Karayolları ağaçlandırılırken görüşü engellemeyecek şekilde olan, bodur türlerden dağ muşmulası, ateş dikeni, berberis, yayılıcı ardıç ve katırtırnağı türleri kullanılıyor. Büyük bir özen ile yetiştirilen bu türler 1 yaşından sonra dikime hazır hale geliyor ve yol ağaçlandırmasının yapılacağı yere sevk ediliyor. Türkiye'nin en büyük fidanlıklarından olan Eskişehir Orman Fidanlığı da, refüj ağaçlandırılmalarında kullanılmak üzere yıllık 500 bin adet fidan ve süs bitkisi üretiyor. Fidanlıkta 3 yıl önce sadece 20 bin süs bitkisi üretilirken Orman ve Su İşleri Bakanı Prof. Dr. Veysel Eroğlu'nun talimatlarıyla kapasite artırılarak 500 bin rakamına ulaşıldı. Aynı fidanlıkta diğer türlerin yetiştirilmesi ise programlar çerçevesinde devam ediyor. 35 milyon adet fidan üretim kapasitesi olan fidanlıkta, her daim dikime hazır 15 milyon fidan bulunuyor.

KARAYOLU
AĞAÇLANDIRMALARI
YAKIT TASARRUFUNU
ARTIRIYOR
Yol kenarlarının ağaçlandırılması güneşin kavurucu sıcaklığında çıplak dağların yerine ağaçlar arasında vaha etkisi oluşturularak rahat ve huzurlu seyahat imkanı sağlıyor. Ayrıca ağaçlar rüzgar perdesi görevi gördükleri için yakıt tasarrufunu da arttırıyor. Ayrıca yol kenarına dikilen ağaçlar ve diğer bitkiler, yoldan çevreye yayılabilecek gürültü ve toz kirliliğini, hatta hava kirlenmesinin önlenmesi ile alakalı olarak çok önemli bir vazifeyi üstleniyor ve havanın oksijen miktarını artırıyor.(İHA)

Editör: TE Bilisim