28 Mayıs 2014'de yürürlüğe giren yasa nedeniyle bankaların almış oldukları dosya masraflarını geçmişe dönük tüketicilerin alma yolu açıldı. Ancak, bankaların davayı kazanan tüketicileri oyalama taktiği ile haklarını vermediğini ileri süren Özalp, tüketicilere yol gösterdi.

Tüketicilerin hakem heyetine başvurmalarından 8 ay sonra sonuç aldıklarını hatırlatan Özalp, 'Hakem heyetinden olumlu sonuç alan tüketiciler bankaya gittiklerinde haklarını alamıyorlar. Bankalar 'Sizi sıraya koyduk, paranızı ödeyeceğiz' şeklinde oyalayarak tüketicilerin zaman kaybetmesine ve haklarını almamalarına yol açıyor. 1 yıldır para almayı bekleyen tüketiciler var. Bu nedenle tüketicilerimiz olumlu sonuç aldıktan sonra 15 gün itiraz süresini beklesinler. İtiraz süresi dolduğu an hemen icra yolu ile haklarını arasınlar' dedi.(HM)

Editör: TE Bilisim