldı. İlk etapta 17 kavşakta uygulanacak sistemin trafik sorununa çözüm için katkısının 1 yılda sağlanacağı öğrenildi. Sistemin 1 yıl içine oturması bekleniyor. Sistem trafik ışıklarında bekleme sürelerini en aza indirme amacı taşıyor. Kavşaklarda biriken araç yoğunluğunu en aza indirecek sistemin ilerleyen günlerde 76 kavşağı kapsayacağı belirtildi.

17 kavşakta pilot olarak uygulamaya başladık

Proje yürütücüsü Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler eski Daire Başkanı Jale Nur Süllü, 'Eskişehir'deki bu trafik kontrol merkezi ve akıllı tam adaptif çalışan akıllı kavşak sistemi, networke bağlı olarak kurulumu gerçekleştirilen tek sistem. Biz bu projeyi, Osmangazi Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, İnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı ve Anadolu Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü ile birlikte hazırladık ve yürüttük. Bu proje, Eskişehir için son derece önemli. Akıllı kavşak sistemlerini şuan için 17 kavşakta kurduk. Pilot olarak uygulamaya geçirdik ve 20 gündür de sistem çalışıyor. Ancak bu sistemin tam olarak devreye alınabilmesi için minimum 6 ay ile 1 yıl arasında bir sürece ihtiyacımız var. Bu süreç içerisinde veriler sürekli depolanarak, trafik kontrol merkezindeki ana sistem de depolanıyor. Daha sonra bu veriler değerlendirilerek, Eskişehir'in ulaşım planlaması istenildiği şekilde yapılabilecek' dedi

Türkiye'de ilk ve tek

Mühendis Aytaç Ünverdi ise 'Türkiye'de ilk ve tek network altyapıya sahip olan trafik sistemi Eskişehir'de kurulmuş oldu. Bunu ilk ve tek yapan özelliklerden Network altyapılı olması bütün kavşakların birbirinden haberdar olmasını sağlamakta ve bunlar trafik kontrol merkezine aktarmaktadır' diye konuştu.

En son teknoloji Eskişehir'de kurulan sistemdir

Ünverdi, 'Örneğin bir kavşaktaki trafik yoğunluğundan dolayı oluşacak trafik sıkışıklığından diğer kavşaklarda da haberdar olacaktır ve onlar da planlamalarını buna göre yapacaklardır. Ayrıca ikinci bir özellik de tam adaptif olmasıdır bunun anlamı; bir kavşaktaki bir geçişte ani bir nedenle olan trafik sıkışıklığı durumunda anında kavak karar vererek kırmızı ışık süresini azaltarak anında yeşil ışığa çevirebilmektedir. Araçların trafikte bekleme süreleri ve yakıt tüektim değerleri azaltılmaktadır. Kavşaklar balık gözü gelişmiş kameralar ile izlenmektedir. Ve veri depolama alanlarında depolanmaktadır. Ayrıca sistem bundan sonra kurulacak otopark sistemleri yol bilgilendirme sistemleri resmi bayram nedeniyle yol kanması gibi durumları algılayabilecek bir özelliğe sahiptir. Bundan sonra bilgilendirme sistemlerinden söz edebilirim buzlanmalar otopark doluluk boşluk oranlarını gösteren veriler bu sisteme eklenebilir özelliktedir. En son teknoloji Eskişehir'de kurulan sistemdir. Önemli bir notada bu sistem Eskişehir'in tüm gelecek planlamasında bir istatistiki veri de saplayacak. Bundan sonra 24 saat her kavşaktan kaç araç geçtiği hangi saatlerde dolu olduğu depolanacak. Yaklaşık bir ay içinde diğer illerden ziyaretimize gelip sistemi görmeye gelecekler' dedi. (Tuğçe Mertler)

Editör: TE Bilisim