CHP Milletvekili Utku Çakırözer, YHT hattını kullanan Eskişehirlilere uygulanan bilet ambargosunu Meclis'e taşıdı. Çakırözer, 'Ankara-İstanbul tren hattında Ankara'dan Eskişehir'e gitmek isteyen bir yolcuya 'bilet yok' deniliyor. Ancak Ankara'dan İstanbul'a gitmek istese boş koltuklarla karşılaşıyor. Veya Ankara'dan Eskişehir'e gidecek, bilet yok, başka bir yolcu iptal edince biletini alabiliyor, trene biniyor bir bakıyor, boş koltuklar var. Ankara - İstanbul Yüksek Hızlı Tren hattında Eskişehirlilere kısa hat ambargosu mu uygulanıyor?' dedi.
BU KADAR KAR SAĞLANMAZ
Çakırözer, tren işletmeciliği ile ilgili Sayıştay'ın Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının 2018 hesaplarındaki bir tespitini de paylaştı. Çakırözer, 'Sayıştay, YHT hatlarından iki yılda yüzde 18 kar elde edildiğini belirliyor. Maliyetin yüzde 10'u kadar karın makul olduğunu kabul eden Sayıştay yüzde 18 karın kamu hizmeti yükümlülüğü ile bağdaşmadığını değerlendiriyor' dedi. 'Sayıştay'ın bu tespiti ışığında kamu hizmeti yükümlülüğü ile bağdaşmayan karda Eskişehirlilere uygulanan ambargonun etkisi var mıdır?' diye sordu.
BAŞKA İLLERE DE VAR MI?
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turan'ın yanıtlaması istemiyle soru önergesi hazırlayan Çakırözer, 'İstanbul - Eskişehir arası Yüksek Hızlı Tren bileti fiyatları 55 TL 50 kuruştan başlarken, biletini Ankara'ya kadar almak zorunda kalan Eskişehirlilerin ödeyeceği ücret 85 TL 50 kuruşa kadar yükselmektedir. İstanbul'dan Eskişehir'e gelmek isteyen yurttaşlar, İstanbul-Eskişehir yerine Eskişehir-Ankara bileti almak zorunda bırakılırken, bu uygulama Eskişehirlilerden fazla mesafe ücreti almak için mi yapılmaktadır? Bu trenlerde iller için ayrılmış bir kontenjan var mıdır? Var ise Eskişehir için ayrılan kontenjan sayısı kaçtır? Eskişehir'deki iddiaya konu uygulamanın bir benzeri Bilecik, Sakarya illerine de uygulanmakta mıdır?' diye sordu. HM
Editör: TE Bilisim