6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun 28 Mayıs 2014 tarihinde yürürlüğe girdiğini hatırlatan Bakal, 28 Mayıs tarihinden önce kurulan tüketici işlemlerinde eski 4077 sayılı Tüketicinin Korunması hakkındaki kanun hükümlerinin geçerli olduğunun altını çizdi. Bakal, şöyle devam etti: ' Haksız Şartları düzenleyen Eski 4077 sayılı yasanın 6'ncı maddesindeki, satıcı veya sağlayıcının tüketiciyle müzakere etmeden, tek taraflı olarak sözleşmeye koyduğu, tarafların sözleşmeden doğan hak ve yükümlülüklerinde iyi niyet kuralına aykırı düşecek biçimde tüketici aleyhine dengesizliğe neden olan sözleşme koşulları haksız şarttır. Taraflardan birini tüketicinin oluşturduğu her türlü sözleşmede yer alan haksız şartlar tüketici için bağlayıcı değildir' hükümlerini ihtiva etmektedir. Tüketici Hakem Heyetleri Haksız şart uygulamalarını tüketici lehine sonuçlandırmakta, tüketicilerden kesilen dosya masrafları ve komisyon ücretlerinin tüketicilere iadesi yönünde kararlar vermektedir. Eski kanunda yer alan bu hüküm 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 5. Maddesinde de korunmuştur. Tüketiciler şartnamede yer almayan veya haksız şart niteliğinde olan hiç bir ücreti ödemeye zorlanamazlar. Tüketicilerden bu tür ücretler kesilmesi halinde;2000 TL altında uyuşmazlıklar için İlçe Tüketici Hakem Heyetine, 2000-3000TL arasında uyuşmazlıklar için İl Tüketici Hakem Heyetine,3000TL üzerinde uyuşmazlıklar için Tüketici Mahkemesine müracaat etmelidir.' (Esra Yücel)

Editör: TE Bilisim