Kentte 7 gün 24 saat sürekli hizmet veren 112 Acil Servis ekipleri, bir yandan sağlık sorunları yaşayan vatandaşlara ya da adli vakalara yetişmeye çalışırken, bir yandan da asılsız çağrılarla mücadele ediyor. Sazova Mahallesi'nde bulunan İl Ambulans Komuta Kontrol Merkezi, aynı anda 9 operatörle çağrı karşılayarak vatandaşlarla iletişime geçiyor. Şehirde çeşitli yerlerde bulunan istasyonları yönlendirerek vakaya çıkan ekiplerin tamamı harita ekranlardan kontrol edilirken, merkeze ise günde ortalama 3 bin çağrı geliyor. Gece gündüz demeden büyük bir gayretle çalışan 112 personelleri, günlük merkeze gelen 3 bin çağrıdan bin 800'ünün asılsız olmasına rağmen, asılsız yapılan çağrıları nezaketle yanıtlıyor.
Operatörlerin, gelen asılsız çağrıları arayanın ses tonundan, vakayı tarifinden anlayabildiğini ifade eden Komuta Kontrol Merkezi Sorumlu Hekimi Dr. Seçil Kıran Biçer, bazı asılsız ihbarların ise büyük bir profesyonellikle yapılabildiğini söyledi.
Asılsız ihbarlar konusunda uyarılarda bulunan Biçer, şaka amaçlı yapılan bir çağrının bir cana mal olabileceğini vurgulayarak, 'Hem asılsız çağrılar, hem de diğer telefon sapıklığı amaçlı telefonlarını kontrol etmek için yapılan çağrıların tamamı esasında bir ihtiyaç sahibine engel olmuş oluyor. Onlar bizim hattımızı meşgul ettiği sürece hatlarımıza başka çarpıların ulaşması engelleniyor. Aynı şekilde il içindeki ambulans sayımız belli olduğundan bu asılsız çağrılara giden ambulanslar ciddi vakalara ulaşamayabiliyorlar. Ciddi vakalara ambulans bulmakta sıkıntı çekebiliyoruz. Şaka amaçlı yapılan her şeyin bir cana mal olabileceğinin akılda tutulması gerekiyor' ifadelerini kullandı.(İHA)

Editör: TE Bilisim