Okulların açıldığı, çocuklarımızın sabahın erken saatlerinde sokaklara, servislere, okul yollarına koşuştuğu bu günlerde hepimizin eğitimi ve okulu önemsememiz gerekiyor. Okullarda ve eğitimle ilgili kitaplarda genellikle eğitimi istendik davranış değiştirme süreci olarak tanımladılar. Acaba gerçekten eğitim istendik davranış değiştirme süreci midir? Yoksa eğitim her çocuğun içinde var olan ve her çocukta farklı olan cevheri ortaya çıkarma süreci midir? Her çocuğun içinde bir cevher vardır. Her çocuğun içinde bir takım gizil güçler vardır. O zaman eğitim; çocuklarımızın içindeki cevheri, gizil güçleri ortaya çıkarma süreci olarak tanımlanabilir mi? Eğitimi; çocuklarımızın içindeki cevheri ve gizil güçleri ortaya çıkarma süreci olarak tanımladığımız zaman her çocuğun farklı olduğunu, farklı özelliklere sahip olduklarını, sevgilerinin, mutluluklarının, yeteneklerinin, öğrenme ve gelişim özelliklerinin de farklı olduğunun farkına varmamız gerekiyor. Eğitim süreci ve eğitim sisteminin çocuklarımızı aynılaştırmasına izin vermeyelim. Soralım, sorgulayalım. Okulların çocuklarımızın içindeki cevheri ortaya çıkarması için ne yaptığını soralım, sorgulayalım. Velilere sesleniyorum. Veli toplantılarında veya farklı ortamlarda çocuğunuzun okuluna, öğretmenine sorun. Çocuğumun içinde nasıl bir cevher var? Bu cevherin ortaya çıkması ve işlenmesi için çocuğuma nasıl yardımcı oluyorsunuz?