Hayat kurtarmak için saniyelerle yarışan 112 Acil Servis ekipleri, aynı zamanda gereksiz çağrılara da zaman harcıyor. Komuta merkezine bir ay boyunca gelen 25 bin çağrıdan, 20 bini gereksiz olarak kayıtlara geçti. Yeni alınan cep telefonlarının ses kontrolünü 112'yi arayarak yapan vatandaşlar, gereksiz çağrıların büyük bir kesimini oluşturuyor. Karşı taraftan ses alamayan komuta operatörleri, konuşamayacak durumda bir hastanın telefonun ucunda olduğunu düşünüyor. Yer tespiti ve tekrar iletişim kurmak için yoğun çaba sarf eden operatörler, ciddi bir süreyi boş yere harcamak zorunda kalıyor. 112'yi gereksiz yere meşgul eden vatandaşlar ise, başlarına geleceklerden habersiz hareket ediyorlar. Çünkü 112 hattını arayan telefonda hat olmasa bile, IP adresinden yer tespiti yapılıyor. Akabinde ise cezai işlem uygulanıyor. Geçen ay kendilerine ulaşan çağrılar hakkında bilgilendirmelerde bulunan 112 İl Ambulans Servisi Başhekimi Dr. Yusuf Çankaya, kamu spotlarıyla birlikte gereksiz çağrılarda bir azalma gerçekleştiğini dile getirdi. Dr. Çankaya, 'İl Komuta Kontrol Merkezi'nde 3 doktor 6 operatör, 24 saat hizmet vermekteyiz. Eskişehir bünyesinde 27 acil istasyonumuz var. Geçen ay boyunca ortalama bize gelen 25 bin çağrı içerisinde çıktığımız vaka sayısı yine ortalama 5 bin civarıdır. Yani geçen ay 112'ye düşen çağrının yüzde 80'i bizim gereksiz çağrı olarak değerlendirdiğimiz çağrılar. Bu çağrılar da bize ciddi anlamda zaman kaybettiriyor ve telefonlarımızı meşgul ediyor. Sağlık Bakanlığımızın yayınlamış olduğu kamu spotları, bu konuda çok fayda sağladı' diye konuştu. İHA
Editör: TE Bilisim