Televizyonda trafik sorununu tartışıyor politikler. İkieylül Caddesi trafiğe açılsın mı, açılmasın mı vs…
Dünyanın hiçbir kentinde yeni yol açarak trafik sorunu çözülmüyor. Yeni yol yaparak trafik sorununu çözmeye çalışmak obez bir insanın kemerinde yeni bir delik açmaya benziyor. Sorunu çözmüyor; besliyor, büyütüyor.
Ama yol yapmazsanız trafik sorunu çözülüyor. Ben söylemiyorum, Prof. Dr. Haluk Gerçek'e ait bu sav. Sürdürülebilir kent, ulaşım konularının duayeni Haluk Hoca Güney Kore'nin başkenti Seul'den örnek veriyor:
Seul Belediyesi trafik sıkışıklığını azaltmak için günde 170 bin aracın geçtiği yolu yıkıyor. Trafik sıkışıklığını azaltmak için yol yapmıyor, yıkıyor. Sonunda, yolu yıkarsanız trafik artar diyenler haksız çıkıyor. Trafik rahatlıyor, bölge yeni bir çekim merkezi haline geliyor.
Paris'te de hedef bu. Belediye Başkanı Anne Hidalgo herkesin işine, evine ya da istediği herhangi bir yere yürüyerek ya da bisikletle 15 dakikada ulaşabileceği bir şehir yaratmak istiyor. Hiç kimse Amsterdam'da Kopenhagda'da araba ile kent merkezine ulaşamamaktan şikayet etmiyor. Arabasıyla gelen kentin dışında park ediyor, yürüyerek, bisiklet ile istediği yere ulaşabiliyor.
Dünyada işler böyle gelişiyor, Eskişehir için de bunun yapılması gerekiyor. Yeni yol yapmak, kavşak açmak, otopark kurmak değil, toplu taşıma sistemini geliştirmek gerekiyor.
Bu gerçeklere gözlerimizi kapatmak, kafamızı kuma gömmekten daha azı olmuyor. Kent merkezine yol, otopark yapmak, yeni kavşaklar açmak insanları arabalara yönlendiriyor. İhtiyacımız olan şey bunun tersine araba kullanım alanlarını azaltacak önlemler gerekiyor.
Bugün tartışılması gereken İkieylül Caddesini trafiğe açmak, Alanönü'ne yeni kavşak yapmak, yeni otoparklar açmak değil;
  • Atatürk ve Yunusemre caddelerini de trafiğe kapatmak,
  • Kent merkezine otomobil girişini ücretlendirerek, sınırlandırmak,
  • Merkeze giden yollarda otobüs ve bisiklet öncelikli şeritler yaratmak,
  • Toplu taşıma sistemini geliştirmek, Estram'ın konforunu artırmak,
  • İşlevsel bir bisiklet paylaşım sistemi kurmak, bisiklet yollarını geliştirmek,
  • Güvenli bisiklet park yerleri açmak, olabilir.
Aklın yolu birdir ve bunları politikler de bilir. Dilerim bir gün yöneticilerimiz de araba üreticilerini ve kullanıcılarını —işverenlerini— ürkütme korkularını aşabilir.


-------------------
BİSİKLOPEDİ
DİZ SAĞLIĞI
Diz sağlığı için bisiklet doğru kullanıldığında sorun kaynağı değildir.
Diz sağlığı için dikkat edilmesi gereken ilk şey sürüş öncesi açma-germe ve ısınma egzersizleridir.
Sık karşılaşılan diz sorunları, bisiklet diz ağrısı, diz kapağında sıvı birikmesi, diz kilitlenmesi ve menisküstür.
Diz Sağlığı İçin Kaçınılması Gereken Şeyler
  • Fazla kilo
  • Susuzluk
  • Aşırı zorlama
  • Darbeler
Diz Sağlığı İçin Yapılması Gerekenler

--------------------------
Haftanın Etkinlikleri
Tarih Düzenleyen Buluşma Yeri Saati Açıklama
19 Şubat
Çarşamba
Vel-Esbid
(Esk. Bisiklet Derneği)
Kanlıkavak
Doğa Kafe
19.30 Yeni başlayanlara uygun
20 Şubat
Perşembe
PAB
(Perş. Akşamı Bisikletlileri)
EsPark AVM
Bağlar Kapısı
20.00
21 Şubat
Cuma
Dorlion
Bisiklet Grubu
Kanlıkavak
Doğa Kafe
20.00 Yeni başlayanlara uygun
25 Şubat Salı Doğa Es
Bisiklet Grubu
EsPark AVM 20.00
Turlar hakkında ayrıntılı bilgi için düzenleyen grupların Facebook sayfalarına bakılmalıdır.