Eskişehir’de pilotlara zorlu test

Videoyu Aç Eskişehir’de pilotlara zorlu test
A
a

Türk Silahlı Kuvvetleri, insan faktörü nedeniyle oluşan uçak kazalarının en aza indirilmesi için pilotlara, Eskişehir’deki Hava Kuvvetleri Komutanlığı Uçucu Sağlığı Araştırma ve Eğitim Merkezi Başkanlığında (USAEM) özel eğitim veriyor. USAEM’de pilotlara yapılan testler ve verilen eğitim görüntülendi.

Ercan Kardeşler Kuyumculuk
DÜNYADAKİ SAYILI MERKEZLERDEN
Dünyada birkaç ülkenin sahip olduğu eğitim merkezinde, TSK uçucularının yanı sıra 15 yabancı ülkeden yaklaşık 2 bin pilot fizyolojik eğitim aldı. Uçucu sağlığına yönelik Türkiye'deki tek eğitim merkezi olan USAEM’de, pilotlara gökyüzündeyken karşılaşabilecekleri durumların fizyolojik etkisine karsı eğitimler veriliyor. Eğitimler pilotların kullandıkları uçakların modeline göre farklılık gösteriyor. Teorik ve pratik olarak iki bölümde verilen eğitimlerin ardından pilotlar, son teknoloji cihazlarda teste tabi tutuluyor. Türk Silahlı Kuvvetleri envanterindeki uçakları yüksek güvenlik ve kabiliyette kullanması hedeflenen savaş pilotları, uçuş şartlarında karşılaşabilecekleri problemlerden kurtulmanın yollarını yerdeki bu cihazlarda emniyetle test ediyor.

ATLAMA EĞİTİMİ

Uçak tiplerinden bağımsız, bütün pilotlara ve kokpit içindeki uçuş teknisyenlerine verilen en önemli eğitimlerden biri de uçucu vertigosu (Gyro-Lab) eğitimi. Gyro cihazındaki eğitimde, gece uçuşu, bulut içi uçuş veya yeterli görüş referansı olmayan diğer durumlarda pilotun pozisyonunu ve yönünü yanlış algılamasına yol açan his yanılgıları durumundan kurtarıcı işlemler öğretiliyor. Merkezde jet pilotlarına verilen eğitimlerden birisi de atlama sandalyesi eğitimleri. Cihazla pilotlara acil durumda uçaktan nasıl fırlatılacaklarının uygulaması simülasyonunda verilen eğimde emniyetli bir atlama için gerekli olan doğru vücut pozisyonunun alınması öğretiliyor.
SAĞLIKLARI TABİPLERE EMANET
USAEM’deki uçuş hekimlerinden Yarbay Nazım Ata, alçak basınç odasında 25 bin irtifanın simüle edildiğini belirterek, “Bizim uçucularımız bu eğitim esnasında kendi kişisel hipoksi semptomlarını tanırlarsa gerçek uçuş şartlarında bu problemlerle karşılaştıkları durumlarda düzeltici manavları daha doğru şekilde yapabiliyorlar” diye konuştu. Türkiye’de 1931 yılından itibaren başlayan bir uçus tabipliği kültürünün bulunduğunu dile getiren Ata, geçen zamanda 1500’den fazla uçuş tabibinin laması yaptırılıyor. F-16 kokpit yetiştiğini belirtti.
 
DESTEK VERİYORUZ
USAEM Başkanı Albay Yusuf Türk, her yıl 1000-1500 arasındaki uçucuya eğitim verdiklerini belirtti. USAEM'de uçuşla ilgili her türlü ölümcül riskleri yer seviyesinde, emniyetli şekilde önce akademik olarak anlattıklarını dile getiren Türk, merkezdeki cihazlarla da uçuş esnasında yaşanabilecek risklerden korunmanın yollarının uygulamalı olarak gösterildiğini ifade etti. Pek çok cihazı bir arada bulundurmasından dolayı dünyada sayılı merkezlerden biri olarak öne çıkan USAEM'de TSK'daki uçucuların yanı sıra talep eden ülkelerin pilotlarına da eğitim verildiğini kaydeden Türk, milli imkanlarla geliştirilen milli muharip uçak, Hürkuş, Hürjet gibi tüm projelerde özellikle insan sağlığıyla ilgili destekler verdiklerini vurguladı. Türk, şunları kaydetti: “Uçak kategorisine göre cihazlarımızda işlem yapılmaktadır. Muharip jet uçaklarının eğitimleri en agırı olmaktadır. Meydana gelecek koşulların riskleri onlar için biraz daha fazla oluyor. Eğer helikopter pilotu ise bu cihazların tamamında eğitim vermiyoruz. Önemli olan akademik eğitim. Bu çok önemli. Biz bunu tüm pilotlara veriyoruz. Rütbe ve yas hiç önemli değil. Teğmenden generale kadar tüm uçucularımız her dört yılda bir eğitim almaktadır.”
 
Arıman Web reklam
ECC Tur
1000
icon

Henüz yorum yapılmadı,
İlk Yorum yapan siz olun...

alinti yazarlar ALINTI YAZARLAR
hava durumu HAVA DURUMU
anket ANKET

e-gazete E-GAZETE
sayfalar SAYFALAR
arşiv HABER ARŞİVİ
linkler LİNKLER
duyurular DUYURULAR
Bu haber ilginizi çekebilir! Kapat


Eskişehir ve Eskişehirspor haberleri için gerçek kaynağınız Sonhaber Gazetesi
Göksel Tantuni Eskişehir