Özelleştirilmesinden önce,
Mülkiyetinin yüzde 92'si SGK'ya (o dönemki SSK), yüzde 8'' ise Eskişehir Büyükşehir Belediyesi'ne ait olan 'Eski Otogarın' yıkımı sürüyor...
Bir süredir devam edilen çalışmada sıra, ana yapının yıkılmasına geldi...
Döneminde satışı bir hayli gündem olmuş, sonunda Sarar Ailesi tarafından satın alınmıştı...
Hemen satışın ardından,
Projeler hazırlanmış, planlar yapılmıştı...
Ancak sonrasında süreç durdu...
Artık özel bir mülkiyetti ve ne şekilde değerlendirileceği sahiplerinin vereceği karara bağlıydı...
O nedenle,
Neden uzun süredir, atıl bir şekilde durduğuna yönelik fikir yürütmek olanaksız...
Neyse,
Sonunda Sarar Grup kararını vermiş olmalı ki, yıkımına başlandı...
***
Eskişehir'de,
Gerek özel mülkiyete ait olması,
Gerekse mahkeme kararları nedeniyle 'atıl' durumda kalan yerler var...
Prof. Dr. Yılmaz Büyükerşen'in 1999'da göreve gelmesinin hemen sonra hazırladığı projelerden biri;
Merkez İşbankası binası ile karşı taraftaki 'Bayat Pazarı' bölgesi idi...
Ancak,
İşbankası ve onun devamındaki işyerlerinin bir bütün halinde, bir dönem 'Halkevi' olduğu gerekçesiyle mahkeme projeyi iptal etti...
Belki de,
1999'dan sonra,
Eskişehir'de ilk dönüşümün yaşanacağı bölge, bundan mahrum kaldı...
Öyle ki,
Mahkeme, buradaki yapının tarihi olması nedeniyle yıkılamayacağına karar vermesinden sonra, oradaki mülk sahipleri de o günden beri çivi bile çakamıyorlar...
***
Eski Otogar, Emek Otel, hemen arkalarındaki Gam Gam Un Fabrikasının bulunduğu bölge de öyle...
Aynı şekilde,
Salhane Köprüsünden Kentpark yönüne doğru, Porsuk'un her iki yakasında da düzenleme çalışmaları yıllar önce bitirilmiş olmasına karşın,
Gerek Tabakhaneler Caddesi tarafındaki,
Gerekse Sivrihisar Caddesi tarafındaki yapılaşma yenilenmediğinden yeni kullanım alanları yaratılmadığından, mülk sahiplerinin Büyükşehir Belediyesi'nin hazırladığı projeye rıza göstermemeleri nedeniyle,
Dönüşemeden, gelişemeden aynı 'ayın karanlık yüzü' gibi, öylece kaldı...
Örneğin,
Ben kendimi bildim bileli aynı halde duran Tabakhane Caddesindeki mobilya mağazalarının en azından Porsuk'a bakan tarafları, farklı ticari amaçlarla kullanılabilirdi...
Oralarda ışıl ışıl olabilir, Eskişehir'in yaşadığı dönüşümden en çok yararlanan bölge olabilirdi...
Olmadı, olamadı, 'özel mülkiyet' nedeniyle yapılamadı...
***
Umuyorum ve diliyorum ki,
Eski Otogar ve Emek Oteli'nin yıkılması,
Yerine yeni bir projenin hayata geçirilmesiyle,
Salhane Köprüsünden Tabakhane Köprüsüne kadar bölge, yepyeni bir kimliğe kavuşur, şehrin görülmeye değer yerlerinden biri haline gelir...