Prof. Dr. Orhon, haber konusunda insanların sürekli yeni şeyler aradığına dikkat çekerek, 'Bir an önce atıştıralım, bir an önce yiyelim, tüketelim ve yeni bir şeye bakalım' diyerek hareket ettiğini kaydetti.

'ŞUURSUZCA BİR ŞEYLER TÜKETİYORSUNUZ AMA NİYE TÜKETTİĞİNİZİ BİLMİYORSUNUZ'

'Şuursuzca bir şeyler tüketiyorsunuz ama niye tükettiğinizi bilmiyorsunuz' diyen Orhon, bazen medya ve haber diyeti yapılması gerektiğini ifade ederek, 'Tüketmek dediğimizde; sorumlu tüketmek, üretenler ve tüketenler açısından da çok önemli. Buna belki medya diyeti demeliyiz. Buna belki haber diyeti demeliyiz. Bu bir açlık. Artık insanlar kendilerini bilgisayarlarından, laptoplarından, tabletlerinden alamıyorlar. Mesela sosyal medyada sürekli haber akıyor, bir güncelleme akıyor. Bu hale geldik. Ne derinlik var? Hiçbir şey yok. Sadece bir güncellemenin kelimelerini, başlıklarını görüyoruz. Onun için sağlıklı, çağdaş, sorgulayan toplumların özelliği olan derinlikleri üretmeliyiz. Yoksa yüzeyde hunharca haber tüketmek, medya tüketmek değil. Bunun gerçekten bir abur-cubur tüketmekten bir farkı yok. Siz bir şekeri yediğinizde kısa bir süre sonra sizi mutlu eder ama sonra etkisi ve zararı daha büyük olur. Bu da aynı öyle. Şuursuzca bir şeyler tüketiyorsunuz ama niye tükettiğinizi bilmiyorsunuz, bulamıyorsunuz. İçinizde yaşadığınız çevreden ve o çevreyi konu edinen haberlerle tartışamıyorsunuz, derinleşemiyorsunuz. 'Ha budur' deyip geçip gidiyorsunuz. Yani durum plastik bir yaşam tarzına doğru gidiyor. Bazen nasıl insan kendisini bir kenara çekip, nasıl kendi beden sağlığı, ruh sağlığı için bir diyet uyguluyorsa; dinlenmek, sessizlik, yediklerine dikkat etmek gibi. Bunun için de bazen medya diyeti, haber diyeti de yapmak gerekiyor' şeklinde konuştu.

Editör: TE Bilisim