'Eskişehir sanayisi büyüyecek,
Eskişehir gelişecek,
Eskişehir zenginleşecek...'
Çok güzel temenniler...
Sonra birden bir haber çıkıyor ortaya...
Ulaştırma Bakanlığı, havayolu şirketlerine gönderdiği bir yazı ile Eskişehir Hasan Polatkan Havaalanı yerine Kütahya Altıntaş'taki Zafer Havaalanının tercih edilmesini istiyor...
Derken başka bir iddia daha ortaya çıkıyor;
'Hasan Polatkan Havaalanı Nisan ayı sonunda uçuşlara kapatılacak...'
Şimdi ortada,
Yazının başında dile getirdiğimiz güzel temennilerde bulunanlar için 'gerçek bir samimiyet testi' var...
Tutumları ve gösterecekleri tepki, Eskişehir için gerçekte ne kadar samimi olup olmadıklarını anlamamıza neden olacak...
Eskişehir kamuoyu,
Hasan Polatkan Havaalanının yurt içi seferlerine de açılmasını isterken,
Bakanlık, tamamen kapatılmasını düşünüyorsa eğer,
Ortada çok ciddi bir sorun var demektir...
***
Zafer Havaalanı 2012 yılında uçuşlara açılıyor...
Artık ne menem bir şey olduğunu hepimizin öğrendiği yolcu garantili bir havaalanı...
Her yıl için garanti edilen yolcu sayısı 1 milyon civarında...
Bir yıl içinde kullanan yolcu sayısı ise 7-8 bin civarında...
Hata payı yüzde 97...
Aradaki fark, havaalanını işleten firmaya tıkır tıkır ödeniyor...
2044 yılına kadar da ödenecek...
Hasan Polatkan'dan ise 2021 yılı içinde 1498 yolcu iç hat, 97674 yolcu dış hat olmak üzere toplam 99172 yolcu geçiş yapmış.
İşte bütün dert,
100 bine yakın yolcunun Zafer Havaalanına kaydırılması...
Dönemin Ulaştırma Bakanı olan Binali Yıldırım, havaalanında yaşanan fiyaskoyu şöyle örtmeye çalışıyordu;
'Partinin kuruluşunu ilan etmek için Afyonkarahisar'ı seçmiştik.
O gün ben İstanbul'dan Afyon'a ancak 8 saatte gelebildim.
Bilecik üzerinden rampalarda kamyonların, tırların arkasından yavaş yavaş Afyon'a ancak gelebildim. O günler geride kaldı.
Artık Ankara'ya iki saatten az bir sürede gidiliyor.
İstanbul'a keza yine en fazla 3 buçuk saatte gidilebiliyor.
O yüzden de Afyon Zafer Havalimanı da istediğimiz yoğunlukta çalışmıyor.
Yolları bu kadar çok güzel yapınca insanlar Kütahya'ya gitmişken havaalanına gideceğine buradan devam edeyim İstanbul'a hemen varırım diye düşünüyor.'
Binali Yıldırım'ın söylediklerine inanmak
gerçekten zor...
Şaka gibi...
Öyleyse bile,
Ortada mutlak bir yanlış var...
Ya havaalanını yapmayacaktınız,
Ya da yolları...
'Yolları o kadar güzel yaptık ki, artık insanlar uçağa gereksinim duymuyorlar' gibi bir mantık, belki 30-40 yıl önce yapılmış bir havaalanı için söylenebilir...
Ancak 2012'de açılmış bir havaalanı için değil...
***
Zafer Havaalanının Eskişehir'e uzaklığı 123 kilometre...
Yaklaşık 1 saat...
Bunu bir kenara koyalım...
Hasan Polatkan'dan çoğunlukla Belçika-
Brüksel seferleri yapılıyor...
Bir de umre ve hac seferleri...
Brüksel seferlerini kullananların çok büyük çoğunluğu Emirdağlı...
Çünkü öyle bilinir ki,
Her Emirdağlının Brüksel'le illa ki bir bağlantısı vardır...
Ve bunların büyük çoğunluğu da Eskişehir'de ikamet ediyor...
Emirdağ'ın kendi nüfusu yaklaşık 45 bin...
Ve Eskişehir'de belki daha fazla Emirdağlı yaşıyor...
Zaten bu haber çıkar çıkmaz en büyük tepki onlardan geldi...
Brüksel'den Eskişehir Hasan Polatkan Havaalanına değil de, Kütahya Zafer Havaalanına inerlerse, 123 kilometre daha yol gelecekler...
Bu bile başlı başına bir eziyet...
Ulaştırma Bakanlığı,
Yaptığı yanlış hesabın faturasını Eskişehir'den ve Emirdağlı yurttaşlardan çıkarmaya çalışıyor...
Çünkü onlar da biliyor ki,
Böyle giderse Zafer Havaalanında hayvanlar otlayacak ve milyonlarca dolar ödenmeye devam edecek...
***
Evet, şimdi bir samimiyet testiyle karşı
karşıyayız...
Eskişehir'e milyonlarca dolarlık büyük yatırımların geleceğini söyleyenler,
Şu havaalanının kapatılması meselesine nasıl bakacaklar, fena halde merak ediyorum...