SADİ SEDA

“MİLLİ BANLİYÖ- GAZİRAY PROJELERİNE BAŞLANDI”

6 Haziran 2022 08:05
A
a
Ercan Kardeşler Kuyumculuk
    2020 yılında Cumhurbaşkanlığı kararnamesiyle TÜLOMSAŞ’ın TÜRASAŞ Bölge Müdürlüğüne dönüştürülmesiyle ne gibi üretim yapıldığı veya TÜLOMSAŞ döneminde başlatılan projelerin
devam edip etmediği konusunda bugüne kadar bilgi paylaşımı yapılmamıştı.
   Bende gerek 2021 yılında gerekse bu yıl yazılarımda TÜRASAŞ Bölge Müdürlüğünün tamamen kapalı kutu olduğu ve üretimlerin devam edip etmediğini sormuştum.
   Geçtiğimiz cumartesi günkü yazımda bahsettiğim gibi nihayet TÜRASAŞ Bölge Müdürlüğünden bilgilendirme geldi.
   6 sayfadan oluşan gelen bilgilendirme yazısının noktasını bile değiştirmeden tamamına köşemde yer vereceğim. Sonunda da görüşlerimi yazacağım.
YERLİ VE MİLLİ COCO
PLATFORM LOKOMOTİF
PROJESİ
   Demiryolu araçlarının Uluslararası işletilebilirlik gereksinimleri kapsamındaki TSI sertifikasyonuna sahip Co-Co tipi anahat lokomotif platformunun milli ve yerli olarak tasarımı ve üretimi projesidir. Ülkemizin ihtiyacı olan tüm enerji modlarına (elektrikli, dizel elektrikli ve
çift modlu) göre “CoCo Aks Tertibatına Sahip Milli Lokomotif Platformu Geliştirilmesi” gerçekleştirilecektir. Proje sonunda ortak platform üzerine üç tip lokomotif inşa edilebilecek olup proje kapsamında tasarlanacak ve üretilecek olan lokomotifler aynı zamanda TSI sertifikasyonu ile homologasyonu tamamlanarak yurt içine ve yurt dışına satışı yapılabilir bir lokomotif ailesi olacaktır. Söz konusu proje kapsamında teknolojik katma değeri yüksek; cer sistemi, tren kontrol sistemi gibi alt sistemlerin yurt içinde geliştirilmesi ile birlikte önleyici ve kestirimci bakım
faaliyetleri yerli imkânlar ile yürütülebilecek; bakım onarım maliyetleri düşecek ve bakım onarım için yurt dışına aktarılan bütçeler yurt içinde kalacaktır. Proje TÜ-RASAŞ Eskişehir Arge Merkezi, Eskişehir Bölge Müdürlüğü ve TÜBİTAK RUTE iş birliği ile yürütülmektedir.
   MİLLİ HIZLI TREN (225 km/sa)
   Ülkemizin raylı sistem teknolojisinin geliştirilmesi, yurtdışına bağımlılığın azaltılması ve ihracat potansiyelinin oluşturulması amacıyla Yeni Nesil Elektrikli Tren Seti (EMU) Projesi kapsamında geliştirilen altyapı ve bilgi birikimi kullanılarak Milli Hızlı Tren Projesinin ülkemize kazandırılması hedeflenmektedir. Proje kapsamında yapılacak tasarım modifikasyonlarıyla tren setinin mevcut 160 km/ sa hızı 225 km/sa hıza çıkarılacaktır. 8 araçtan oluşacak olan Milli Hızlı Tren Seti
 82 yolcu kapasitesine sahip olacaktır.
   Yapılan görev paylaşımı ile TÜRASAŞ Eskişehir Bölge Müdürlüğünde Milli Hızlı Tren Projesi için Cer Sistemi ile TKYS geliştirilmesi ve üretilmesi, TÜRASAŞ Sakarya Bölge Müdürlüğünde alüminyum gövde üretimi, iç giydirme işlemleri vb. tüm üretim, montaj ile test işlemlerinin yapılması planlanmaktadır.
MİLLİ BANLİYÖ- GAZİRAY
PROJELERİ
   2021 yılı itibariyle projeye başlanmıştır. Proje kapsamında tasarlanıp üretilecek olan her bir dizi; 4 araçlı, 1000 yolcu kapasiteli ve iki sürücü kabinli olacaktır. Projede endüstriyel tasarım,
konsept tasarım ve ön tasarım çalışmaları tamamlanmış olup, detay tasarım ve ekipman tedarik çalışmaları devam etmektedir. Milli Banliyö Elektrikli Tren Seti Projesi kapsamında üretilecek olan
araçlar tasarım, teknik özellik ve kullanım amacı yönünden GAZİRAY Banliyö Araçları ile benzerlik taşıdığından, Milli Banliyö Elektrikli Tren Seti Projesi çıktıları GAZİRAY Projesinde de kullanılacaktır. GAZİRAY Projesi kapsamında ise her bir dizi 4 araçlı olacak şekilde 8 tren seti üretilecektir. GAZİRAY projesi Sakarya ve Eskişehir Bölge Müdürlüklerinin ortak çalışması ile yürütülmektedir.
TREN KONTROL VE
YÖNETİM SİSTEMİ (TKYS)
    Bir demiryolu aracının beyni olarak nitelendirebileceğimiz Tren Kontrol ve Yönetim Sistemi; aracın tüm kritik sistemlerinin yönetimi ve tren fonksiyonlarının kontrolünü sağlamak amacıyla geliştirilen sistemdir. Bu sistem vasıtasıyla 200’den fazla sensörden alınan veriler sayesinde
artık hem makinistler sürüş esnasında HMI ekranlar üzerinden dijital olarak ilgili verilere anlık olarak ulaşabilmekte, hem de kullanım esnasında kaydedilmiş veriler sayesinde bakım ve arıza tespiti çok kolay bir şekilde yapılabilmektedir. Üstelik arıza tespitleri gerektiği durumlarda uzaktan erişimle uzman personel tarafından kontrol edilerek araçlara yerinde müdahale yapılabilmektedir. TÜRASAŞ tarafından yürütülen lokomotif projelerinde TLMS (TÜRASAŞ Locomotive Management System) olarak adlandırılan sistemin farklı versiyonları DE10000, DE10000K,
DE6000K tipi lokomotiflerde kullanılmakta ve başarıyla faaliyetlerine devam etmektedir. E5000 tipi lokomotif TKYS çalışmaları tamamlanmış olup Milli Banliyö Aracı, Milli Elektrikli Hızlı Tren Seti gibi yolcu aracı projelerinde ise TKYS
yazılım çalışmaları devam etmektedir.
Ayrıca;
Hibrit Lokomotif,
Yataklı Vagon,
VIP Yataklı Vagon,
Sgmmns Tipi 40’ Platform Vagon,
Sggrs Tipi 80’ Platform Vagon,
K Tipi kompozit disk ve blok balatalarının
tasarım ve geliştirilmesi projeleri de
devam etmektedir.
(devam edecek)__
 ODUNPAZARI’NDA VOLKAN DOĞAN BİR DAHA MI?
   31 Mart 2019 yerel seçimlerinde AK Parti’nin Odunpazarı Belediye Başkan adayı Volkan Doğan idi.
   Doğan, AK Parti’nin girdiği seçimlerde yaptığı seçim propaganda çalışmalarından farklı bir çalışma yaptı.
   Sayısını tam olarak hatırlamıyorum ama şehrin farklı bölgelerinde çok sayıda seçim bürosu açtı. Seçim propagandasını daha çok gençlerle yürüttü. Seçim büroları adeta “arı kovanı” gibi idi!
   Hemen hemen Odunpazarı’ndaki her eve ismin yazıldığı bez torbalar içerisinde küçük hediyeler dağıttı. Hatta bazı evlere iki kez dağıltıldığını biliyorum.
   Böylelikle Volkan Doğan seçim bölgesindeki hemen hemen her haneye ulaştı. Billboard, raket ve el ilanlarıyla cadde ve sokaklarda dolaşan insanların beynine adeta “Volkan Doğan” adını kazımıştı!
   Hatta Odunpazarı Belediye Başkanı Kazım Kurt’u makamında ziyaret ederek, 18 Mart 2019 da yapılacak seçimlerde belediye başkanı olarak sandıktan çıkacağını, o zamanda belediyeyi devralmaya geleceğini söylemişti.
* * *
   Volkan Doğan seçimi kazanamadı ama yaptığı etkin ve farklı propaganda çalışması sonucu belediye başkanı seçilemedi ama Odunpazarı ilçesinde kimsenin tahmin etmediği bir başarı yakalayarak partisinin oyunu ciddi artırdı.
   Geçtiğimiz hafta cuma günü yapılan AK Parti Genişletilmiş İl Danışma Meclisi Toplantısı’nda konuşan Eskişehir Milletvekili Emine Nur Günay’da 18 Mart 2019 yerel seçimlerinden bahsetti, Volkan Doğan’ın belediye başkan adayı olduğu Odunpazarı ilçesinde ciddi bir başarının kaydedildiğine şu sözlerle dikkat çekti.
'SON BEŞ SEÇİMDEKİ EN
YÜKSEK OYA ULAŞILDI'
   “Eskişehir hepinizin bildiği üzere farklı dinamikleri olan bir şehir. Çoğu zaman algılar olguların önüne geçiyor, dezenformasyon üzerinden siyaset yapılıyor. Ancak inanarak çalışmanın sonuçlarını 2019 yerel seçimlerinde Odunpazarı ilçemizde gördük. Evet, aramızda ‘seçimi kaybettik’ diyenler olabilir ama partimizin aldığı yüzde 45,55 oy ile son beş seçim içinde en yüksek oya ulaşıldı. Önemli bir kilometre taşı kaydettik orada. Şimdi bunu ileriye götürmek bizlerin, sizlerin bir sorumluluğu ve görevidir.
ODUNPAZARI, AK PARTİ’NİN
OYUNU EN ÇOK ARTTIRDIĞI
İLÇELER ARASINDA
   Türkiye’de 957 ilçe içinde oyunu arttıran 17’nci ilçe oldu Odunpazarı. Nüfusu 400 binin üzerindeki ilçeler içinde ise 7’nci ilçe oldu. Bunu teşkilatımız başardı, sizler başardınız. O gün çalışan sizdiniz, bizdik. 2023 hedeflerimiz için bugün de çalışacak olan sizlersiniz, biziz. İnşallah çok daha iyisini yapacağımızdan şüphem yok, yeter ki isteyelim.”
* * *
   Emine Nur Günay’ın bu açıklamasından sonra, AK Parti Odunpazarı İlçe Başkanlığı yapan ve 2019 yerel seçimlerinde Odunpazarı Belediye Başkan Adayı olan Volkan Doğan için ‘acaba bir daha belediye başkan adayı mı olacak’ sorusu gündeme geldi.
   Günay’ın bu sözlerinden sonra Eskişehir’de 2023 seçimlerinde Volkan Doğan’ın bir kez daha Odunpazarı Belediye Başkan adayı olabileceği konuşulmaya başlandı. *
 
 
PROTESTO EDİYORUZ LİSTE ÇIKARMIYORUZ
   Eskişehirspor’da başkanlık seçiminde gelenek yine değişmedi. Olağanüstü seçimli genel kurulda liste çıkmadı. Başkan Mehmet Şimşek göreve devam etmek istese de liste yapma konusunda sıkıntı yaşandı. Liste çıkmadığı için Eskişehirspor’un başkanlık seçimi 12 Haziran Pazar gününe ertelendi.
   Seçimden önce birilerinin liste hazırlığı yaptığı iddia edilmişti. Hatta bu ismin de eski başkan Mustafa Akgören olduğu dedikoduları kulaktan kulağa fısıldanmıştı.
   Beklenen olmadı. Genel Kurul’da liste çıkmadı.
ŞİRKETLEŞME KONUSUNDA
ÇALIŞMAYA BAŞLADIK
   Geçtiğimiz günlerde yeni Spor Yasası TBMM Genel Kurulu’ndan geçti. Yassa, “Profesyonel Kulüplerin şirketleşmesini” ön görüyor.
   Genel Kurulda Başkan Mehmet Şimşek kongrede delegelere seslenerek, “Öncelikle takımı küme düşürdüğümüz için özür diliyoruz. Bir de teşekkür etmek istiyorum. Ahmet Başal aramızda bize bu sene 1 milyon lira yardım etti. Şirketleşme konusunda girişimlerimiz var. Eskişehirspor A.Ş yapmak için çalışmaya başladık. Zaten kulübün bir şirketi var. Yalvarıyorum artık bu kulübün artık yanında olun. Biz normalde tekrar liste çıkartacaktık, mücadele edecektik ama görüyorsunuz Kazım başkandan başka kimse gelmedi. EASKF ödül göreni yapıyor. 3 milletvekili katılıyor. Biz durumu protesto ediyoruz ve liste çıkartmıyoruz.
BORCUN YARIŞI
FUTBOL AİLESİNE
   Borç 287 Milyon 359 Bin TL olarak açıklandı.
   Eskişehirspor’un en fazla borcu, 167 milyon 28 bin 109 TL ile futbol ailesine var. Bu borcun 130 milyonunu futbolculara olan borçlar oluşturuyor. Menajerlere 18 milyon TL borç varken teknik direktör ve teknik direktör yardımcılarına 9 milyon, kulüplere 8 milyon, antrenörlere ise 366 bin TL borç bulunuyor.
YÖNETİCİLERE BORÇ
32 MİLYON
   Eskişehirspor’un banka kredileri ve diğer mali borçlarının 20 milyon 795 bin TL. Mevcut yönetime 1 milyon 363 bin 841 TL, eski yöneticilere 32 milyon 145 bin 82 TL, kulüp ve stat personeline borçlarının 5 milyon 900 bin TL, tedarikçilere borçlarının 21 milyon 213 bin 340 TL, vergi-SGK ve diğer yasal yükümlülüklerden borçlarının 38 milyon 914 bin TL olduğu açıklandı.
ÇALIŞKAN’DAN
BORAKS ÖNERİSİ
   AK Parti İl Başkanı Zihni Çalışkan, ES TV’de katıldığı programda, Eskişehirspor’un isim sponsorluğu konusunda gelir kazanabileceğini belirterek, “Eskişehirspor’un isminin önüne sponsor firma alınmalı. Bu konuda şehrin işbirliği içinde olması gerekir. Özel firmalar isim hakkı konusunda isteksiz olabilir. Öyleyse kamu firmalarıyla görüşülebilir” açıklamasının ardından Ali Baş, “Örnek verebilir misiniz?” Sorusunu yöneltmişti. Çalışkan ise, “Boraks Eskişehir ya da Bor Eskişehir neden olmasın…” demişti. Çalışkan’ın, isim sponsorluğu için, “Boraks Eskişehir ya da Bor Eskişehir neden olmasın…” sözlerinden sonra Eskişehir’de bir beklenti oluştu.
   Gençlik ve Spor Bakanı Mehmet Kasapoğlu önümüzdeki günlerde Eskişehir’e gelecek.
    Mayıs ayında geldiğinde Eskişehirspor Kulübünü ziyaret etmemesi ve Siyah-Kırmızılı Kulübün Başkanı ve yöneticileri ile görüşmemesi büyük tepki almıştı.
    Bunun üzerine AK Parti İl Başkanı Zihni Çalışkan, Bakan Kasapoğlu’nun Haziran ayı içerisinde Eskişehir’e geleceğini, kulübü ziyaret ederek bazı müjdeler vereceğini açıklamıştı.
    Eskişehirspor taraftarları ve Kulübün Başkan ve yöneticileri, bu müjdeler arasında Kırka’da faaliyet gösteren “Kırka Boraks’ın Eskişehirspor’a isim sponsoru olacak” müjdesini bekliyor.
    Bu gerçekleşirse Eskişehirspor’un yaşadığı maddi sıkıntıların büyük ölçüde sona ermesinin önünü açar. Hatta transfer tahtası bile açılabilir.
 
Arıman Web reklam
ECC Tur
1000
icon

Henüz yorum yapılmadı,
İlk Yorum yapan siz olun...

alinti yazarlar ALINTI YAZARLAR
hava durumu HAVA DURUMU
anket ANKET

e-gazete E-GAZETE
sayfalar SAYFALAR
arşiv HABER ARŞİVİ
linkler LİNKLER
duyurular DUYURULAR
Bu haber ilginizi çekebilir! Kapat


Eskişehir ve Eskişehirspor haberleri için gerçek kaynağınız Sonhaber Gazetesi
Göksel Tantuni Eskişehir