Tüketiciyi Bilgilendirme ve Bilinçlendirme Derneği (TÜKBİLDER) Başkanı Sülahi Özalp, 2021 yılında Eskişehir'de tüketici ile satıcı arasında yaşanan uyuşmazlıklar hakkında açıklama yaptı. Eskişehir'de Ticaret İl Müdürlüğü'ne 10 bini aşkın şikayetin gittiğini ifade eden Özalp, 'Her yıl tüketici ve satıcı arasındaki yaşanan uyuşmazlıklar illerde Ticaret İl Müdürlüklerinde ülke genelinde Ticaret Bakanlığı'nda veriler toplanıyor, istatiksel olarak açıklanıyor. 2021 yılı içerisinde Eskişehir'de 10 bini aşkın şikayet söz konusu olmuş tüketici hakem heyetlerine. Bunlar internet abonelikleri, ayakkabı, cep telefonu, kredi kartı aidatları, mobilya gibi mal ve hizmet alımlarının olduğu görülüyor. Ülke genelinde ise bu rakam 600 bini aşmış ve 600 bin civarında dosya karar bağlanmış tüketici hakem heyetleri tarafından' dedi.
TÜKETİCİLER DİKKAT ETMELİLER
Tüketicileri hizmet alırken dikkat etmeleri gereken konularda uyaran Özalp, 'Tüketicilerimizin haklılık oranları yüzde 52 olduğu görülüyor. Yüzde 48 gibi de satıcı ve sağlayıcının haklı olduğu ortaya çıkıyor. Tüketicimizin haklıyken haksız duruma düştüğü zamanlar çok oldu. Tüketicilerimizin mal ve hizmet alımlarında sözleşme gerektiren durumlarda sözleşme yapmamasından kaynaklandığını veya sözleşme yapıyorsa da eksik yapıyor veya bir nüshasını almadığı için maddelerin ne olduğunu bilmiyor. Dolayısıyla tüketicilerimiz hizmet alımlarında mutlaka sözleşme yapması gerekiyor. Detaylı bir sözleşme yapsınlar. Maddeleri tek tek okumalarını tavsiye ediyoruz. Sözleşmenin de bir nüshasını saklamamalılar. Mal alımlarında da fatura alması gerekiyor' diye konuştu. MELTEM KARAKAŞ KAYA
Editör: TE Bilisim