Olur mu olmaz mı,
Gider mi gitmez mi,
Kapanır mı kapanmaz mı diye şaşkın şaşkın birbirimize bakarken, göz göre göre gitti iyi mi?
Hasan Polatkan Havaalanından söz ediyorum...
Havaalanını kapatmaya kimsenin gücünün yetmeyeceğini söyleyenler,
Dahası konunun AKP hizmetlerini karalamak amacıyla yapılan bir algı çalışması olduğunu söyleyenler,
Daha da dahası,
Sivil havacılık hizmetlerinin Kemal Unakıtan ve Nabi Avcı tarafından şehre kazandırıldığını söyleyecek kadar şehirden bihaber olanlar,
Acaba son olup bitenler hakkında ne diyecekler?
Neyse biz bunları geçelim,
Konunun ciddiyetine su katmadan konuşalım...
************************
Benim anlamadığım mesele şu;
Zafer Havaalanına yıllık 1 milyon 300 bin yolcu garantisi verilmiş...
Kullanan yolcu sayısı 10 bin civarında...
Bunun da 8 bini iç hat, 2 bini de dış hat seferlerini kullanmışlar...
Peki Hasan Polatkan Havaalanının 100 bin civarındaki yolcusunu Zafer Havaalanına aktarınca ne olacak?
Açık, 1 milyon 300 binden 1 milyon 200 bine düşecek...
Zafer Havaalanı hemen hemen hiçbir şey kazanmayacak ama Hasan Polatkan Havaalanı hemen hemen tüm işlevini yitirecek...
Bu uygulamayla Zafer Havaalanı yolcu sayısı 1 milyona çıkacak mı?
Uygulamayla uçak kullanan kişi sayısı fazlalaşacak mı?
Bu uygulamanın,
Bir cebinden çıkarıp öbür cebine koymaktan bir farkı var mı?
Eskişehir'den al Kütahya'ya ver,
Sonra da 'Zafer Havaalanının kaybını bir miktar önledik' diye övün...
Eskişehir'in kaybettiği ne olacak?
Sonuçta devlet kaybediyor, ülke kaybediyor...
İnsanlar, 2 buçuk, 3 saatte Türkiye'ye gelecekler, havaalanından evlerine 2-2 buçuk saatte zor gidecekler...
************************
Anlamadığım diğer mesele de şu;
Özel sektör nasıl oluyor da bu kadar çabuk teslim oluyor?
Özel sektörün en büyük ölçeği arz-talep değil midir?
İnsanlar Zafer Havaalanına inmek istiyor olsalardı, bunu zaten talep ederlerdi...
Özel sektör de böyle bir talebi görmezden gelmezdi...
Diğer bir husus,
Hasan Polatkan Havaalanını kullanan 100 binin üzerinde yolcunun hepsi, Zafer Havaalanına inmeyi kabul etmeyecektir...
Ben olsam,
Eskişehir'e geleceksem ve artık uçakla gelemiyorsam, İstanbul ya da Ankara'ya iner, ardından da YHT'yi kullanırım...
Altıntaş semalarından Eskişehir'e ulaşmayı beklemek daha zor olacak...
En azından Eskişehir'de ikamet eden Emirdağlı ve diğer hemşerilerimiz için...
Hasan Polatkan Havaalanına da, Zafer Havaalanına da devam etsin uçuşlar...
Bakalım hangisi daha çok talep görecek?
Elbette karar vericiler, Eskişehir yanında Kütahya'nın hiçbir şansı olmayacağını çok iyi biliyorlar...
Neresinden tutarsanız tutun, elinizde kalıyor...
Ülke adına,
Ortaya çıkarılan bir artı değer yok...
Yaratılan bir katma değer yok...
************************
Biz elimizdekilere sahip olamıyoruz,
Kocaman kocaman projelerden söz ediyor, nasıl çağ atlayacağımızı, nasıl zengin olacağımızı birbirimize anlatıp duruyoruz...
Sahiden de çok merak ediyorum;
AKP'nin yerel yöneticilerinin ve milletvekillerinin bu durumu engellemeye güçleri yetecek mi yetmeyecek mi?
İzlemekten vazgeçecekler mi yoksa iyi niyet beyanının ötesinde müdahale edecekler mi?