İrfan Akkaya

KARA GÜN DOSTU

1 Nisan 2020 00:05
A
a

Corona tehdidiyle yaşamaya başladığımız bugünlerde bisikletin bir acil durum dostu olduğu açıkça görülüyor.
Afet, salgın ve benzeri nedenlerle ortaya çıkan toplumsal sorunlar her zaman ulaşımı aksatabilir. Yolların yıkılması, elektrik kesintisi, akaryakıt yokluğu, para ve bankacılık düzeninin bozulması gibi engeller ulaşımın aksamasına, durmasına neden olabilir.
Taşıtların içinde bir tek bisiklet sıralanan bu kara senaryolardan etkilenmiyor. Hiçbirisi bisikletli ulaşıma engel olmuyor. Özellikle kent içi kısa mesafelerde yolların, taşıtların işlemediği durumlarda bile pedallar dönmeye devam ediyor.
Corona salgını öncesinde gündemimiz neydi? Eskişehir’e yapılacak yeni bisiklet yolları, belediyenin yeni bisiklet projeleri. “Haydi Eskişehir Bisiklete Projesi” “Bisikletini Hatırla Kampanyası” vs.
Şimdi bisikletli ulaşım projelerine bir de acil durum önlemleri perspektifinden bakalım. Bisikletli ulaşımın ne kadar yaşamsal olduğunu görelim.
Çeşitli nedenlerle ortaya çıkan toplumsal yıkımlar ulaşımı engelleyebilir. Bu durumda bisiklet yolu yapan, bisikletli ulaşımı destekleyen belediyeler öne çıkar. Böyle  kentlerde yaşamak daha güvenli olur. Herkes ulaşımın sürdüğü, temel ihtiyaçların ve yardım hizmetlerinin karşılandığı bir kentte yaşamak ister.
Günbegün Corona tehdidi artıyor, insanların hareketleri kısıtlanıyor, sokağa çıkmak yasaklanıyor.
Yasaklardan, kısıtlamalardan en az biz bisikletliler etkileniyoruz. Bisikletimiz üzerinde olduğumuz sürece öteki kişilerden uzak kalıyoruz. Uzmanların Corona’ya karşı önerdiği güvenli mesafeyi koruyoruz.
Böylece evimizden çıkmak zorunda kaldığımızda —örneğin yiyecek için uzak marketlere bile— güvenle gidip gelebiliyoruz.
Dahası bisikletin sunduğu fırsatları karantinadaki insanlarla paylaşabiliyoruz. Yaşlı ve hastalara ilaç ve temel ihtiyaçlarını karşılamada destek olabiliyoruz.
En önemlisi de bütün bunları yaparken trafik yükünü artırıp başkalarının ulaşım ve yardım ihtiyaçlarının karşılanmasını güçleştirmiyoruz.
Bütün bunlar açıkça gösteriyor, bisikletin kara gün dostu olduğunu. Belediyemizin niyet ettiği bisikletli ulaşım projelerini ivedilikle başlatması ve tamamlaması gerektiğini.
Kötücül bir Nisan şakası gibi yaşadığımız Corona distopyasından bir an önce uyanıp bahara pedallamak dileğiyle.
-------------------------------------------------------
BİSİKLOPEDİ
ŞEHİR BİSİKLETİ

Şehir bisikletleri kent içi ulaşım ve bisiklet gezileri için tasarlanmışlardır. Rahat seleleri sürüş konforunu artırır, sürücüye dik oturma fırsatı sunar. Çamurlukları ve bagajları standart donanımlarıdır.
Şehir bisikletlerinin üstünlükleri:
1. Dik oturarak sürüş olanağı sunar.
2. Uzun sürüşler ve kamplı turlar için uygundur.
3. Büyük bagajlar ve ağır yükler taşınabilir.
Eksileri:
1. Amortisör olmayan modeller bozuk zeminlerde sürüş konforunu düşürebilir.
2. Dik oturuş nedeniyle rüzgar direnci artar. Rüzgarlı havalarda yol almak güçleşebilir.
 
1000
icon

Henüz yorum yapılmadı,
İlk Yorum yapan siz olun...

alinti yazarlar ALINTI YAZARLAR
hava durumu HAVA DURUMU
anket ANKET

e-gazete E-GAZETE
sayfalar SAYFALAR
arşiv HABER ARŞİVİ
linkler LİNKLER
duyurular DUYURULAR
Bu haber ilginizi çekebilir! Kapat


Eskişehir haberleri ve Eskişehirspor haberleri için gerçek kaynağınız Son Haber Gazetesi