Eskişehir'de bisiklet ile her yere gidilebiliyor. Her zaman, her mevsim, her yaştan insan bisiklet kullanabiliyor.

Kent Tepebaşı ile Odunpazarı arası, düz ova. Basit bir bisiklet ulaşım için herkese yeter.

Kışın karlı, buzlu günleri, bahar yağmurları toplansa yılda bir ay bile yapmıyor. Dört mevsim, on iki ay bisiklet kullanılabiliyor Eskişehir'de.

Yedi yaşında da arkadaşım var bisikleti paylaştığım, yetmişinde de. Bisiklete başlama yaşı üç, dört. Ellilerinde yeni bisiklet öğrenen arkadaşlarım da oldu. Onlarca arkadaşım var 65 üstü, birlikte tura çıktığımız. Salgın yasaklarında eve tıkıldılar ama çok şükür bitti bu tutsaklık da.

Eskişehir'in yer yapısı herkesin her zaman bisiklete binmesine izin veriyor. İşe, okula, çarşıya, pazara, her yere bisiklet ile gidilebiliyor.

Bilimsel araştırmalar kentlerde ulaşım için 10 km'ye kadar bisikletin tercih edildiğini gösteriyor. Bu ölçüye en uygun kent Eskişehir. Kentin neredeyse tamamına bisiklet ile erişilebiliyor.

Bisiklet Eskişehir'in en hızlı ulaşım aracı. Bisiklet ile ortalama hızımız 20 km/s. Kentin en uzak yeri yarım saat sürüyor bisiklet ile. Yoğun trafikte araba ile ulaşılamıyor bu sürede. Toplu taşıma için de geçerli bu durum.

Bütün bunları bir de belediye fark etse. Tüm bu fırsatlardan bir an önce yararlansak ne güzel olacak. Kent merkezine birkaç km bisiklet yolu yapılsa yetecek. Başka yerlerde biz yolumuzu buluruz.

Bir bisiklet yolumuz olsa, Eskişehir'de yaşam çok daha güzel olacak.

------------------------------------------

BİSİKLOPEDİ

ÇAPRAZ VİTES KULLANIMI

Vites kullanımında en çok yaşanan hatadır. Bu durum bisikletin vites sistemine, zincire en büyük zararların verilebileceği riskleri doğurur.

İlk üç çizimde bisiklet doğru vites kullanımı gösteriliyor. Ön ve arka dişliler birbirine paralel hareket ediyor. Ön küçük dişli arka büyük dişlilerle; ön büyük dişli ise arka küçük dişlilerle kullanılıyor.

Dört ve beşinci çizimlerde ise yanlış vites kullanımı, zincirin çapraz kullanımı görülüyor.

4. çizimde ön ve arka küçük dişlilerle çapraz kullanım görülüyor. Burada arka attırıcı zincirin bolluğunu almada yetersiz kalır. Zincir aynakol attırıcısına sürterek ses çıkarır, ruble ve aynakol dişlerine tam oturmadığından daha çabuk yıpranmalarına neden olur.

5. çizim ön ve arka büyük dişlilerde çapraz kullanımı gösteriyor. Bu durumda zincir aşırı gerilir, yıpranır hatta kopabilir.

------------------------------------------
Haftanın Etkinlikleri

Tarih

Düzenleyen

Buluşma Yeri

Saati

Açıklama

1 Temmuz

Çarşamba

Vel-Esbid

(Esk. Bisiklet Derneği)

Kanlıkavak

Doğa Kafe

19.30

Yeni başlayanlara uygun

2 Temmuz

Perşembe

PAB

(Perş. Akşamı Bisikletlileri)

EsPark AVM

Bağlar Kapısı

20.00

3 Temmuz

Cuma

Dorlion

Bisiklet Grubu

Kanlıkavak

Doğa Kafe

20.00

Yeni başlayanlara uygun

7 Temmuz Salı

Doğa Es
Bisiklet Grubu

EsPark AVM

20.00

Turlar hakkında ayrıntılı bilgi için düzenleyen grupların facebook sayfalarına bakılmalıdır.