Eskişehir Sanayi Odası (ESO), kentin önemli sorunlarından ulaşım ve trafik konusuna dikkat çekmek, farkındalığı arttırmak ve sorunların ortadan kalkması adına girişimde bulunmak amacıyla ilgili bakanlıklar ve kurumlar ile resmi olarak temasa geçti.

5 ÖNEMLİ SORUN

Konuyla ilgili değerlendirmede bulunan ESO Başkanı Celalettin Kesikbaş, 'Cumhurbaşkanlığımız başta olmak üzere TOBB aracılığı ile Ankara'da Ulaştırma ve Ticaret Bakanlıklarına, Karayolları Genel Müdürlüğü'ne, Eskişehir Karayolları Bölge Müdürlüğü'ne ve Eskişehir Büyükşehir Belediyesi'ne resmi yazı ile taleplerimizi ilettik. Bu noktada resmi yazılarımızda acil çözüm bekleyen beş önemli sorunu ilgili makamlara sunduk. Bu sorunlar; Kuzey - Güney çevre yollarının yapılması; mevcut çevre yoluna yan yollar yapılarak trafiğin hafifletilmesi; sanayi bölgelerine tramvay, metro, banliyö ile toplu ulaşım sistemlerinin getirilmesi; Eskişehir OSB girişinin trafik akış ve güvenliğini sağlayacak şekilde modernize edilmesi; TEKSAN ve çevre sanayi bölgelerinin üst geçit yol sistemi ile Eskişehir OSB'ye bağlanmasıdır' diye belirtti.

75 BİN ÇALIŞAN

Bu konudaki taleplerinin devam edeceğinin altını çizen Kesikbaş, 'Kentin batıya, sanayinin doğuya doğru planlı şekilde büyütüldüğü Eskişehir'de ulaşım her geçen gün maliyeti, zaman kaybını, konfor problemini, trafik ve çevre kirliliğini arttırmakta. Bugün Eskişehir sanayi bölgelerinde bulunan Eskişehir OSB, KOBİ OSB, ESTİM, Oto Galericiler Sitesi, EMKO ve TEKSAN dikkate alındığında, bu bölgelerde çalışan 75 bin üzerinde kişinin olduğunu biliyoruz. Böylesine yüksek bir insan hareketliliği sadece mevcut çevre yolu üzerinden ve lastik tekerlekli araçlarla taşınmaya çalışılmakta. ESO olarak sesimizi duyurmayı, sorunlarımızı bakanlıklara iletmeyi, Eskişehir sanayisi ve kentine değer katan çalışanlar adına bu sorunların çözüme kavuşturulmasını bir borç biliyoruz' dedi.

RAYLI SİSTEM TALEBİ

Başkan Kesikbaş açıklamasına şöyle devam etti: 'Kalıcı çözüm olarak, ilimiz üzerinden geçen transit karayolu trafiğinin şehir trafiğine hiç dahil olmadan, şehrin Kuzey ve Güney yönünde yapılacak iki paralel çevre yolu talep ediyoruz. Bu sayede şehirle ilgisi olmayan trafik kuzey ve güney illerine mevcut trafiğe katılmadan akacak şekilde yönlendirilebilecek. Bir diğer önerimiz ise, her gün işine giderken 1 saatten fazla zaman harcayan çalışanların zaman kaybını azaltmak ve trafik yoğunluğunu önlemek için toplu taşıma olarak tramvay, metro, banliyö gibi alternatiflerle sanayi bölgelerine ulaşımın büyük oranda hafif raylı sistemlerle sağlanmasıdır.'

ÜST GEÇİT BAĞLANTISI

ESO Başkanı Kesikbaş, 'Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi'nde faaliyet gösteren 500'ü aşkın üretici firmanın TEKSAN ve çevre sanayi sitelerinde yan sanayi olarak çalışan yüzlerce işletme ile tedarikçi ilişkisi bulunmaktadır. Bu tedarik zinciri nedeniyle her gün binlerce araç TEKSAN ve diğer sanayi sitelerinden Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi'ne geçiş yapmaktadır. Söz konusu yol güzergahı üzerinde TEKSAN Sanayi Sitesi'ni Eskişehir OSB'ye bağlayacak bir üst geçit yapılmasını talep ediyoruz. Bununla birlikte mevcut Eskişehir OSB girişinin yonca şekline dönüştürülerek modernize edilmesini bekliyoruz. Yapılacak üst geçit ve düzenlemelerle hem trafik ciddi şekilde rahatlatılacak hem de her gün bu bölgelere araçlarla taşınan on binlerce insanın yolu kısaltılacaktır' diye konuştu. HM

Editör: TE Bilisim