Bir takım ziyaretler ve incelemede bulunmak için Eskişehir'e gelen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, son olarak Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi'nde (EOSB) düzenlenen programa katıldı. EOSB'deki programa Bakan Turhan'ın yanı sıra; Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Adil Karaismailoğlu, Eskişehir Valisi Özdemir Çakacak, TCDD Taşımacılık A.Ş. Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Başkanı Kamuran Yazıcı, TCDD Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Başkanı Ali İhsan Uygun, Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu, AK Parti Eskişehir Milletvekili Prof. Dr. Nabi Avcı, AK Parti İl Başkanı Zihni Çalışkan, oda başkanları, iş insanları ve sanayiciler katıldı.

BÜYÜK SANAYİ BÖLGESİ
Programda EOSB Yönetim Kurulu Başkanı Nadir Küpeli sürdürülen projeler ve yapılan çalışmalar hakkında bir sunum gerçekleştirdi. Küpeli, Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi'nin Türkiye'nin en büyük 2'inci organize sanayi bölgesi olduğunu söyledi. Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi'nde 42 bin kişinin istihdam edildiğini belirten Başkan Küpeli, 'Toplam firma sayımız 584. Bu firmaların içerisinde 537 tanesini üretimini aktif şekilde sürdürmekte. 24'ü inşaat halinde olup 23'ü ise proje aşamasında. Toplam çalışan sayımız ise 42 bin kişi' dedi. Başkan Küpeli, Eskişehir OSB'deki sanayi kuruluşlarının 2019 yılı resmi olmayan ihracat rakamlarının 1 milyar 750 milyon dolar olduğunu söyledi. Çevreci bir OSB olduklarını aktaran Başkan Küpeli, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Dünya Bankası Grubu ve Güney Kore Enerji Ajansı iş birliğinde yürütülen Türkiye'de Yeşil OSB Uygulama Projesi kapsamında 333 organize sanayi bölgesi arasında pilot OSB olarak Eskişehir'in seçildiğini belirtti. Başkan Küpeli yük taşımacılığında demiryolunun önemine dikkat çekerek, 'Eskişehir'den Avrupa Birliği ülkelerine yapılan ihracat için karayolunu kullanırsak, demiryoluna göre 38 milyon avroluk daha fazla bir taşıma bedeli ödemiş oluyoruz' dedi.

GEMLİK LİMANI ÖNEMLİ
EOSB olarak taleplerini ileten Başkan Küpeli, 'Organize sanayi bölgesinden demiryoluna bağlantı yapılarak Gemlik Limanına ulaşımın sağlanması, 1. Gelişme alanında (İmişehir) karayollarınca onaylanan köprülü kavşak projesinin hayata geçmesi, güney ve kuzey çevre yolunun yapımı şehrimiz için önem arz etmekte. Bugün güney çevre yolunun yapımının müjdesini verdiniz sizlere teşekkür ediyoruz. Ayrıca Yüksek Hızlı Tren setlerinin Eskişehir'de üretilmesi noktasında da desteğini bekliyoruz' diye konuştu.

ANTALYA'YA BAĞLAYACAĞIZ
Daha sonra söz alan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, dev bir demiryolu projesi için düğmeye bastıklarını söyleyerek, 'Eskişehir'i Kütahya ve Afyonkarahisar üzerinden Antalya'ya hızlı demiryolu hattı ile bağlamak için etüt projelerini başlattık. Proje çalışmaları 2020 yılı sonunda tamamlanacak. Proje çalışmalarının tamamlanmasının ardından bütçe imkanları dahilinde yapım olarak yatırım programına almayı planlıyoruz. Yine Eskişehir'deki mevcut havaalanını, büyük gövdeli uçakların emniyetli bir şekilde iniş kalkışı için uluslararası standartlara kavuşturduk ' ifadelerini kullandı.

HEDEF 1 TRİLYON DOLAR
Türkiye'nin 2053 yılındaki ihracat hedefinin 1 trilyon dolar olduğunu aktaran Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Turhan, 'Bu hedefin karşılanabilmesi için lojistik altyapımızın sağlam olması gerektiğinin bilincindeyiz. İşte ulaşım altyapısı noktasında ülkemizin dört bir yanını şantiyeye çevirmemizin en önemli nedenlerinden biri de budur. Örneğin, işletmelerimizin rekabet güçlerini artırmak, pazarlama imkanlarını kolaylaştırmak ve kombine taşımacılığını daha faal hale getirmek amacıyla lojistik merkezler kuruyoruz. Planladığımız 25 lojistik merkezi tamamlandığında; sektöre 73 milyon ton ilave taşıma imkanı sağlamış olacağız. Bunların içerisinde Gemlik Liman bağlantısı da var. Dahası bir de Lojistik Master Planı hazırladık. Önümüzdeki dönem lojistik yatırımlarına bu plan yön verecek. Nihai amacımız yükünüzü hafifletmek, yolunuzu çok daha fazla açmaktır' dedi. HM
Editör: TE Bilisim