Ayhan Aydıner,
Geçtiğimiz Salı günü yazdı köşesinde…
UKOME,
Alınan bir kararla, şu anda 1329 adet S plaka servis araç sayısının arttırılması için karar aldı…
Karara göre,
Bu yıl içinde 332 adet,
2020 yılı içinde 83 adet,
2021 yılı içinde de 82 adet plaka ihale yolu ile satışa çıkarılacak…
Bilindiği gibi UKOME,
Ulaştırma Koordinasyon Merkezi'nin kısaltılmış hali…
Her ne kadar uygulamayı Büyükşehir Belediyesi yapacak olsa da,
UKOME'de üye kurum ve kuruluşlar var…
Milli Eğitim Müdürlüğü,
Şoförler Odası ya kurumun üyeleri ya da karar alınırken mutlaka görüşlerine başvuruluyor…
Dolayısıyla bu karar,
Yalnızca Büyükşehir Belediyesi'nin inisiyatifiyle alınmış bir karar değil…
**********
Gelelim meselenin diğer boyutuna…
Haliyle, piyasa ortamında 'arz-talep' dengesi açısından yeni yapılacak plaka ihalesi,
Mevcutta plaka sahibi olanların işine pek gelmiyor…
Çünkü,
Piyasadaki arz artınca, plaka satış fiyatlarında hissedilir bir düşüş yaşanması muhtemel…
Bu bir…
İkincisi,
Oluşan talep tam anlamıyla karşılanıyor mu?
Yani mevcut S plakalı servis araçları, hem şehir merkezinin, hem de artık mahalle statüsüne dönüşen köylerimizdeki 'taşımalı eğitim' sistemi içinde gerektiği gibi hizmet verebiliyorlar mı?
Yoksa,
Mevcut servis araçları sahipleri,
İstedikleri mahalleye-köye gidip, istemediklerine gitmiyorlar mı?
Özellikle,
Son birkaç yıldır gelişmelere bakılırsa,
İşler hiç de tam ve rayında gitmiyor…
Servisçiler,
İstedikleri ihaleye girip, istemediklerine girmiyorlar…
Öyle olunca da, özellikle uzak bölgelerdeki köylerdeki öğrenciler ciddi mağduriyet yaşıyorlar…
*******
İşin doğası gereği,
Öğrenci servis araç sahiplerinin tek bir öğrencinin bile mağduriyetine meydan vermeden, öğrenci taşıma işini yapmaları gerekir…
Zira öğrenci taşımak, bu araçların asli görevleri ve varlık nedenleridir…
Ve hiçbir şekilde tek bir öğrenci bile sıkıntı yaşamamalı…
********
Kısacası,
Eskişehir'de ihtiyaç hasıl olmuş olmalı ki, böyle bir karar alınmış…
Üstelik,
İlgili tüm kurumların görüşleri doğrultusunda alınan bir kararla…