SADİ SEDA

BEKLENEN KAZA!

2 Temmuz 2022 08:13
A
a
Ercan Kardeşler Kuyumculuk
Yıllardır Eskişehir-Seyitgazi ve Kırka karayolunun bölünmüş yol olması için yapılan çağrılara hep kulak tıkandı.
Yüzlerce kaza oldu, onlarca can kaybı ve belki de milyarlarca değerinde maddi hasar oluştu.
Gerek Sivil Toplum örgütlerinin temsilcileri gerekse Seyitgazi ve Kırka da ikamet edenler yaptıkları basın açıklamalarında konuşa konuşa dillerinde tüy bitti, ağızları kurudu, sesleri kısıldı!
Hadi diyelim AK Parti Hükümetlerinden önceki hükümetler es geçti, kulak asmadı.
20 yıldır bu ülkeyi tek başına AK Parti iktidarları yönetiyor mu?
Onlarda yapılan çağrılara kulak tıkadılar.
“Durup dururken bunu neden yazdın? Zaten biliniyordu” diyenler olabilir.
KAZAYA TANIK OLDUM
Seyitgazi’nin Ayvalı Mahallesinden bahçe almıştım. Bahçeye sebze fideleri diktik. Haftanın 3-4 günü eşimle sulamaya gidiyoruz.
Gidip gelirken bölünmüş yol olmadığı, araç sürücüleri de trafik kurallarına uymadıkları için en az 10 kazaya ramak kaldığını gördüm.
Eşim, “Sadi sürat yapma. 80’i geçme. Sen dikkatli kullanıyorsun tamam da bak yanımızdan araçlar vızır vızır geçiyor” diye her seferinde uyarıyor.
Bende 80, en fazla 90’ı geçmiyorum.
Eskişehir-Seyitgazi yolu üzerinde özellikle yol üzerindeki mahallelere yaklaştıkça ‘Hız sınırı 50’ uyarı levhaları var.
Kim takıyor?
Perşembe günü sabah bahçeye sulamaya gittik.
Öğleden sonra çok şiddetli yağmur bastırdı.
Sanki başımızdan birileri varillerle su döküyor.
Yaklaşık 30 dakika sürdü.
O yağmur şehir merkezine yağsaydı herhalde trafik durur, su baskınları yaşanırdı.
Yağmur durdu.
Eşim, “Havayı kara bulutlar kapladı. Yağmur durmuşken yola çıkalım” deyince toparlanıp şehrin yolunu tuttuk.
Taşlık Mahallesine yaklaşırken karşıdan gelen bir araç sürücüsü üç kez selektör yaptı.
“Herhalde jandarma trafik çevirme yapıyor. Sürücü bizi uyardı” dedim eşime.
2-3 kilometre sonra yolda acayip bir kalabalık veambülanslar, itfaiye araçları vardı. Hızımı iyice düşürdüm.
Jandarma gelen araçları durdurup yolun temizlenmesi için beklememizi söyledi. O arada sağ tarafa baktım karavan devrilmiş. Sol tarafıma baktığımda ise otomobil param parça olmuş. 
Özel araç ile yabancı plakalı karavan kafa kafaya çarpışmışlar.
Kazadan 10 dakika sonra olay yerinde idik.
Bahçeden biraz erken çıksak belki de kaza gözümüzün önünde olacaktı.
Allah’tan geliş ve gidiş yönünde başka araç yokmuş. Hız sınırına uyan yok. Yolun ortasında kaza yapan araçlara çarpabilirlerdi.
BİR AN EVVEL BÖLÜNMÜŞ YOL YAPILMALI
Kazadan sonra Seyitgazi Belediye Başkanı Uğur Tepe, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımında,”Yine kaza! Yine Seyitgazi! Yine ölüm yolu!Ölüm yolu can yakmaya devam ediyor. Ölüm yolunda bu kaçıncı kaza. Her yıl onlarca kazanın yaşandığı ve hala yatırım programına dâhil edilmemiş bu yol için daha kaç can vermemiz gerekiyor. İnsan canı bu kadar değersiz olamaz!! Seyitgazi ölüm yolu değil” diye yazmış.
Haklı. Hem de yüzde bin beş yüz.
Yol bir genişliyor, bir daralıyor.
Sürücüler yolda adeta cambazlık yapıyor!
* * *
Dış İlçelerden sorumlu AK Parti Eskişehir Milletvekili Emine Nur Günay, “2022 yılı yatırım programında olmayan Kırka yolu, talebimiz sonrasında 2022 yılı yatırım programına alınmıştır. Eskişehir'e hayırlı olsun” demişti.
Bu açıklamayı 31 Mart 2022 tarihinde yapmıştı.
Koskoca 3 ay geçti,bölünmüş yoldan henüz ses seda yok.
4 ay sonra inşaat sezonu kapanıyor.
Kış bastırdı mı yapım çalışmaları duruyor.
Anlaşıldı yatırım programına alınmamış.
Beklentiler başka bahara kaldı.
Bakalım o bahar ne zaman gelecek?
* * *
 
GEMLİK LİMANINA DEMİRYOLU BAĞLANTISI
VE ÇEVRE YOLU YAPIMI 2024’TE BAŞLAYACAK!
Sanayi Odası Başkanı Celalettin Kesikbaş’ın, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Türkiye Ekonomi Şurası’nda Eskişehir’in sorunları ve sanayicilerin beklentilerini tek tek sıralamış.
Sanayi Odası basın bürosundan gelen maili okudum. Kesikbaş,yıllardır şehirde konuşulan ve hep gündeme taşınan şehrin beklentisi konusundaki sorunları tekrargündeme getirmiş.
Özellikle Eskişehir-Gemlik Limanına demiryolu bağlantısı konusu ben diyeyim 20, siz deyin 30 yıldır gündemde.
Bakanlar Eskişehir’e geldiklerinde bu konu sorulduğunda, “Yapacağız, edeceğiz” diyerek lafı başka taraflara çektiler. Ya durmazdan geldiler ya da “planlamaya alınacak” diye geçiştirdiler.
* * *
Eskişehir’in en büyük sorunlarından bir tanesi de yine yıllardır gündem de olan Kuzey-Güney Çevreyolu.
Bu konuda yıllardır dillendirilmesine rağmen kaplumbağa hızıyla da olsa atılmış adım yok.
Mevcut çevre yolu şehir içerisinde kaldı.
Organize Sanayi Bölgesine giden-gelen araçlarla Ankara, İzmir, Antalya yönüne gidecek araçlar başka alternatif olmadığı için bu yolu kullanıyorlar.
Araç yükünü kaldırmakta zorlanan çevre yolunda her gün irili ufaklı kazalara şahit oluyoruz.
Gerçi AK Parti İl Başkanı Zihni Çalışkan’a göre pik saatlerin dışında çevre yolunda çok fazla araç yoğunluğu yaşanmıyor!
“Eskişehir Büyükşehir Belediyesi'nin Yaşar Kemal Caddesi'ni açması lazım. Yaşar Kemal Caddesi gibi alternatif yollar ile sadece çevre yolu değil şehir içi trafiği de büyük ölçüde rahatlayacaktır” diyor.
* * *
Hadi Büyükşehir Belediyesi Yaşar Kemal Caddesini inatlaşıyor ve açmıyor diyelim.
Aslında çözüm değil.
Asıl Güney ve Kuzey Çevreyollarının açılması gerekmiyor mu?
Hiç olmazsa birinin yapımına başlansa, tamamlandığında mevcut çevreyolunu rahatlatmaz mı?
Yaşar Kemal Caddesi’ni dilinize doladığınız kadar Güney-Kuzey Çevreyolunun yatırım programına alınması için Ulaştırma ve Altyapı Bakanına dil dökseydiniz belki bir işe yarardı!
* * *
Neyse gelelim Eskişehir Sanayi Odası Başkanı Celalettin Kesikbaş’ın Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Türkiye Ekonomi Şurası’nda dile getirdiği Eskişehir’in sorunlarına.
Kesikbaş sorunları şöyle sıralamış:
*Demiryolu bağlantısının olması durumunda bölgemizdeki sanayi kuruluşlarınca maliyet düşürücü unsurlar ve Yeşil Mutabakat gereklilikleri nedeniyle bu hattın tercih edileceği kaçınılmazdır. Bu bağlamda, Eskişehir OSB – Hasanbey Lojistik Merkez ile Gemlik Limanı demiryolu bağlantılarının bir an önce tamamlanması 
*Eskişehir Kuzey – Güney çevre yolları 
*Sanayi bölgelerine hafif raylı sistemlerle toplu taşıma 
*Eskişehir’i milli yüksek hızlı trenin üretim üssü haline getirecek URAYSİM Projesi 
*Tasarım, inovasyon, yaratıcı teknolojiler ve yazılımın öncelendiği Eskişehir TeknoVadi Projesi 
*Eskişehir Serbest Bölgesi 
*Raylı Sistemler İhtisas Organize Sanayi Bölgesi 
*Mobilya İhtisas Organize Sanayi Bölgesi 
*Maden Teknolojileri İhtisas Organize Sanayi Bölgesi 
*Çukurhisar Karma Organize Sanayi Bölgesi 
* * *
Kesikbaş’ın gündeme getirdiği bu sorunlar çözüme kavuşsa Eskişehir Türkiye’nin en çok konuşulan ve sanayisi, turizmi hep gündemde olan il haline gelir.
Hele bir 2023 cumhurbaşkanlığı ve milletvekilliği seçimleri yapılsın. AK Parti yine meclis çoğunluğunu yine MHP ile birlikte oluştursun, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’da yeniden seçilsin gündeme getirilen bu sorunlar önümüzdeki beş yıl içerisinde çözülür!
* * *
Haaa az kalsın yazımın başlığını açmayı unutuyordum.
Müjde! 2023 seçimlerinden sonra;
GEMLİK LİMANINA DEMİRYOLU BAĞLANTISI
VE ÇEVRE YOLU YAPIMI 2024’TE BAŞLAYACAK!Demeyi çok isterim.
Yaş kemale erdi!
Şurada kaç yıl ömrümüz kaldı.
Bu dünyadan göç etmeden önce Sayın Kesikbaş’ın gündeme getirdiği sorunlardan hepsi olmasa da hiç olmazsa Eskişehir OSB – Hasanbey Lojistik Merkezinin Gemlik Limanına demiryolu ile bağlantısı gerçekleşse.
Eskişehir Kuzey – Güney çevre yolları açılsa…
Eskişehir’i milli yüksek hızlı trenin üretim üssü haline getirecek URAYSİM Projesi tamamlansa gözüm açık gitmem hiç olmazsa!
* * *
 
SEN, BEN, BİZİM OĞLAN!
Odunpazarı Belediye Başkanı Kazım Kurt,“Siyasi partiler kendi kahvelerinde nutuk atmaktan vaz geçmeli” demiş.
Çok doğru söylemiş.
Bende yıllardır siyasi partilerin yönetimlerinde görev alan arkadaşlarıma aynı şeyi söylüyorum.
Yıllarca bir siyasi partide aktif siyaset yaptım.
Hatta Belediye Meclis Üyeliği de.
O yıllarda seçim dönemlerinde her akşam 4-5 kahveye giderdik.
Önce il başkanı ardından da belediye başkanı veya milletvekili adayları kahvedekilere nutuk! Atarlardı.
İnsanlar kahveye kâğıt veya taş oynayarak stres atmaya! Gelmişler.
Nezaketen önce oyunu bırakıp ilk konuşmacıyı dinlemiş gibi yaparlardı.
İkinci konuşmacı konuşmaya başladığında tekrar oyunlarına dönerlerdi.
Zaten kahvedekileri sağdan saysan 10-15, soldan saysan yine 10-15 kişi.
Kahveye il başkanı, belediye başkan veya milletvekili adayları girdimi, arkalarından yönetim kurulu üyeleri, adayların abisi, kardeşi, akrabası derken 20-25 kişi olurdu.
Peşlerinden de kahvenin bulunduğu sokakta o partiye gönül vermiş 10-15 kişide girdimi içerisi dolardı.
Sözde hatipler mahallenin sakinlerine kendilerini tanıtacak, projelerinden bahsedecekler.
Konuşan da dinleyenlerde sen, ben bizim oğlan.
Kazanan kahveci oluyordu.
* * *
Kazım Kurt, “Siyasi partiler için önemli olan düşüncelerini başka fikre sahip insanlara anlatabilmektir. Sadece kendi partisinin topladığı adamlara, düşüncesini anlatıp, alkış almak gibi bir hastalığı 2022 yılında bırakmamız gerekiyor” demiş.
Aynen katılıyorum.
Kahvelere gitmek yerine haftada bir TV programlarına çok değil 30 dakika konuşsalar 2 aylık propaganda süreci içerisinde Eskişehir’in tümüne seslerini duyurmuş olurlar.
* * *
2023 de cumhurbaşkanlığı ve milletvekili seçimleri yapılacak.
Bırakın kahve kahve dolaşma hastalığını.
Hem zaman hem de boşa harcanan para israfı.
Kendi sosyal medyanızdan bile propaganda yapsanız dahi daha çok kitleye ulaşırsınız.
* * *
 
1000
icon

Henüz yorum yapılmadı,
İlk Yorum yapan siz olun...

alinti yazarlar ALINTI YAZARLAR
hava durumu HAVA DURUMU
anket ANKET

e-gazete E-GAZETE
sayfalar SAYFALAR
arşiv HABER ARŞİVİ
linkler LİNKLER
duyurular DUYURULAR
Bu haber ilginizi çekebilir! Kapat


Eskişehir ve Eskişehirspor haberleri için gerçek kaynağınız Sonhaber Gazetesi