LASTİĞİ KONTROL EDİN
'Lastiklere sadece yüzeysel olarak bakılmamalı, kesinlikle bir teknisyen tarafından kontrolü gerçekleştirilmeli' diyerek sözlerine devam eden Yayıl, 'Göze iyi görünebilir fakat lastiğimizin iç yüzeydeki çatlakları, yırtıkları ve diğer kazaya sebebiyet verebilecek unsurları göremeyebilirsiniz. Lastiklerde bakılması gereken diğer unsurlar ise, lastik hava basıncı, yıl ömrü ve et payı. Fren balatalarımız kesinlikle kontrol edilmeli. Bir fren balatası aracın fren mesafesini etkileyecektir. Fren mesafesi olması gerektiği gibi olmadığında kazaya sebebiyet verebilir. Ön takımlarımızda kesinlikle yatay ve dikey boşluk olmamış gerekir. Rotillerimizde, salıncak fişeklerimizde boşluk olduğu taktirde rotillerimiz yerinden çıkabilir ve büyük kazalara sebebiyet verebilir' ifadelerini kullandı.
KLİMALAR ÖNEMLİ
Araçlarda yer alan klimaların da sürüş konforu için mutlaka gözden geçirilmesi gerektiğini hatırlatan Yayıl, 'Polen filtremizi, klima gazımızı, klima kompresör basınçlarımızı kontrol ettirmeliyiz. Ayrıca sileceklerimiz ve farlarımızda mutlaka gözden geçirilmeli' dedi. HM
Editör: TE Bilisim