Şehir içerisinde kalan 'çevre yolu' artık Eskişehir'in trafik yükünü çekemiyor.

Özellikle sabah ve akşam saatlerinde trafik öyle bir sıkışıyor ki, araçlar artık adeta gıdım gıdım yürüyor.

Hastaneye acil bir hasta yetiştirecek ambülans veya yangına müdahale için zamanla yarışacak itfaiye araçları bile yoğun trafiğe takılıyor zaman zaman.

Şehrin bir ucundan organize sanayi bölgesindeki fabrikaya işçi taşıyan servis araçları 25-30 dakikada alması gereken mesafeyi aşırı araç yoğunluğu nedeniyle 60 dakikada alıyor.

Bu süre zaman zaman da 80 dakikaya kadar çıkıyor.

İşçiler mesaisine geç kalıyor, araçlar nerede ise iki kat yakıt harcıyor.

Bu iki türlü ülke ekonomisine zarar…

Birincisi; boşa harcanan yakıt, benzin veya mazot.

İkincisi ise; işçiler mesailerine zamanında yetişemediklerinden dolayı yaşanan üretim kaybı.

* * *

Yaşanan bu büyük sorunun çözümü konusunda Sanayi Odası Başkanı Celalettin Kesikbaş, haklı olarak yakınmaya başladı.

Geçtiğimiz günlerde çevre yolu üzerindeki yaşanan trafik sorununu fotoğraflayarak sosyal medyasından paylaştı.

100 bin kişiyi ilgilendiren soruna dikkat çekti.

Sadece trafik sıkışsa tamam!

Ancak yaşanan bu trafik sıkışıklığı her gün trafik kazalarına da neden oluyor.

Bu kazaların bazıları ise maalesef ölümlü kazalar.

Yıllardır konuşuyor, Eskişehir'e her gelen başbakan, bakanlar ve şehrimiz milletvekillerine Eskişehir'in yeni bir çevre yoluna ihtiyacı var. 25-30 yıldır programa alınacak diye dört gözle bekliyoruz. Planlar üzerinde yapılacak olan yeni çevre yolu gözüküyor. Kuzey ve Güney Çevre Yolu diyorlar.

Ancak başbakanlar, bakanlar, milletvekilleri söz verdikleri Kanlıpınar yokuşunu çıkınca unuttular.

* * *

Hadi bakalım inşallah!

Sanayi Odası Başkanı Celalettin Kesikbaş, çevre yolunda yaşanan trafik sıkışıklığı sorunun çözümü için rapor hazırladıklarını söylemiş.

Hazırladıkları raporları ilgililere sunmuşlar.

* * *

Sayın Kesikbaş'ın ilgilenmesi tabii ki önemli.

Ancak bu sorunu Ankara'daki makamlarında oturanlar bilmiyor mu?

Bal gibi biliyorlar.

Ama bilinen nedenden dolayı Eskişehir'e 'üvey evlat' gözüyle bakıyorlar.

Hadi geçmiş hükümetler Eskişehir'in bu önemli sorunu görmedi!

Veya görmezden geldi diyelim.

Ama geçmişteki iktidarların hiçbiri AK Parti iktidarı gibi 18 yıl görevde kalmadı.

18 yıldır cumhurbaşkanları, TBMM başkanları, AK Parti Genel Başkanı, başbakan, bakanlar, müsteşarlar, genel müdürler, Ankara'dan Eskişehir'e veya Bursa'ya gelip giderken mutlaka mevcut çevre yolunu! Kullandılar.

Onlar bu sorunu görmediler mi?

Tabii ki görmediler.

Çünkü cumhurbaşkanları, TBMM başkanları, başbakan ve bakanlar bu yoldan gelip geçerken, güvenlik açısından diğer araçların girmemesi için yolu trafiğe kapattılar.

Gelip geçen devlet büyükleri de, o boş yolu görünce, 'hani nerde yakındığınız trafik sıkışıklığı' diyerek bize inanmadılar!

* * *

Sonuç olarak Ankara'da önemli makamlarda oturan devlet büyüklerimiz, Sanayi Odası'nın hazırlamış olduğu 'çevre yolu' raporuna göz atma zahmetinde bulunurlarsa, yıllardır şehrin en büyük kanayan yarasına merhem olmak adına bir an evvel Kuzey-Güney çevre yolunun yapımı için kazmayı vururlar.

AK Parti hükümetinin en başarılı olduğu hizmetlerden birisi yol.

Son yıllarda çok önemli yollar yapıldı.

Nerede ise İzmir'den Ardahan'a kadar çift yönlü yollar inşa ettiler.

Ama her seferinde Eskişehir'i ES geçtiler.

İnşallah Sanayi Odası'nın raporu sonuç verir de Eskişehirlilerin özellikle de Organize Sanayi Bölgesinde çalışanların yıllardır çektikleri çile de sona erer.

* * *

Koku alkolden kaynaklanıyor!


Şeker Fabrikasının her yıl pancar alım ve işlemeye başladığı dönemde şehir de ağır koku oluşuyor.

Bu koku geçmiş yıllarda nerede ise Çukurhisar'a kadar gidiyordu.

Sorduğumuz da 'şilembe kokusu' deniliyordu.

Bazılarımız ise kokunun Şeker Fabrikası'ndan geldiğini bilmediğimiz için, 'Büyükşehir Belediyesi'nin Alpu yolundaki arıtma tesislerinin kokusu' diyordu.

Ancak Büyükşehir Belediyesi yetkilileri şehirdeki kokunun kesinlikle Alpu yolundaki arıtma tesislerinden kaynaklanmadığını üzerine basa basa ifade ettiler.

Sonunda kokunun Şeker Fabrikası'ndan geldiği kesinleşti.

* * *

Yukarıda da belirttiğim gibi koku sadece bu yıl değil, geçmiş yıllarda da pancar işleme dönemi başlayınca oluyordu.

Eskişehirlilerin baskısı sonunda Şeker Fabrikası'nın yöneticileri bacalara filtre taktırarak kokuyu en aza indirdiler.

Ancak bu yıl pancar alım ve işleme döneminin başlamasıyla birlikte tekrar Şeker Fabrikası'ndan geçmiş yıllardaki gibi ağır koku şehre yayılmaya başladı.

Eskişehir Şeker Fabrikası Müdürü Mehmet Yüksel'e, 'Bacalara geçmiş yıllarda filtre takıldı. Koku azalmıştı. Bu yıl koku yeniden ağırlaştı. Bunun gerekçesi nedir?' diye sorulduğunda 'Alkolden' diye cevapladı.

'Yani soluduğumuz alkol kokusu mu?' dediğimiz de şu cevabı verdi:

'Eskişehir şeker fabrikası sadece kristal şeker üretmiyor. Bunun yanında ürettiği melas ile alkol de üretiliyor. Eskişehir Şeker Fabrikası Türkiye'de alkol üreten 3 fabrikadan birisi. Fabrikamızda Pandemi sürecinde günde yaklaşık 50 bin litre alkol üretimi yapıldı. Günde yaklaşık 40 ila 50 bin litre arasında alkol üretimi devam etmektedir. Bu pandemi sürecinde ülke ekonomisine katkısı en büyük şekilde bir dezenfektan ve kolonya üretimiyle birlikte piyasayı dengelemiş, ülkemizin ihtiyacı olan alkolü karşılamaktadır. Pancardan alkol üreten Türkiye'de 3 tane fabrikadan birisi de Eskişehir'dir ve Eskişehir'in gurur kaynağıdır'.

* * *

Mart ayının ortalarından itibaren Türkiye'yi de etkisi altına alan Covid-19 virüsü ile mücadele etmek, bulaş riskini azaltmak için uzmanlar, su ve sabunun bulunmadığı yerlerde alkol bazlı dezenfektan veya 80 derece alkole sahip kolonya ile ellerimizi temizlememizi öneriyorlar.

Bu nedenle son 7-8 aydır tüm yurtta alkol bazlı dezenfektan ile kolonya tüketimi ciddi artış gösterdi.

Alkolü de şeker fabrikaları işledikleri pancardan üretiyorlarsa, insan sağlığı açısından şehre yayılan bu kokuya zorunlu olarak burnumuzu tıkayacağız.

* * *

Eskişehirspor'un son 5 sezonda 24 puanı silindi!

TFF 1. Lig ekibi Eskişehirspor'un başı puan silme cezalarıyla dertte. Mali açıdan ciddi sıkıntılar içerisinde bulunan Siyah-Kırmızılı Kulüp, son dönemde en çok puanı silinen takım oldu.

Türkiye futbolunun köşe taşlarından olan Eskişehirspor, mali olarak içine düştüğü zor günleri atlatmaya çalışırken geçmiş yönetimlerin faturasını ödemeye devam ediyor.

TFF 1. Lig'de yer alan, transfer yasaklarıyla boğuşan, eski alacakları ödeyemediği için birçok davayla karşı karşıya olan siyah-kırmızılı kulübün bir kez daha puanı silindi.

Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) Ankaraspor ile birlikte Eskişehirspor'un 3 puanını sildi. Böylece Eskişehirspor, 5 hafta geride kalan ligde -1 puana geriledi.

Pandemi sayesinde kurtuldu

Eskişehirspor son 5 yılda en çok puanı silinen ekip oldu. Kırmızı siyahlıların son 5 sezonda toplam 24 puanı silindi!

Söz konusu dönemde en çok puan geçen sezon silindi. Kulübün toplam 15 puanı silindi. Geçen sezonu 12 puanda bitiren Eskişehir, pandemi gerekçesiyle küme düşme kaldırılınca TFF 1. Lig'de devam edebildi.

Bu sezon da 5 maçta 3 beraberlik alan kulüp 3 puanla 16. sırada yer alıyor. Ancak puan silmenin de yansıtılmasından sonra sıfır puana düşecek.

Hangi sezon, kaç puan silindi?

2020-21 Sezonu:

ESKİŞEHİRSPOR -3

2019-20 Sezonu:

ESKİŞEHİRSPOR -15

2017-18 Sezonu:

ESKİŞEHİRSPOR -3

2016-17 Sezonu:

ESKİŞEHİRSPOR -3

* * *

Cimriliğin sonu

Cimri bir adam, tüm mal varlığından emin olmak için her şeyini satar ve altına çevirir.

Altınları yer altına gömüp ara sıra kontrol eder.

Bir gün bir işçisi onu ararken cimriyi altınları gömdüğü yeri keşfeder.

Gece vakti altınların olduğu yere gidip, tüm altınları çalar.

Cimri altınların gömülü olduğu yere geldiğinde tüm altınlarının çalındığını anlar.

Ağlaya ağlaya kendini perişan eder bir vaziyette iken; bir komşusuna durumu anlatır.

Komşusu ona şöyle der:

'Kendini üzme artık, bir taş alıp aynı çukura koy ve o taşın altınların olduğunu düşün. Çünkü kullanmayı hiç düşünmediğine göre taş da aynı işi görecektir.'

*-*****