Eskişehir'de bisikletli ulaşım kolay. Kent düz ova, küçük — başından sonuna 15-20 kilometre. İklim de uygun, aşırı yağışlı, soğuk gün sayısı az. Bisiklet için her şey tamam.
Zorluklar yok mu? Var, tabi ki. Onları da paylaşalım.
Trafik yoğunluğu, Odunpazarı trafiği, Yunusemre ve Mustafa Kemal Atatürk caddeleri, İsmet İnönü, Bağlar çok tehlikeli. Buralara bisiklet yolu şart. Ben ara sokakları seçiyorum ama çok dolanıyor ve uzuyor, yol. Bisiklet yolu olsa hızla, çok kısa sürede ilerlenebilir.
Eski Demiryolu Hastanesinin önü, çok kullandığım ve zorlandığım başka bir yol. Bazı bölümlerde daralan yol çok tehlikeli. Özellikle fabrika girişindeki virajda görüş açısı da sıfır. Burada arabaların yarattığı tehdit ölümcül.
Devamında Kütahya Caddesi daha geniş, rahat ve güvenli. Ancak sonundaki çevre yolu üst geçidi, Basma Köprüsü belki de bisiklet için Eskişehir'in en tehlikeli noktasıdır. Hem yol dar, hem keskin bir viraj, hem de araçlar çok hızlı.
Eczacılık Fakültesine çıkan üst geçitte de benzer bir tehlike yaşanıyor, aslında. Neyse ki burada viraj yok, görüş açık.
Osmangazi Üniversitesinden Sazova parkına giden yol boyunca ve üst geçitte kaldırımlar kullanılabiliyor. Kaldırımdan gidildiği sürece burası güvenli.
Bir de uzun mesafeler ve rampalarımız var.
Uzun yollar çok değil, küçük kent Eskişehir. Bisikletle gidilebilecek en uzun yollardan birini pedallıyorum her gün. Sümer'den Sultandere'ye 15 kilometre. Benim gibi bisiklet tutkunu kişiler dışında ulaşım için biraz uzunca. Ama şunu da belirtmeliyim, toplu taşıma ile aynı sürede ulaşılıyor bisiklet ile —bir saat.
Rampalar: Odunpazarı, Yenikent, Tepebaşı. Bunları da belediye bir traşlayıverse pek güzel olacak. Şaka bir yana rampalar dik, yorucu, yıpratıcı. Ama kısalar, 300-500 metre. Bisiklet elde yürünür, geçilir.
Belediyemiz geçtiğimiz hafta açıkladı Eskişehir'de bisikletli ulaşımı destekleyecek, geliştirecek. Ben yaşadığımız güçlükleri, ihtiyaçlarımızı yazıyorum, buraya bırakıyorum. İsteyenin bir yüzü...
--------------------------------
BİSİKLOPEDİ
SELE YÜKSEKLİĞİ

Bisiklet sele yüksekliği sürücü oturduğu ve pedal aşağıda olduğu durumda diz eklemi tam açılacak şekilde yapılır. Genellikle yapılan yanlış, yeni başlayanların selede otururken ayaklarını yere yetişmesini istemelerinden kaynaklanır. Bu konumda kaslar verimli kullanılamaz, diz eklemi zorlanır, zarar görebilir ve pedallara kuvvet aktarımı da azalır.
----------------------------------
İPUCU

Dönüşlerde dış pedalın yere yakın olması işinizi kolaylaştırır. Özellikle keskin virajlarda ve kaygan zeminlerde kayma, düşme riskini azaltır.
--------------------------------
Haftanın Etkinlikleri
Tarih Düzenleyen Buluşma Yeri Saati Açıklama
22 Temm.
Çarşamba
Vel-Esbid
(Esk. Bisiklet Derneği)
Kanlıkavak
Doğa Kafe
19.30 Yeni başlayanlara uygun
23 Temm.
Perşembe
PAB
(Perş. Akşamı Bisikletlileri)
EsPark AVM
Bağlar Kapısı
20.00
24 Temm.
Cuma
Dorlion
Bisiklet Grubu
Kanlıkavak
Doğa Kafe
20.00 Yeni başlayanlara uygun
28 Temm Salı Doğa Es
Bisiklet Grubu
EsPark AVM 20.00
Turlar hakkında ayrıntılı bilgi için düzenleyen grupların facebook sayfalarına bakılmalıdır.