Veysel Kocaoğlu adlı bir okurumdan mail aldım.
Mailde yazılanları aynen aktarıyorum.
'Merhabalar; 29.01.2019 salı günü başımdan geçen bir olayı anlatmak istiyorum.'
'Eskişehir Türk Telekom İl Müdürlüğüne acil bir işimden dolayı saat 17.04'te gittim. Kapıda mesai saatlerinin 08.30-17.30 yazmasına rağmen bana binanın kapandığını söylediler.'
Haber aynen böyleydi.
Bu haberin fazlasıyla ilgimi çekmesi aynı gün yaklaşık 17.02 civarlarında benimde oraya gitmemdi.
Yanımda bir abim vardı. Birlikte içeri girdik.
Hiçbir müşteri olmamasına rağmen, bir görevli esneyerek 'kasa kapandı işlem yapamıyoruz' dedi.
Mademki 17.00'de kasa kapanıyor işlem yapılmıyorsa bu saatten sonra işlem alınmıyor diye bilgilendirme yapılsın ki bizler de 17.00'den sonra gitmeyelim.
Ya da kasa kapatılmasın, içerde hiçbir müşteri yoksa vatandaşın işi görülsün.
***
Başka bir gün, yolumun üzerindeki restoranda girerek 'yemek paketi' siparişi verdim.
Sonrasında ziyaretime geleceğini söyleyen bir arkadaşım aradı.
Arkadaşım da geleceği için, ilave yemek yaptırmak istedim.
Görevli, yanındaki arkadaşına dönerek, üfleyerek baktı.
O esnada kafamı çevirince yaptığı davranışı gördüm.
Üfleyen kadın, oranın aynı zamanda müdiresiymiş.
Yani personele rol model olacak kişi.
Siparişi tamamıyla iptal ettim.
Firmaların genel müdürlükleri;
Pazarlama stratejilerini kullanarak, çeşitli kampanyalar yaparak, müşteri potansiyelini yükseltmek adın kılı kırk yararken, alttaki görevlinin müşteri ilişkilerini, iletişim bilgisini bilmemesi, müşteri potansiyelini hayli düşürmektedir.
Genel Müdürlüklerin, etkili ve sağlıklı bir iletişim kurmaları adına, personellerini eğiterek iş başına getirmeleri bence çok önem arz etmektedir. Sevgiyle kalın.