ŞÜKRÜ ZENBEL

HIZ SABİTLEME SİSTEMİ NEDİR?

16 Ağustos 2019 23:58
A
a
Yol boyunca her an aracınızın hızınızı korumak, aracınızı belirli bir şeritte tutmak ve gaz pedalına düzenli olarak basmak gibi birçok ‘rutini’ sürdürmeniz gerekir. Ancak belirli bir süreden sonra bu çok basit işlemler, sürücü için oldukça zorlayıcı hale gelebilir. İşte Hız Sabitleyici Sistem tam olarak bu anda devreye girer. Her anlamda sürücü konforuna odaklanan bu özel sistem, aracın hızı belirli bir seviyeye sabitlendikten ve ayarlandıktan sonra sürekli aynı hızla devam etmesini sağlar. Bu durum, sürücü gaz ya da fren pedalına dokunur dokunmaz sonra erer ve daha sonra sürücü yeniden dokunana dek yeni değerlerle sabitleme işlemi devam eder. Otomobil, otobüs, kamyon ya da herhangi tipte bir araca uygulanabilen bu sistem, aracın otomatik ya da manuel vitese sahip olmasıyla da pek ilgilenmez.
 
İlk olarak 1900’lü yıllarda lüks segment araçlarda kullanılan bu özel sistem şimdilerde birçok marka ve modelde standart olarak sunulmaya başlandı. O günden bugüne dek, daha az stres duyduğunuz ve daha az yorulduğunuz, konforlu uzun yolculuklar sunmak için tercih ediliyor.
 
Hız Sabitleyici Nasıl Çalışır?
 Hız Sabitleyici Sistem, dört temel elemandan oluşur: Servo ünitesi, hız sabitleme elemanları, kumanda düğmeleri ve elektrik kontrol ünitesi. Direksiyon üzerine veya çevresine yerleştirilen bir kol vasıtasıyla aktif hale getirilen sistemin araçlara sonradan eklenme süreci de oldukça basittir. Bu kol üzerinde bulunan ON tuşu ile sistemi aktif hale getirebilirsiniz. Artı (+) tuşunu aracın hızı artırmak, eksi (-) tuşunu ise aracın hızını azaltmak için kullanabilirsiniz. Bu değişiklikleri yaptıktan sonra eski hıza dönmek isterseniz de ‘reset’ tuşuna basarak kolayca bu işlemi tamamlayabilirsiniz.
 
Bu sistem aracılığıyla direkt olarak elektronik kontrol ünitesine bağlanan fren, debriyaj, gaz ve direksiyon sistemi sensörleri, hızlı bir şekilde isteğinize yanıt verir ve çalışmaya başlar. Sistemi aktif hale getirdikten sonra hızınız 40 km/s’yi aşar aşmaz cruise kontrol devreye girer ve yakıt valfine müdahale ederek yakıtın o andaki hıza göre ya da istediğiniz hızda sabitlenmesini sağlar. Sistemi dilediğiniz zaman gaz ya da fren pedalına basarak sıfırlamanız mümkündür. Bu noktada önemli bir parantez açmak gerekirse Hız Sabitleyici Sistem, frenleri kullanmaktan çok, motora verilen yakıtı azaltır ve motor üzerinden hızı azaltma işlemini uygular. Rampa aşağı gidişlerde bu özelliği devreye sokulmazsa aracınız sabit hızda kalmaz, daha da hızlanır.
 
Hız Sabitleyici Sistem Yakıt Tasarrufu Sağlar mı?
 Bu sistemin tercih edilmesinin en büyük sebeplerinden biri, ana yol ve otobanlarda ciddi anlamda yakıt tasarrufu sağlamasıdır. Hız Sabitleyici Sistem, ağırlıklı olarak frenleri devreye alıp devreden çıkarsa da asıl görevlerinden biri de motora verilen yakıtı azaltarak aracın hızını yavaşlatmaktır. Bu sayede ortalama %25 oranında yakıt tasarrufu sağlar.
 
Hız Sabitleyici Sistem Sonradan Takılır mı?
 Hız Sabitleyici Sistem, montajlanabilir bir sistemdir; ancak araç sisteminin bu sistem ile uyuşması gerekir. Bu nedenle aracınıza bu sistemi eklemek isterseniz araç sağlayıcınızla görüşerek konuyla ilgili net bilgi alabilirsiniz.
**

HONDA CIVIC MAKYAJLANDI
Yaklaşık 3 yıl önce Eylül 2015 tarihinde ilk olarak ABD’de yapılan tanıtımın ardından, yeni Honda Civic makyaj operasyonu geçirdi. Diğer taraftan Honda Civic makyaj operasyonu hafif bir şekilde gerçekleşmiş denilebilir. Tamponun orta altından yukarı doğru bağlanan detaylar artık yer almıyor. Onun yerine alt tampon aynı renk olmak üzere kıvrımlı bir şekilde düz devam ediyor. Ön panjurun krom yerine parlak siyah renk kullanılması da dikkat çekiyor. Ancak hatırlanacak olursa; Civic HB versiyonunda zaten bu panjur yer alıyordu.
**

HYUNDAI’DEN SOLAR
ŞARJ ADIMI
Son zamanlarda geliştirdiği teknolojilerle otomobillerinin kalitesini ve konforunu artıran Hyundai, son olarak solar şarj sistemini tanıttı. Bu yeni teknolojinin özellikle hibrit ve tamamen elektrikli modellerde kullanılacak. Bu sayede araçların yakıt verimliliği ve sürüş menzilleri de artırılmış olacak.
Bu sistem ilk olarak Yeni Sonata Hybrid modelinde kullandı. Aracın elektrik güç kaynağını destekleyerek yakıt sarfiyatı elde ediyor. Aynı zamanda çevreye saldığı emisyon seviyesini de düşürmüş oluyor. İlerleyen dönemlerde diğer Hyundai modellerinde de kullanılacak olan bu sistem, markanın mobilite kavramına da bakış açısını gözler önüne seriyor. Sadece çevre dostu modeller değil aynı zamanda içten yanmalı motorlara sahip Hyundai modelleri de bu sistemi kullanabilecek. Bu sayede daha az yakıt tüketilerek çevreye karşı sorumluluk da artırılacak.
 
1000
icon

Henüz yorum yapılmadı,
İlk Yorum yapan siz olun...

alinti yazarlar ALINTI YAZARLAR
hava durumu HAVA DURUMU
anket ANKET

e-gazete E-GAZETE
sayfalar SAYFALAR
arşiv HABER ARŞİVİ
linkler LİNKLER
duyurular DUYURULAR
Bu haber ilginizi çekebilir! Kapat


Eskişehir haberleri ve Eskişehirspor haberleri için gerçek kaynağınız Son Haber Gazetesi