TMMOB'ne bağlı Makine Mühendisleri Odası ' Türk otomotiv sanayisinin geçmişi ve gelecekteki beklentileri' adlı seminer düzenledi. Ergin Orbey sahnesinde gerçekleşen seminere odanın kurulduğu 1954'lerde ilk yöneticilerinden birisi olan Arslan Bekir Sanır, konuşmacı olarak katıldı. Türk Mühendislerinin kendi otomobilini üretecek yeteneğe de beceriye de bilgiye de sahip olduğunu ifade eden Sanır, 'İlk olarak 20 bin otomobil kapasiteli iki tesis kurulduğu için 'Türkiye'de bu kadar otomobil satılabilir mi?' deniyordu. Şimdi Türkiye pazarında 500 bin otomobil satılabiliyor. Bunun yüzde 70'i ithal olması üzücü olsa da çok şey değişti. Otomotiv sanayimiz tüm Dünya'da tanınır hale geldi. Şu an 17. sırada. İhracat konusunda çok başarılı gelişmeler var. Hatta Türkiye'de geliştirilen modellerin üretim bantlarında yer alması çok eski yılları bilen birisi olarak beni çok mutlu ediyor' dedi. Sanır, ' 1961'de bir devrim otomobili tasarımı dahil prototip olarak imal edebildiysek bugüne gelene kadar mühendislerimizin çok büyük birikimi var. Rekabetçi düzeyde bir yerli otomobil tasarlamak hiç zor değil. Ama bunu ticari ortamda yaşatabilir miyiz bu tartışılır. Biraz daha endişeliyim bu konuda. 500 bin iç piyasada otomobil satılıyor, maalesef 145-150 bini yerli. Bunun yarısını yerli tasarım olarak imal etseniz fizibl bir imalat hattı çıkmıyor. Yaşayabilmek için de ihracat yapmanız lazım. Çok uzun süren devlet desteklerini yanına almadığı sürece gerçekleşmesinin bazı zorlukları olduğunu düşünüyorum. Türk mühendisi her şeyi ile mükemmel otomobil tasarlayacak yeteneğe sahip. Bundan hiçbir endişem yok' şeklinde konuştu. (Esra Yücel)

Editör: TE Bilisim