Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları'nın manevra ve kısa mesafe yük taşıma ihtiyaçlarını karşılayabilecek özelliklerle donatılan elektrikli milli lokomotifi E1000, raylardaki yerini aldı. TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi, Türkiye Lokomotif Sanayi ( TÜLÖMSAŞ)'ın ve özel sektörün desteklediği ve 18 bilim insanının görev aldığı milli proje 4 yıllık yoğun çalışmanın ardından tamamlandı. Tülomsaş Genel Müdürü Hayri Avcı, ilk lokomotifin üretim sürecini anlattı. Avcı, Türkiye'nin artık ithal eden konumdan üretici konumuna geçtiğini belirterek 'TÜBİTAK MAM, TÜLOMSAŞ, özel sektör kuruluşları ile birlikte Eskişehir Osmangazi Üniversitemizin de danışmanlığında projeyi başlattık. Yaklaşık 4 yıl süresince yapılan proje sonucunda başarı ile sonuçlandırıldı ve raylara indirdik' dedi.

YÜZDE YÜZ YERLİ

E1000'in tüm laboratuvar, yazılım ve alt yapı çalışmaları, fabrika ve yol testleri, prototip üretimi yüzde yüz yerli olarak gerçekleştiğini belirten Avcı, yeni hedeflerinin yerli hızlı tren üretmek olduğunu vurguladı. Avcı, 'Burada ilk yapacağımız iş dizel elektrikli, manevra lokomotiflerinde bunu uygulamayı düşünüyoruz. Daha sonra ana hat lokomotifi dediğimiz daha güçlü yük ve yolcu taşıyan lokomotifte uygulamayı düşünüyoruz, daha sonra inşallah Yüksek Hızlı Tren Üretiminde bu teknolojiyi kullanmayı hedefliyoruz. Çünkü bu teknoloji bir anlamda bizim üzerinde çalışabileceğimiz bir platform oluşturmuş oluyor' diye konuştu. (HM)

Editör: TE Bilisim