Salgınla birlikte artan bisiklete ilgi Turizm Bakanlığı'nı da harekete geçirdi. Bakanlık alternatif bir turizm yolu olarak 'Bisiklet Dostu Konaklama Tesisi' uygulamasını başlattı.
Bisiklet turizminin geliştirilmesi ve desteklenmesi için belirlenen koşulları sağlayan otellere 'Bisiklet Dostu Konaklama Tesisi' belgesi verilecek.
Koşullardan bazıları şöyle:
-
Bölgesel bisiklet rotaları hakkında bilgili personel çalıştırmak
-
Güvenli, kapalı bisiklet park alanı bulundurmak
-
Bisiklet yıkama alanı ve bakım aletleri bulundurmak
-
Kahvaltı ve yemeklerde bisikletçilere özel menü ve kumanya sunmak
-
Bisiklet kiralama hizmeti sunmak
Geçen yıl Tepebaşı Belediyesince buna benzer bir proje yapılmıştı; Konuk Pedal. Proje kapsamında Eskişehir'de konaklayacak olan turistlerin kullanabilmesi için şehirdeki otellere toplam 70 bisiklet verildi.
Ne oldu bu projenin sonucu, bilmiyorum. Hangi otellere bisiklet verildi, takip ediliyor mu? Kaç konuk kullandı, bisikletler hala kullanımda mı, vb pek çok soru yanıtlanmayı bekliyor.
Tepebaşı'nın projesi kağıt üzerinde kalmasa; proje ortakları Eskişehir Ticaret Odası ve Eskişehir Turizm Birliği 'Konuk Pedal'ı bakanlığın projesi ile birleştirse, geliştirse ne güzel olur. Belki Eskişehir'de bisiklet dostu oteller olur.
***
BİSİKLET TRAMVAYI
550 kilometre ile Türkiye'nin en uzun bisiklet yoluna sahip Konya başka bir ilke daha imza attı. Konya Belediyesi Türkiye'nin ilk bisiklet tramvayını hizmete sundu.
Ayrıca kentte hizmet veren 50 otobüse de bisiklet aparatı takıldı. Bisikletliler otobüslerin arkasındaki aparatlara bisikletlerini asarak yolculuk yapabilecekler.
Bu ikincinin Eskişehir'de de uygulanmasının önünde hiçbir engel yok. En azından belediyeye ait otobüslere takılacak bisiklet taşıma aparatları belirli hatlarda bisikletlilerin hizmetine sunulabilir. Bizim Belediye de bisikletli ulaşımı desteklemeye bir yerden başlayabilir.
***
BİSİKLETLİYE DENİZ ULAŞIMI 5 KURUŞ
İzmir'de 1 Eylül'den itibaren bisikletli yolculara deniz ulaşımı yalnızca 5 kuruş. Başkan Tunç Soyer projenin amacının bisikletli ulaşımı desteklemek ve motorlu taşıt trafiğini en aza indirmek olduğunu söylüyor.
Eskişehir'in ve başka bütün kentlerin örnek alması gereken bir vizyon. Bisiklet için bir tür pozitif ayrımcılık. Bir yandan bisikletli ulaşımı desteklenecek öte yandan arabalar için yoldaki yoğunluk azaltılacak. Tam bir 'kazan kazan yaklaşımı'; hem bisiklet hem araba kazanıyor.
***
İPUCU
Önemli olan bisikletin kaç vitesli olduğu değil, vitesin kuvvet kazancıdır. Aynakol küçük dişlisi ne kadar küçük, ruble büyük dişlisi ne kadar büyük olursa rampa tırmanışları o kadar kolay olur.
HAFTANIN ETKİNLİKLERİ
Tarih |
Düzenleyen |
Buluşma Yeri |
Saati |
Açıklama |
9 Eylül Çarşamba |
Vel-Esbid (Esk. Bisiklet Derneği) |
Kanlıkavak Gazebo Kafe |
19.30 |
Yeni başlayanlara uygun |
10 Eylül Perşembe |
Bisiklet Dostluğu |
Kanlıkavak Doğa Kafe |
19.00 |
Yeni başlayanlara uygun |
10 Eylül Perşembe |
PAB (Perş. Akşamı Bisikletlileri) |
EsPark AVM Bağlar Kapısı |
20.00 |
|
11 Eylül Cuma |
Dorlion Bisiklet Grubu |
Kanlıkavak Şans Kafe |
20.00 |
Yeni başlayanlara uygun |
15 Eylül Salı |
Doğa Es |
EsPark AVM |
20.00 |
|
Turlar hakkında ayrıntılı bilgi için düzenleyen grupların facebook sayfalarına bakılmalıdır.
BİSİKLOPEDİ
İnişlerde Dikkat Edilmesi Gerekenler
- Bisiklet hız sınırları aşılmamalı —şehir içi 30 km, şehirlerarası yollarda 50 km.
-
Bisiklet üzerinde temel duruş pozisyonu, güvenli ve konforlu bir iniş sağlar —dirsek ve dizler hafif kırık, aynakollar yere paralel ve seleye oturulmaz.
-
İnişlerinde viraja girilmeden önce güvenli hıza düşülmeli.
-
Soğuk havalarda, bir rüzgarlık özellikle inişlerde sağlığınızı korur.