SEMİH DEMİRAL

İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ’NDE EĞİTİM VE ETKİLİ İLETİŞİMİN ÖNEMİ

13 Şubat 2020 00:05
A
a
İş Sağlığı ve Güvenliğinde Eğitim ve çalışanlar ile etkili bir iletişim kurulması çok önemli bir husustur. İSG Kanunu gereğince İşverenlere çalışanlarına belirli konularda eğitim vermesi, iş ile ilgili hususlarda bilgilendirme yapması ve çalışanlara iş ile ilgili hususlarda bilgi ve görüşlerini alması gerekmektedir.
Çalışanların yaralanma ve hastalıklarının önlenmesi için iş sağlığı ve güvenliği bilgilerinin etkili bir şekilde iletilmesi çok önemlidir. Ancak mesajınızın iletildiğinden nasıl emin olabilirsiniz? Daha etkili bir iş sağlığı ve güvenliği iletişimi için bazı önemli ipuçları vardır. Etkili iletişimin dört anahtarı şunlardır:
1. Etkileşimli olmak. Her iki yönde de iletişimin kurulmasıdır. İş sağlığı ve güvenliği hakkında konuşmak ve çalışanların problemlerini ve önerilerini dinlemek demektir. İSG Kurulu toplantıları, Günlük ve Haftalık toplantılar, Performans değerlendirme çalışmaları vb.
2. Bilgilendirici olmak. Çalışanlara her koşulda güvenli bir şekilde çalışmak için bilmeleri gerekenleri anlatmaktır. Eğitimler, seminerler, işbaşı konuşmaları yapmak vb.
3. Olumlu ve Yapıcı olmak. İş sağlığı ve güvenliğini artırmak, kaza ve hastalıkları önlemek için fikir ve bilgi alışverişine odaklanmaktadır. Ramak kala sistemi kurmak, öneri sistemi kurmak, şikâyetleri dikkate almak vb.
4. Üretken olmak. Çalışanlarla başarılı bir şekilde etkileşim kurmanıza ve İş sağlığı ve güvenliği mesajınızı duyması gereken herkese yaymanıza olanak tanır. Bilgi panoları, bilgi ekranları, broşürler vb.
İletişim engellerine dikkat edilmelidir. Ne yazık ki, çok sayıda engel iletişimin bozulmasına neden olabilir. Örneğin:Bir kerede çok fazla bilgi iletiliyorsa, çalışanların tüm bu farklı iletileri bir kerede alması zor olabilir. Mesajlarda netlik yoksa kafa karıştırıcı veya belirsizse, bir çalışanın gerçekte duydukları söylemek istediğinizden oldukça farklı olabilir.
Beklentiler açıkça tanımlanmadıysa, sonuçlar sizi rahatsız edebilir. İletişiminizin bir sonucu olarak ne olmasını beklediğinizi bilmek ve ifade etmek önemlidir. Çalışanların yanıtlarını dikkatle dinlemek için zaman ayırmadan bir güvenlik mesajı iletirseniz, iletişim eksik olur. Unutmayın, başarılı olmak için konuşmanız ve dinlemeniz gerekir. Çalışanların endişelerini ve önceliklerini dikkate almazsanız, söylediklerinizi dinlemeyebilirler. Ve etkili güvenlik iletişiminin her zaman verilecek bir mesajla başladığı unutulmamalıdır. Mesaj, kafanızdan çalışanlarınızın zihinlerine ve kalplerine aktarmak istediğiniz güvenlik bilgisidir.
Konuşmadan önce, ne söylenmek istendiği dikkatlice düşünülmeli,  yapılmak istenen her bir nokta hakkında olabildiğince açık olunmalıdır. Düşünceler iletişim için mantıklı bir sıraya oturtulmalıdır. Beklentiler net bir şekilde ifade edilmelidir. Çalışanların onlara söylenenlerin bir sonucu olarak harekete geçmesini bekliyorsak bu işlemin ne olduğu konusunda net olunmalıdır.
İletişim basit tutulmalıdır. Her seferinde basit ve doğrudan ifade edilen bir emniyet mesajının duyulması ve anlaşılması daha kolaydır. Mümkün olduğunca hassas olunmalı, ne söylemek istediğimizi açıklamak için somut dil ve örnekler kullanılmalı, böylece yanlış yorumlara neden olmayacaktır.
Kısa ve öz olunmalı. Sadece söylenmesi gerekenler söylenmelidir. Pek çok ekstra kelime sadece konuyu karıştırır. Gerektiğinde uygulamalı olarak eğitim verilmelidir. Çalışanlar genellikle görerek ve yaparak daha iyi öğrenir ve daha fazla iş sağlığı ve güvenliği bilgisini saklarlar.
Mesajlar gerektiğinde tekrarlanarak önemi ifade edilebilir. Bu konuda yapılan araştırmalar, bir İş sağlığı ve güvenliği mesajının çalışanlara ulaşmak için genellikle birkaç farklı şekilde tekrarlanması gerektiğini göstermektedir.
İş sağlığı ve güvenliği eğitimleri ve etkili iletişim neden önemlidir. İş sağlığı ve güvenliği bilgilerinin etkili bir şekilde iletilmemesi ciddi olumsuz sonuçlara yol açabilir: İş kazaları, yaralanmalar ve hastalıkların artışı, çalışma iş gününde düşmeler, üretim kayıpları, verimlilik kayıpları, çalışanlar tarafından yapılan risk alma durumları, yüksek tazminatları ve sağlık sigortası maliyetleri, malzeme, ekipman veya tesiste hasar (örneğin, dikkatsizlik veya bilgi eksikliğinden kaynaklanan bir işyerinde yangın çıkması gibi), toplum ve çevreye yönelik riskler (örneğin, tehlikeli kimyasalların çevreye yayılması veya uygun olmayan şekilde atılması)
Güvende kalın.
 
1000
icon

Henüz yorum yapılmadı,
İlk Yorum yapan siz olun...

alinti yazarlar ALINTI YAZARLAR
hava durumu HAVA DURUMU
anket ANKET

e-gazete E-GAZETE
sayfalar SAYFALAR
arşiv HABER ARŞİVİ
linkler LİNKLER
duyurular DUYURULAR
Bu haber ilginizi çekebilir! Kapat


Eskişehir ve Eskişehirspor haberleri için gerçek kaynağınız Son Haber Gazetesi