Koronavirüs salgını nedeniyle okullardaki yüz yüze eğitime 16 Mart'ta son verildiğini hatırlatan CHP İl Başkan Yardımcısı Uyar, 'Uzaktan eğitim ile kör topal eğitim yapılmaya çalışıldı. Kör topal diyorum çünkü sınava giren iki milyona yakın öğrencinin yüzde yirmisi dezavantajlı öğrenci grubunu oluşturuyordu. Bu dezavantajlı grup internet ve teknik alt yapıya sahip değildi. Bakanlık, Eğitim Bilim Ağı (EBA) ve TRT'yi devreye soktu. EBA programları güncel değildi. Çoğu programları zaman kaybına neden oldu. OECD Covid-19 Salgını eğitim raporuna göre Türkiye uzaktan eğitimde 77 ülke arasında 64'üncü oldu' diye konuştu.
ÖNERİLERDE BULUNDU
Öğrencileri yarış atı yapan bu sınavlardan ve karmaşık ayrıştırıcı tercihlerden kurtarmak için çeşitli tavsiyelerde bulunan Uyar, 'LGS, 13-14 yaşlarındaki çocuklarımızın girdiği, 155 dakika süren o yaş düzeyine oldukça ağır ve telafisi olmayan sonuçlar doğurabilecek bir sınavdır. TEOG çok daha öğrenci lehine olan bir sınavdı. Sınav sonuçlarına göre öğrencilerin ve velilerin tercihleri ve süresi oldukça karmaşık stresli bir durumdur. Öğrencilerin tercih yaparken önce 5 yerel okul tercihi yapıp, sonra da merkezi sınav sonucuna öğrenci alan okul tercihi ise tam bir faciadır. Öğrenciler istemedikleri okullara gitmeye zorlanmaktadır. Bu zorunluluk bir an önce kaldırılmalıdır. Temmuz-Ağustos ayları boyunca 3 tercih ve nakil süreci veli ve öğrencileri aşırı derecede yıpratmaktadır. 2020-2021 Eğitim-Öğretim dönemi için belirsizlikler devam etmektedir. Milli Eğitim Bakanı alacağı kararlarda ikircikli davranmamalıdır. Eğitim ve sağlık, ekonomiye feda edilmemelidir. Bu önerilerin ve kesintisiz eğitimin hayata geçirilmesi, öğrencilerimizin ve eğitimimizin lehine olacaktır' ifadelerini kullandı. HM
Editör: TE Bilisim